Gå til innhold

Rent hypotetisk

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale

Hvis kjæresten/ektefelle/samboer hadde vært stasjonert ved feks. millitærbasen i Sør-Varanger like ved den russiske grensen. Ville dere krevet test for HIV-og kjønnssykdommer når han kom tilbake før du hadde ligget med ham igjen?

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt om jeg hadde krevd det da... siden de faktisk tar HIV test når de er inne til førstegangstjeneste... Vis det er det du mener.

Hiv og kjønnssykdommer kan man jo få uansett.. viss man er utro.

Men skjønner, hadde jeg ikke stolt på partneren min, hadde jeg nok krevd det ja.. eller bare konstant sverget til kondom.. :ler:

Hadde jeg stolt fullt og helt på partneren min, hadde jeg nok ikke gjordt det.

RaGnA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, det hadde jeg ikke gjort!

Tror kanskje det forholdet hadde vært dømt til å gå rett vest hvis en av partene hadde krevd noe sånn.

Dessuten ser jeg ikke helt poenget med å være sammen med en person en ikke kan stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Nei-hvorfor i all verden skulle jeg det ?

Utro kan han da være når som helst ellers hvis han skulle føle for det.

Og et forhold bør jo helst innebære at man stoler på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke krevd test for HIV eller kjønnsykdommer, nei.

Jeg ser ikke helt forskjellen på å være stasjonert i Varanger eller i Bergen (eksempel tatt fra løse luften).

Damer finnes det overalt, og vil man være utro, så er man det, uavhengig av hvor i landet man befinner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei! Hvis han mot all formodning skulle hatt et utenomekteskapelig samleie, regner jeg m at han enten brukte kondom el at han forteller meg d og så tar forholdsregler som å avstå fra samleie den perioden d krever etter at man har tatt HIV-testen. Dette er greie regler som gjelder sidesprang uansett hvor i verden d blir begått. Faren for å bli smittet av en kjønnssykdom finnes absolutt overalt. D har mer m person enn geografi å gjøre.r=yellow]åååå[color=#000000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Stoler såpass på kjæresten min at jeg aldri ville krevd det... Det ville vært et tydelig tegn på at forholdet ikke er som det burde være dersom den ene parten forlanger noe slikt. Jeg hadde ihvertfall blitt dypt såret hvis min kjære ikke stolte på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke hatt noe med hvor han var stasjonert å gjøre, men tilliten i forholdet. Hadde jeg hatt behov for å be ham om noe sånt, hadde jeg ikke vært sammen med ham.

Ville du bedt kjæresten din teste seg etter å ha jobbet i diverse Sør-Europeiske land som reiseleder?

Det ba ikke min tidligere kjæreste meg om.

Når jeg har vært på militærøvelser i flere uker, blir jeg heller ikke bedt om å teste meg når jeg kommer hjem. Selv om jeg har vært på øvelse med fx amerikanske soldater. Kjekke er de også.

Og skulle da også f**n ta meg mangle!!! :frustrert:

Men det skal også sies at før min mann og jeg hadde ubeskyttet sex ba jeg ham om å teste seg. Og dte tok han som den naturligste ting i verden. Jeg er blodgiver, så jeg var tatt hånd om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Jeg stoler såpass på samboeren min..

Og skulle han funnet på ulumskheter så håper jeg for hans del at han hadde fortalt meg det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde ikke bedt om noen tester av noe slag. Har litt bedre selvtilitt enn som så. Tviler på at han finner noen russiske horer attraktive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hadde ikke gjort det.

Stoler på han såpass,

har da kjæreste i militæret,ikke så langt nord riktignok men...

jeg har sett de fleste jentene i leiren ihvertfall,og sier bare :hoho:

..den var slem..var egentlig retta mot EN spes person den..

hehe :ler:

-Madison med sin dårlige humor..men er faktisk en skjult mening i den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Jeg ser hvor du vil hen, Milla. Men for å si det slik: hvis jeg hadde fryktet at kjæresten min hadde fått noen uhumskheter i seg, hadde jeg vist ham døren i samme slengen. Utroskap er fælt, HIV om enn enda verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg ville ikke bedt eller krevd det.

Jeg hadde sent mannfolket på døra på en flekk, dersom han hadde bedt meg om å teste meg etter afrikaturen min også!

En du Milla? Ville du spurt kjæresten din? Er ikke han ganske mye ute å reiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Tviler på at han finner noen russiske horer attraktive.

He He, der sa du noe.

Aline: Hvis han hadde vært i land med mye HIV smitte som enten Russland eller Afrika så ville jeg krevd det. Men det har aldri vært aktuelt, han er blodgiver også så han blir testet jevnlig.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest indiangranny

Nei jeg ville ikke ha krevd det fordi jeg stoler på min mann og han veit hva han har hjemme. :D

Krever du det samme av kjæresten din Milla som nå er i USA for et halvt år ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Krever du det samme av kjæresten din Milla som nå er i USA for et halvt år ?

Han skal være der i 12 mnd.

Nei jeg kommer ikke til å kreve HIV test, som sagt; han er blodgiver

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med de andre her. Det handler om i hvilken grad man stoler på hverandre og tryggheten i forholdet for øvrig.

Utroskap kan skje når som helst og hvor som helst, og da er faren for smitte der uansett, så hvor i verden man oppholder seg er i mine øyne underordnet.

I mitt eget tilfelle kan jeg si at med min nåværende kjæreste ville jeg ikke kreve noen test dersom han av en eller annen grunn skulle ha et lengre opphold i Sør-Varanger (eller et annet sted for den saks skyld).

Jeg har full tillit til ham, og han har det til meg. Selvsagt kan man ALDRI være 100% sikker, men vi velger å stole på hverandre, og det er en viktig del av det trygge fundamentet som vi bygger samlivet vårt på.

Tidligere hadde min samboer en jobb som gjorde at han hadde MANGE reisedøgn i året. Han tilbragte bla mye tid i Asia og Sør-Amerika. Av og til kunne han være bortreist i opptil 5-6 uker i strekk. Jeg følte aldri behov for å kreve at han tok noen test før vi hadde sex igjen. Så vidt meg bekjent har han aldri vært utro, og jeg har heller ikke blitt smittet av noen lumske sykdommer. Hadde jeg fått en fornemmelse av at noe "var galt" hadde jeg nok tatt det opp med ham, men slik vi har det nå er det ikke nødvendig.

Jeg kunne vært interessat å høre din mening om dette også, Milla:

Vil du feks. kreve at din forlovede, som oppholder seg i USA over en lengre periode, tar en test før dere evt har ubeskyttet sex igjen?

Som tidligere nevnt mener jeg det er det sannsynligheten for at man er utro ikke nødvendigvis har noe med hvor man oppholder seg å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hiv har ikke noen nasjonalitet, bare så det er sagt.

det er også normalt å teste på nytt etter 3 måneder, fordi viruset kan ha så lang inkubasjonstid. man kan altså teste negativt, og enda være smittet, og enda verre; smitte andre.

altså, det er trygt etter to tester gjort med tre måneders mellomrom, såfremt personen ikke har pådratt seg viruset etter første test, og kanskje tester negativ på neste p.g.a inkubasjonstiden.

ville ikke krevd test, fordi jeg alltid bruker kondom.

*ravna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...