Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvordan er dette...

Jeg har fast lønn + tillegg for ubekvem arbeidstid + provisjon. Provisjonen utbetales hver 3. måned.

I sommer var jeg sykmeldt i 8 1/2 uke. Jeg leverte da timelister som vanlig og fikk utbetalt fast lønn + tilleggene mine, selv om jeg ikke var på jobb. Men skulle jeg også hatt utbetalt et snitt av opptjent provisjon?

På samme måte lurer jeg på hvordan det vil stille seg om jeg blir sykmeldt nå. Jeg er gravid i 22. uke og vet ikke hvor lenge jeg henger med på jobben. Får jeg da utbetalt et snitt av provisjon sammen med sykepengene - og gir dette igjen grunnlag for utbetalig av fødseslpenger?

Edit: Rettet da provisjon utbetales hver 3. måned og ikke hver 4. Jeg skal uansett ringe Trygdekontoret om dette imorgen :)

Endret av Ephemera
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvordan er dette...

Jeg har fast lønn + tillegg for ubekvem arbeidstid + provisjon. Provisjonen utbetales hver 4. måned.

I sommer var jeg sykmeldt i 8 1/2 uke. Jeg leverte da timelister som vanlig og fikk utbetalt fast lønn + tilleggene mine, selv om jeg ikke var på jobb. Men skulle jeg også hatt utbetalt et snitt av opptjent provisjon?

På samme måte lurer jeg på hvordan det vil stille seg om jeg blir sykmeldt nå. Jeg er gravid i 22. uke og vet ikke hvor lenge jeg henger med på jobben. Får jeg da utbetalt et snitt av provisjon sammen med sykepengene - og gir dette igjen grunnlag for utbetalig av fødseslpenger?

Er det ikke lønnen de tre siste mnd de går etter?
Skrevet

Når du har en forskjellig inntekt hver måned regner de litt lenger tilbake i tid. Så da får du et snitt av lønnen din (eller provisjonenen din) sammen med det faste du pleier og få.

Angående sykepenger, skal du få det samme snittet av provisjon fra Trygdekontoret tar over utbetalingen (dag 17 tror jeg). De første 16 dagene som arbeidsgiver betaler får du som regel kun den faste inntekten din.

De regner fødselspenger på samme måte som sykepenger, dvs med et snitt av provisjonen din. Men følg godt med, jeg hadde masse tull med dette med arbeidsgiver!!

Lykke til!

Ps: Du skal ikke tape penger på å være sykemeldt, så inntekten din skal jo være sen samme som om du hadde jobbet vanlig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...