Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet

Får litt frysninger her, men hva gjør man når foreldre begynner å hinte frempå om barnebarn?

Føler ikke at jeg er klar for barn ennå, men tanken har streifet meg. Har også møtt en som er en aktuell kjæreste, som jeg liker veldig godt. :)

Men han er i midten av 30-årene, og jeg er i begynnelsen av de 20. Jeg vet ikke om jeg skal hinte frempå at jeg kanskje har møtt noen, for da blir de jo helt ville. De kjenner ham, og synes han er helt OK. Men jeg er bekymret for at de skal synes aldersforskjellen er for stor.

Jeg har ikke innsett det før nå, men han er den jeg vil være sammen med resten av livet, han er en som tar meg for den jeg er, i motsetning til yngre gutter som ikke vil forplikte seg.

Er litt rådvill for øyeblikket, jeg liker ham så godt, men er litt redd for at folk skal reagere. Det er mange som kjenner både ham og meg, og disse ser jeg nesten hver uke. Vet at det er flere som har sagt at jeg bør sjekke ham opp. Men hvordan skal jeg sjekke opp en som er så gammel? Blunke med vippene og smile lurt til ham?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om foreldre hinter om barnebarn nå du er i begynnelsen av 20-årene og singel.... da hadde jeg fortalt dem at de vel må fatte at du ikke har lyst til å være alenemor, og du er jo alene nå!

Tror ikke dien foreldre egentlig vil at du skal gå på byen, drikke deg full, ha et ons og bli gravid, bare for å gi dem et barnebarn...

Selv er jeg i slutten av 20-åra, forlova med en mann jeg har vært sammen med i over 5 år, og sånnsett litt mer i "tid for babyer nå"? Men et "ikke enda" har hittil holdt fint. Antar at etter at vi gifter oss vil kanskje folk i enda større grad forvente babyer, men det får vi ta som det kommer.

Når det gjelder hvordan man sjekker opp en "eldre mann", nja si det... det har jeg ikke for mye erfaring med, min forlovede er bare en måned eldre enn meg. Men uansett så handler det om PERSON, ikke alder.

Tror ikke jeg ville sagt til familien at du "har møtt noen", før HAN vet om at du har "møtt ham", særlig ikke ettersom familien din kjenner ham. Ville jo vært litt dumt om de støtte på ham o kom til å si noe som ikke helt hang på greip for ham... ettersom han ikke visste at du hadde "møtt ham" enda...

Skrevet

Hm... du trenger kanskje ikke begynne samtalen med at du er verpesyk :) Neida, fra spøk til alvor; blir du kjent med han så finner dere nok ut av det med hverandre.. men jeg skjønner egentlig ikke hva du er ute etter.. Det begynner med barn og ender på en måte med at du ikke har noen å få det med enda.. De foreldrene dine trenger du vel iallfall ikke bekymre deg for før du vet om det er noe alvorlig...? :) Det kan nok være lurt å bruke vippene litt eller andre flørteteknikker du behersker :) Lykke til...

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg skjekket opp min samboer (selv om han kanskje vil mene at det var motsatt :sjarmor: ) - da var jeg 21 (nesten) og han 34 - så det blir vel samme alderen som dere. Og jeg gjorde ikke noe annet enn jeg ville gjort med en som var like gammel som meg selv.

Synes du skal go for it jeg, hvis du har lyst. Mne ikke tenkt på barn før du vet om det er noe å satse på da.

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet
Jeg skjekket opp min samboer (selv om han kanskje vil mene at det var motsatt  :sjarmor: ) - da var jeg 21 (nesten) og han 34 - så det blir vel samme alderen som dere. Og jeg gjorde ikke noe annet enn jeg ville gjort med en som var like gammel som meg selv.

Synes du skal go for it jeg, hvis du har lyst. Mne ikke tenkt på barn før du vet om det er noe å satse på da.

