Gjest Kjakjakja Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Hei! Er det noen som kan si meg hvor lenge man som venninne klarer å høre på sytiing uten å bli drittlei? Min venninne var på to dater for 3 (tre) måneder siden. Hun var i utgangspunktet ikke særlig interessert, men etter at det viste seg at han heller ikke var interessert har hun blitt helt oppslukt av han. Besatt er kanskje et bedre begrep, for helt siden han gjorde det klart at han ikke så noe poeng i å fortsette datingen har hun ikke tenkt på noe annet enn han. Grunnen han oppga (ifylla) var nok litt vel ærlig: syntes min venninne var innpåsliten, agressiv, for "voksen" osv. Nå klarer hun ikke å snakke om noe annet enn hvor urettferdig det er at han "dumpet" henne. Og må ha konstant bekreftelse på at hun ikke innehar disse kvalitetene han oppga. Og det har hun virkelig ikke! Min venninne og jeg bor i samme kollektiv, så jeg møter henne daglig, og ikke en dag går uten at hun tar opp at hun ble dumpa! Jeg er drittlei, og føler meg ond over at jeg ikke klarer å høre på all denne klagingen! Hva kan jeg gjøre? Hvordan kan jeg best hjelpe henne? Jeg KLARER snart ikke mer syting! HJELP, vær så snill!
Gjest niomi Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Stikk fingerene i ørene og si "lalala". Tar hun ikke det hintet, så vet jeg ikke... Nei, vanskelig det der. Er jo noen andre tråder nedover her om slitsomme venninner, og dette går vel inn i den kategorien. Personlig orker jeg ikke sånne personer, og blir ettervhert veldig krass med de. Type: "Ja, han er ikke interessert. Get over it." "Hvis du mener at du har lagt på deg, og vil ned i vekt, hvorfor sitter du her og trøkker i deg potetgull og pimper øl, da?" "Jada, jeg har hørt det nå. MÅ du mase så fælt???"etc. På denne måten har nok noen jenter forsvunnet ut av livet mitt for kortere eller lengre perioder, og jeg må jo si at selv om det er trist å miste noen, føles det enda bedre å slippe alt maset!!!
animelona Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 Prøv å fokuser samtalen over på noe annet eller lat som om du faller i dine egne tanker, så skjønner hun kanskje at det ikke er så veldig interessant å høre på. Hvis hun ikke tar hintet så kan du jo si det som det er at du synes det blir litt mye snakk om det samme hele tiden og at du blir litt sliten av å høre på.
Krista83 Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 Om du ikke sier noe til henne så vil hus jo bare fortsette og mase fordi hun tror du synes det er greit at hun snakker om det...
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 Si : "Du, nå orker jeg ærlig talt ikke å høre om dette lenger."
burgarn Skrevet 8. oktober 2006 #6 Skrevet 8. oktober 2006 hallooooo! gå videre, date en annen ellernoe. poenget er at du må bite i det sure eplet og si hva du mener
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #7 Skrevet 8. oktober 2006 Etter egen erfaring: 3 samboere, to barn og 13 år siden, og jeg hører fremdeles om "han som sa ditt og gjorde datt". Så svaret på ditt spørsmål er enkelt: noen kommer aldri over det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå