Gå til innhold

Middagen ferdig, hva så?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Middagen er ferdig. Man strekker på beina. Noen skal sikkert ta seg en røyk. Hva kommer så? Skal man spise kaker med en gang? Danse bryllupsvalsen?

Prøver å gå gjennom dagen i hodet.... :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen velger å ha en pause mellom middag og kaker.

Det er jo greit, men det er en fordel om den pausen ikke blir for lang.

Skrevet

Kjære vene. Minimum en time, gjerne to mellom dessert og kake.

ellers så kan du søke på kjøreplan, mener jeg har sett mange slike i andre innlegg :D (orker ikke skrive en ny... :sjenert: )

Skrevet
Middagen er ferdig. Man strekker på beina. Noen skal sikkert ta seg en røyk. Hva kommer så? Skal man spise kaker med en gang? Danse bryllupsvalsen?

der kan man jo velge hva som passer best selv. Ofte skal man ommøblere litt i lokalet, og rydde etter middag, så da passer det jo fint med en pause. Det er også en fin mulighet for litt mingling blant gjestene.

Jeg synes det er naturlig med kake først, også starter musikken/festen, men da kan det fort bli litt tett på mellom middag og kake.

Skrevet

MAX to timers pause vil jeg sette.

Det kan bli kjedelig å vente, spesiellt for de som kanskje ikke kjenner så mange.

Snakk med der dere skal ha bryllupet om det evt kan tilbys noe i mellomtiden for gjestene.

Skrevet

Jeg synes at man godt kan ta valsen og ca. to timers tid med dans og mingling, og så ta ut kakene. Dette vil gi musikerne tid til å ta pause (hvis det er live musikk) samtidig som folk får mer plass i magen. Og dette fyller opp kvelden bedre. Etter kakene fortsetter man med dansing og mingling. Det var i hvertfall slik vi hadde det.

Skrevet

I ett bryllup jeg var var det fotografering av brudeparet og deres familier på begges sider osv.

Vi andre minglet...

Skrevet

Jeg tror vi hadde kaffe og cognac/likør etter maten. Drøyet selvsagt en stund før vi satte frem kakene. Brudevalset før kakene ihvertfall.

Skrevet

*enten serverer du kaffe til dessert, eller rett etter dessert.

*så er det god med en spisepause, 1,5-2 timer, avhengig av når dere er ferdig med middagen, og om dere skal ha nattmat. I pausen kan dere sette igang dansen (altså danse bryllupsvalsen), gjestene står og sitter rundtomkring og prater, ser på gavebord og danser. Sett frem drikkevarer, noen har snac, men du trenger ikke. Vent en tyve minutter til halvtime fra middagen er ferdig til dere tar bryllupsvalsen. Noen tar polonese, og går den da rett før de tar bryllupsvalsen, og noen tar polonesen rett fra middagsbordet, så over i bryllupsvalsen. (Men da MÅ dere ha hatt en pause underveis i middagen, for folk er tissetrengte)

*kake med kaffe, (sermoniell bryllupskakeåpning er vanlig.) kaken står fremme til gjestene er godt forsynt

dans, prat og generell hygging foregår under kakespising og etter kakespising

Noen har litt underholdning til kaffen i form av sanger, taler mm fra gjester.

*eventuell nattmat 1,5-2 timer etter kaffen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...