Elle_liten Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Hvordan skal dere arrangere bryllupet deres? Kirkelig, byfogd eller HEF? Blir det mange gjester? Mest familie eller venner? Feirer dere på hotel, gjestegård eller samfunnshus? Hvordan blir middagen, tre-retters eller koldtbord? Hva med bar, band/dj? Hadde vært morsomt å høre hva som er mest vanlig..... Nysgjerrig....
Arkana Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Vi skal gifte oss i Tinghuset neste sommer. Borgerlig bryllup var selvsagt for oss siden vi ikke er kristne, og HEF-vielse ser jeg ikke noe poeng med, i tillegg til at det er en unødvendig kostnad. Det blir kun nærmeste familie til stede, det vil si foreldre + søsken og deres partnere. En stor fest ønsker vi ikke, det er tross alt selve bryllupet som er viktig og vi ønsker å dele dette med de vi er aller mest glade i. Mellom vielse og middag vet jeg ikke helt hva vi skal gjøre, kanskje kjøre til Botanisk Hage og/eller Akershus Festning og ta bilder? Etterpå blir det uansett god treretters middag på en eller annen restaurant hvor man kan leie et chambre separée slik at vi kan være for oss selv (det blir mest sannsynlig Klosteret, nydelig mat og vinkjelleren var akkurat passe stor). Det blir nok noen timer der før vi drar hjem til oss og der blir det vel kaffe, kake og hygge. Siden alle gjestene unntatt broren min må reise langveisfra (fra vestlandet og Nord-Norge) ser jeg fram til noen dager med alle sammen hvor vi kan kose oss og bli bedre kjent (familiene våre har ikke møtt hverandre før).
Snupsipusi Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Vi skal gifte oss i kirka. Feirer med tre-retters middag og fest på hotell etterpå (vi skal leie peisestua på et av byens mindre hotell). Etter middagen blir det kaffe og kaker (vi står for kakene selv), og så er det dans og hygge resten av tida. Vi kommer ikke til å ha band/dj, men skal lage spilleliste/cd selv og låne anlegg der. Vi skal ha både familie og nærmeste venner med på hele greia. Blir ca 40 stykker om alle kan komme. Hvordan detaljene blir vet vi ikke enda, men håper vi får det slik vi ønsker. Det er en stund til enda (21.juli 2007), så ønskene/detaljene er enda under utarbeiding .
*Emma* Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Slettet... Endret 4. oktober 2006 av *Emma*
Malama Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 Vet ikke alt enda, vi er tidlig i planleggingsfasen. Men det blir kirka, en selvfølge for meg. Det blir 3 retters middag på et lokale vi leier. Lokalet har kokk som lager middagen, og serverinspersonalet. Vi har med drikkevarne, usikker på om vi skal få noen fra huset til å bemanne den, eller en vi kjenner, men den skal være bemannet, for å kontrollere det hele litt. Det blir antakelig rundt 100 gjester, nesten bare familie. Musikken har vi ikke bestem oss for hva vi skal gjøre med enda, i likhet med det meste annet. Vi har egentlig bare dato (St.hansaften 2007), kirke og lokale. Og en foreløbig gjesteliste.
Gjest lillelou Skrevet 4. oktober 2006 #6 Skrevet 4. oktober 2006 Det blir hos byfogden,noe som er en selvfølge for oss,ettersom vi verken er kristne eller ønsker kirkebryllup "pga tradisjon". Etterpå blir det en koselig og sikkert laaaang middag med nærmeste familie og venner/forlovere. Senere på sommeren arrangerer vi kurvfest for familie,slekt og venner.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #7 Skrevet 4. oktober 2006 Utendørs borgerlig vielse på Oskarsborg festning med ca 75 gjester. 3 eller 4 retters middag, dans og fyrverkeri. Bryllupsreise til Hawaii.. Det er så langt jeg er kommet.
Gjest gjesta Skrevet 4. oktober 2006 #8 Skrevet 4. oktober 2006 Vi skal gifte oss med HEF på Oppdalstunet på Sverresborg Folkemuseum i Trondheim, på grunn av at jeg nekter å gifte meg kirkelig, og vi vil gjerne gjøre det ute. Deretter skal vi ha bryllupsmiddag og fest for familien på Sverresborg, vi blir 40-45 mennesker, med foreldre, steforeldre, søsken, tanter, onkler, søskenbarn, besteforeldre og forlovere. Vi skal ha treretters og kaker etterpå. Vi skal ha åpen bar, og de har veldig dyr drikke, men tror ikke akkurat at familien vår kommer til å drikke veldig mye. En uke etterpå skal vi ha vennefest på Bakke gård, der det kommer ca 50-55 personer. Da skal vi ha et enkelt måltid, sikkert noe sodd eller koldtbord, eller noe. Vi skal ha åpen bar her også, men her kjøper vi inn selv, så det blir ikke så dyrt. Vi skal vel muligens ha bare øl og vin i baren. Jeg regner med at sambo ordner DJ gjennom bekjentskaper til begge festene.
Pinki Skrevet 4. oktober 2006 #9 Skrevet 4. oktober 2006 Det blir kirkebryllup på oss, deretter 3 retters middag med ca 60 gjester. Har leid et kjempefint, rustikt lokale med sjarm som ligger nede ved sjøen. Har booket cateringselskap som skal stå for maten, og såvidt begynt å handle inn drikkevarer på utenlandsreiser. Kommer til å band som spiller. Har også lyst til å ha en uformell "ungdomsfest" på fredagen, enten i en privat hage eller på båttur, på fredagen og familiefrokost på søndagen, men dette har vi ikke bestemt oss for helt enda (er jo tross alt over 8 mnd igjen!!!)
BIRE Skrevet 5. oktober 2006 #10 Skrevet 5. oktober 2006 Vi skal ha et hagebryllup på LOSBY Gods.vi blir viet av hef.EN personelig vielse med en sand sermoni etter selve vielsen. Hest og vogn er det jeg kommer i og som vi forlater stedet med. En fireretters middag på losby gods-festen etterpå blir med live band. Fri bar og nattmat for de som forsatt er våkene..he he. Har funnet meg en aldeles nydelig kake som vi skal ha. Nesten alle gjestene fra min kjæres side kommer langveis fra så da blir det overnatting på Losby Gods. Da blir det en koselig morgen etter bryllupet med en samling frokost. Føre de reiser hjem igjen. Gleder meg kjempe mye.
marsy Skrevet 5. oktober 2006 #12 Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Vi skal ha en borgerlig vielse i utlandet. Vi får selskap av nærmeste familie og venner og blir tilsammen ca 35 stk. Ca 50/50 med familie og venner. Både vielse og selskap på samme hotell som vi og gjestene bor på. En nydelig herregård som nå er omgjort til hotell. Mens vi tar bilder får gjestene litt å bite i og drikke - deretter blir det 3-retters meny med drikke. Har ikke bestemt oss om vi vil ha kake, men vi skal ihvertfall ha kaffe avec og sjokoladefontene med fersk frukt og bær. Deretter åpner baren, og DJ'n begynner å spille Siden bryllupet er på en fredag er vi heldige og får en hel helg sammen med gjestene våre, så vi har et lite program for dag to også (felles middag bl.a.). Det kommer til å bli kjempekoselig! Endret 5. oktober 2006 av marsy
Gjest 3llie Skrevet 5. oktober 2006 #13 Skrevet 5. oktober 2006 Vi skal gifte oss i kirken. Blir ca 60 gjester, både familie og venner. Festen blir på et herskapshus. Treretters middag, fri bar og band som spiller coverlåter.
Sassa Skrevet 5. oktober 2006 #14 Skrevet 5. oktober 2006 Vi gifter oss i et lite kapell på fjellet... tar det egentlig som en koselig helg da alle eller ihvertfall de fleste blir med oppover på fredag . Ordnet overnatting til alle hele helgen på samme sted som vielsen og festen skal være. Vi står for velkomstdrikke og drikke til maten, samt mat hele helgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå