Gå til innhold

Studieretningsfag VK1


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Marluma

Hei alle sammen!

Jeg er nå student ved Almenne Økonomiske og Administrative fag, GK.

Innen 1. februar skal jeg velge studieretningsfag til neste år, noe jeg enda er veldig usikker på. Har enda ikke bestemt meg hva jeg vil studere etter VGS, heller ikke hvilket yrke jeg vil satse på..

Jeg har tenkt litt over om jeg vil velge Matte MZ (går nå MY, og har 4 i matte), biologi, fysikk og kjemi.. Men har hørt at dette er veldig komplisert og vanskelig undervisning.

Er fullt klar over at dette er mitt valg, men jeg ville satt pris på om noen av dere ville komt med noe innspill, evt. erfaringer.

Takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg går VK1 nå, og har valgt for det meste samfunnsfag (samfunnsøkonomi, samfunnskunnskap, osv.). Det jeg vil si er at du burde velge det du har lyst til. Hvis du interesserer deg for kjemi, så ta kjemi. Matte er uansett veldig smart å ha med seg, men det fine med det norske skolesystemet er at det er det systemet med flest angreknapper i hele verden, sånn mer eller mindre. Dersom du angrer deg kan du ta opp fag siden som privatist. Så min anbefaling blir, at dersom du ikke er svært målrettet mot en karriere/utdanning du trenger spesielle fag for, så ta de fagene du har lyst til å ta, og så 2MX i tillegg. Det greier du fint!

Send gjerne en PM - fagvalg er kjempevanskelig, sliter sjøl i disse dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk det samme som deg på grunnkurs.

Fortsatte på vk1 med reiseliv..

er nok ikke det du tenkte på,men et innspill..en ide bare..

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er du villig til å jobbe MYE med fagene?

2MX skal ikke være så ille, dersom du jobber!