Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest celine1
Skrevet

Lurer på om det er viktig å ha samme merke innen hudpleie,og da tenker jeg på rensemelk,hudvann,dagkrem,nattkrem,masker mm.

Hvis det er viktig at alt er fra samme serie,hvorfor?????

Lønner det seg å bytte merke innimellom,og hvor ofte?Man trenger vel ikke bytte merke hvis man er fornøyd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker mye forskjellig jeg....Er vel ingrediensene som har betydning, ikke navnet :roll:

Skrevet

Nei, man trenger ikke kun å bruke produkter fra samme produsent. Det er bare noe de vil ha oss til å tro, slik at de selger mer.

Når det er sagt finnes det jo produkter som f.eks. vitaminampuller som kombineres med vitaminkrem etc. Da bør man ha samme merket for å få maks utbytte av produktene.

Skifte produkter? Tja. Huden endrer seg hele året. Om sommeren er mange ofte fetere i huden enn om vinteren. Man blir også eldre år for år. Så hvis man føler at de produktene man bruker ikke lenger passer 100 % til huden, eller om man skulle reagere på dem, så bør man skifte produkter. Utenom dette kan jeg ikke se noen grunn...

Gjest celine1
Skrevet

Så da kan jeg bruke feks.rensekrem,hudvann og dagkrem i forskjellige merker så lenge det passer min hudtype da?

Skrevet

Det mener jeg at du kan ja. Eneste aber er hvis hvert produkt har hver sin parfymeduft...

Skrevet

Selvsagt kan du det.

Jeg for min del må bytte litt på hva jeg bruker etterhvert som påkjenningene huden min er utsatt for forandrer seg. Jeg kan ikke bruke samme fuktighetskrem og renseprodukter i -15 grader med tørr luft, som i +5 og fuktig vær. Er jeg stresset, forandrer huden seg og jeg bruker igjen andre produkter.

Et salig sammensurium av dilldall i alle varianter i toalettvesken og på badehyllen min, med andre ord. F.eks. liker jeg godt rensekremen fra det og det merket, men kan ikke fordra hudvannet fra samme produsent, så da bruker jeg gjerne noe i et annet merke.

Man må nesten prøve seg litt fram hva en trives med. Både parfymerier og apotek tilbyr gratisprøver både av det ene og det andre; dette tilbys du gjerne om du allerede har kjøpt noe der.

Vibeke

Skrevet

Man bør prøve å velge mest mulig innen samme serie. Disse produktene er tilpasset og supplerer hverandre. Hvor har dere fått det i fra at det bare er noe man sier for å få folk til å kjøpe mer?

Man bør i allefall ha rensemelk og tonic innen samme serie..

Skrevet

Jeg synes faktisk ikke det er noe must å ha ting fra samme serie.

Renseskummet fra en produsent er supert og får fjernet sminken slik den skal, men hudvannet fra samme produsent tørker ut huden. Mens den produsenten som lager hudvannet jeg bruker, lager rensekremer/melk/skum som bare legger seg som en hinne over ansiktet uten å ha fjernet all sminken.

Så jeg kombinerer glatt; disse produktene fyller ihvertfall mine behov og utfyller hverandre - på tvers av seriene.

Vibeke

Skrevet

du trenger overhodet ikke holde deg til ett merke.

her har du et eksempel på hvor mange forskjellige jeg kliner i trynet på en gjennomsnittsdag, utenom sminke:

estee lauder

clinique

decleor

roc

dermalogica

shiseido

biotherm

hvert av produktene er det jeg har prøvd meg frem til at passer best til sitt bruk, og for meg.

det er ikke noe merke som er best på alt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...