Nei, jeg tenker ikke barn nå. Grunnen til at jeg nevnte dettem var fordi vi kjenner noen som nettopp har fått barnebarn, og så kom faren min med den lite kloke kommentaren om at "vi henger etter med barnebarn, de "går forbi" oss". Jeg sa til ham at jeg ikke kommer til å få noen barn på enda noen år.

Tenkte bare jeg skulle spørre et generelt spørsmål, uten å nevne denne fyren, om hvordan de ville reagert om jeg kom hjem med en som er i midten av 30-åra. Om det ville blitt rart for dem om jeg en dag fikk familie med en på den alderen.

Skrevet

Jeg er 28, lillebroren min er 19. Mamma er overbevist om at det er han som vil skaffe henne barnebarn først - og det er jeg og.

Skrevet

si de må skaffe seg et liv.

Hvor gamle er dine foreldre?

Når barna blir voksne og flytter hjemmefra ,vet noen par ikke hva de skal snakke/gjøre.

Enten får de en hund eller maser om barnebarn som de vil ha hver helg slik at de slipper å snakkes.

Er selv 44år og har en datter på 23 og NYTER å være alene med min mann.

Skal bli kjekt å få barnebarn engang ,men nå er det var ungdom på ny. :humpe::smilorange:

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet
si de må skaffe seg et liv.

Hvor gamle er dine foreldre?

Når barna blir voksne og flytter hjemmefra ,vet noen par ikke hva de skal snakke/gjøre.

Enten får de en hund eller maser om barnebarn som de vil ha hver helg slik at de slipper å snakkes.

Er selv 44år og har en datter på 23 og NYTER å være alene med min mann.

Skal bli kjekt å  få barnebarn engang ,men nå er det var ungdom på ny. :humpe:  :smilorange:

De er omkring din alder. Er vel et hint om at jeg bør begynne å få meg kjæreste. Hehe! Men nå er jeg student, så det er uaktuelt å få barn nå. Bare en kjæreste jeg er veldig glad i. :)

Skrevet

jeg sa; "men vi er jo ikke gift ennå" med en veldig indignert stemme. Det funka :sjarmor: Mine foreldre er noe eldre enn dine, da...

Skrevet

Jeg er 28 år og har samboer midt i 30-åra. Min mor har aldri nevnt det med barnebarn for meg, og det tror jeg kanskje har med at hun har skjønt at jeg ikke har lyst på... Hun sier selv at hun ikke har noe med det, da.

Blir nok min bror som setter igang før meg, for å si det sånn, og han er bare 19 enda... ;)

Skrevet

Foreldrene mine veit godt at å mase om barnebarn er aldeles fåfengt. Jeg vet at de ønsker seg det - men både jeg og mamma tror vel egentlig at min tre år yngre lillesøster vil skaffe dem det før jeg vil.

Derimot maste foreldrene til min eks noe innmari om det. Og faktisk var vel det maset noe av det som fikk meg til å innse at det forholdet var feil.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Heldigvis vet min mor så godt at jeg ikke har planer om å få barn, og hun har klokelig aldri mast om barnebarn selv om jeg jo vet at hun håper på at det skal dukke opp noen på et tidspunkt.

Svigermor, derimot, spør om barnebarn nesten hver gang vi treffes (vi treffes ikke så veldig ofte siden jeg og samboer bor i utlandet). Jeg har jo ikke lyst å si direkte til dem at jeg ikke ønsker barn, og at hvis det dukker opp et barn så er det resultat av en "ulykke", men jeg må ærlig si at jeg synes det er irriterende og også egentlig ganske upassende ting å spørre om i tide og utide.

Til trådstarter: hvis jeg var i begynnelsen av 20-årene og ble mast på av mine foreldre på den måte, da ville jeg fortelle dem rett ut at du syntes det var for tidlig å i det hele tatt spørre om denslags, og at du evt i tillegg synes det er masete av dem å snakke om det hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...