Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Rotfylling

Anbefalte innlegg

Gjest bente85
Skrevet

Var hos tannlegen for en stund siden, og fikk borret opp tanna, og dem la noe nedi tanna, som sikkert skal få betennelsen til å gå bort.

For jeg hadde betennelse der.

Så er nerva der enda, eller er den allerede fjernet?

Føler at jeg på en måte har litt vondt i tanna som ble borret opp.

Men er veldig usikker.

Kan det skje det?

Vet jo at tannlegen sa at hvis jeg fikk vondt, skulle jeg ta ibux.

Så da tenker jeg, kanskje nerva ikke er borte enda.

Skrevet

Tannen din er vel død ettersom de tar den i to omganger. Er vanlig å kunne oppleve litt smerter, Ibux, eller en Ibux og en Paracet bør ta smertene. Neste gang er det mulig hun renser tannen igjen, jeg var hos min tannlege flere ganger da jeg rotfylte en 7-er (den nest bakerste), eller at hun avslutter og fyller den. Altså er det ikkke sikkert tannlegen din fikk bort alt første gangen, dersom tannens rot f.eks. er bøyd litt så det er vanskelig å få filene ordentlig nedi.

http://www.busklein.no/tjenester.asp?sid=70

Skrevet

Hvis du var der akutt, eller at tannlegen hadde dårlig tid er det ikke sikkert han/hun tok ut hele nerven, men deler av den, som en midlertidig løsning. Men regner med du har fått en ny time?

Ellers så har Frysepuler så rett atte :)

Skrevet

Da jeg rotfylte tidlig i vår ble det gjort i to omganger. Den første gangen ble ikke nerven tatt, det ble gjort ved andre gangs besøk. Jeg hadde også betent tann/nerve og derfor la hun først en midlertidig fylling for at hun lettere skulle få gjort en god jobb neste gang. Sa hun...

Skrevet

Jeg var inn på tirsdag og fikk boret opp inn til nervene (dobbel rotfylling), og lagt nedi noen bakteriedrepende greier, samt lagt en midlertidig fylling (var inn akutt, for hadde ikke sovet på to døgn pga tannsmerter).

Hva gjør de neste gang? Er vel da de skal "ta nerven"? Er det vondt? Hater å bore, for samme hvor bedøvet jeg er, er det vondt!!! :grine: Hvor lenge er det vondt neste gang? Uff, jeg gruer meg sånn.....

Skrevet

Jeg grudde meg også, men det var seriøst IKKE vondt i det hele tatt. Tannlegen min satt dobbel dose med bedøvelse på meg fordi jeg var så redd. Det eneste som var kjipt var at det tok fryktelig lang tid. Jeg hadde visst litt bøyde røtter, og det var dermed vanskelig å komme skikkelig til.

Lykke til, det går nok bra! :klem:

Gjest bente85
Skrevet
Hvis du var der akutt, eller at tannlegen hadde dårlig tid er det ikke sikkert han/hun tok ut hele nerven, men deler av den, som en midlertidig løsning. Men regner med du har fått en ny time?

Ellers så har Frysepuler så rett atte :)

Jeg fikk time dagen etter at jeg hadde vært på tannlegekontoret og klaget på smerter jeg hadde gått med i 3 dager.

Har time den 20 okt, da skal dem åpne fyllingen igjen.

Gjest bente85
Skrevet

Da dem boret opp tanna mi første gangen, så kjente jeg at dem stakk nedi tanna.

Det var ikke noe behagelig.

Kjente borren litt da, spissen på den, men det var ikke noe vondt det.

Skrevet

Syns det var j*vlig vondt, jeg! Men jeg mistenker at de satte bedøvelsen litt feil, for jeg var bedøvd helt opp til øret, men ikke i tannkjøttet under tunga ("nedi gommen") eller framover i leppa. Og dette var tann nr. 5 forifra i underkjeven.

Annen tannlege neste gang, da. En av de tannlegen i Norge som har spes. utdanning innen tannlegeskrekk.

Jeg var ikke redd for tannlegen da jeg var yngre, men etter 3 år med reggis og div. inngrep i den forbindelse, har jeg rett og slett fått litt angst... Ååååå, gruer meg!!!!! Skulle ønske jeg kunne få likegladsprøyte først!!!! :grine:

Skrevet
Skulle ønske jeg kunne få likegladsprøyte først!!!! :grine:

Jeg får beroligende før jeg går inn til tannlegen, kan du ikke ringe og høre om du også kan få det?

Skrevet

Annen tannlege neste gang, da. En av de tannlegen i Norge som har spes. utdanning innen tannlegeskrekk.

Kanskje du skal til "min" tannlege da? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...