Gjest Dyre Elskeren! Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Hei! Jeg har en kanin hjemme, som nettopp har fått større plass å bevege seg på. Nå bor han i ett stort dokkehus med sagflis, høy, stein, varmelampe, saltstein og ett mindre hus. Etter hvert vil han også få tilgang til å gå ut. Han har ett utebur fra før, men nå skal han få et enda større ett. Spørsmålet mitt er: Jeg har ikke noen knagg til å henge en rund hvit liten saltstein på. Jeg var en liten tur på felleskjøpet og kjøpte en stor saltstein som kan stå for seg selv uten å ha noe den må henge i. Jeg syntes det var greit, og kjøpte det beste jeg kom over. Men, det jeg lurer på. Jeg kjøpte nemlig en stor rød saltstein til hest, for de hadde ikke store hvite saltsteiner. Går det ann å gi rød saltstein til kaniner? Jeg vet at de inneholder kopper og annet som ikke er i de hvite. Kan han bli syk av det, eller går det greit? Hadde blitt veldig glad om jeg fikk svar. Det haster, for jeg har gitt han stenen allerede. Hilsen bekymret!!
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Hei! Jeg har en kanin hjemme, som nettopp har fått større plass å bevege seg på. Nå bor han i ett stort dokkehus med sagflis, høy, stein, varmelampe, saltstein og ett mindre hus. Etter hvert vil han også få tilgang til å gå ut. Han har ett utebur fra før, men nå skal han få et enda større ett. Spørsmålet mitt er: Jeg har ikke noen knagg til å henge en rund hvit liten saltstein på. Jeg var en liten tur på felleskjøpet og kjøpte en stor saltstein som kan stå for seg selv uten å ha noe den må henge i. Jeg syntes det var greit, og kjøpte det beste jeg kom over. Men, det jeg lurer på. Jeg kjøpte nemlig en stor rød saltstein til hest, for de hadde ikke store hvite saltsteiner. Går det ann å gi rød saltstein til kaniner? Jeg vet at de inneholder kopper og annet som ikke er i de hvite. Kan han bli syk av det, eller går det greit? Hadde blitt veldig glad om jeg fikk svar. Det haster, for jeg har gitt han stenen allerede. Hilsen bekymret!! ←
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Går det an? Du er vel ikke mye til dyreelsker om du ikke spør i butikken før du kjøper! Saltstein til hest er for hester. Har ikke sett rød saltstein til kanin. Dessuten haster det vel ikke så mye med svar. Bare ta ut saltsteinen du, så skjer det ikke noe galt.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Spurte i butikken! De viste ikke noe om det. Så jeg kjøpte den. Han har ikke fått den enda, han er ikke kommet inn dit enda. Har bare settet den inn.
Trampe Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 En stor hestesaltstein til kanin?? :klø: Ja, det finnes røde saltsteiner til kanin. Sånne små rosa greier man kjøper på dyrebutikken. En diger hestesaltstein er vel ingen vits i å skaffe seg? Jeg har hatt hest, og de saltsteinene der er større enn kaninene mine ihvertfall... Jeg har hatt kanin i mange år, og bruker ikke saltstein. Mine slikker aldri på den, og da ser jeg ikke vitsen. Jeg ville tatt ut saltsteinen, gått tilbake til butikken og fått pengene tilbake. Jeg skjønner ikke at du trenger en så diger saltstein til en liten kanin. Hvor stort bur har du egentlig, siden du har plass til en sånn en? De veier jo flere kilo jo...
minienthe Skrevet 4. oktober 2006 #6 Skrevet 4. oktober 2006 enig med Itacha.... lever tilbake den digre greia som forøvrig er mer en kaninen klarer å få i seg i løpet av et liv. kjøp heller de små som du får i dyrebutikken istedet, mer kaninvennlige. men resten av oppsettet ditt høres flott ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå