Gå til innhold

Lage årskalender selv...?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er på utkikk etter et program som kan lage hver måned i året for meg. Selvfølgelig kan jeg bruke Word og tabeller og sette i gang, men hadde vært mye enklere hvis det fantes noe (gratis!!) på nett som lagde det enklet og greit...;)

Noen som vet hvor jeg kan finne dette?

Og jeg skal ikke ha en ferdig kalender, jeg vil lage det selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er klar over at word har en kalendermal, så du slipper å dille med tabeller og slikt?

Skrevet
Du er klar over at word har en kalendermal, så du slipper å dille med tabeller og slikt?

:riste: Hvor da :klø:

Skrevet (endret)

...dobbelt innlegg... :sjenert:

Endret av Thomasine
Skrevet

Spørs vel litt hva slags utgave av word du har, men jeg velger Fil -> Ny og da kommer det opp en hjelpemeny til venstre på skjermen. Jeg velger å søke etter maler på min datamaskin, og velger kalendermal under "andre dokumenter".

I en annen utgave jeg hadde av word før kom malene opp på en egen fane når jeg trykket Fil -> Ny (ikke via snarveiknappen, selvsagt) Så det er vel litt forkjeller mellom ulike utgaver, men det finnes.

Skrevet
Spørs vel litt hva slags utgave av word du har, men jeg velger Fil -> Ny og da kommer det opp en hjelpemeny til venstre på skjermen. Jeg velger å søke etter maler på min datamaskin, og velger kalendermal under "andre dokumenter".

I en annen utgave jeg hadde av word før kom malene opp på en egen fane når jeg trykket Fil -> Ny (ikke via snarveiknappen, selvsagt) Så det er vel litt forkjeller mellom ulike utgaver, men det finnes.

Jeg har XP-versjonen, men må likevel laste ned et eller annet fra CD-rommen... Skal se om jeg finner den...;)

Skrevet

Mulig, på min pc (på jobb) lå det i alle fall bare der, og sist jeg pøvde hjemme også så bare "var det der" uten at jeg gjorde noe særlig.

Men fant du det tro? Eller et alternativ, selvsagt :)

Skrevet

Det lå ikke på maskinen min... :forvirret:

Var inne å tittet på URL'en Maja-83 la ut, men skjønner ikke helt om jeg kan legge til egne bilder på de kalendrene...:klø:

Hvis ikke er ikke den interessant heller...:riste:

Skrevet

Hmm, det er 2007 du vil ha kalender for, sant?

I word kan du jo endre størrelsen, flytte på dill og legge til de bildene du vil. Jeg kan jo SENDE deg kalender for 2007, så kan du manipulere den ivei? Ville jo vært lettere om du kunne bruke veilederen selv, ettersom der er flere valg for stil, papirretning etc, men en grunnleggende kalender kan jeg jo sende...?)

Skrevet

Takker for tilbudet...:Nikke:

Skal prøve å få lastet ned fra cd-rommen og hvis det ikke går kontakter jeg deg, ok? :)

Skrevet

Skal du ha hver måned på et ark, Tomasine?

Har du i så fall planlagt hvordan du skal festes sammen?

Jeg laget kalender (mal i Works) i fjor, men var ikke så veldig fornøyd med hvordan jeg festet arkene sammen. Helst burde de hatt spiralfeste, men jeg laget hull og satte på ringer.

Skrevet
Skal du ha hver måned på et ark, Tomasine?

Har du i så fall planlagt hvordan du skal festes sammen?

Jeg laget kalender (mal i Works) i fjor, men var ikke så veldig fornøyd med hvordan jeg festet arkene sammen. Helst burde de hatt spiralfeste, men jeg laget hull og satte på ringer.

:Nikke:

Hver måned på et ark og binde det sammen med spiral.

Koster ikke all verden å få bundet noen ark sammen...

...må bare finne et sted, vet det fantes et sted i på Bislett i Oslo for noen år siden... :sjenert:

Si gjerne ifra om noen vet hvor jeg kan få det innbundet - posten kanskje?

Ps. Malama! Jeg har fått lastet ned veiviseren - setter igang snart...;) Takk for hjelpen!! :vinke:

Skrevet

Det ordet seg altså :)

Så fint da :)

Personlig bruker jeg heeelt enkle kalender uten bilder, og da skriver jeg bare ut tom kalender fra outlook, men der får jeg jo ikke redigert inn bilder da, så til ditt bruk er nok word greit :)

Å få binde sammen ting får du vel gjrot på en hver allkopi etc, så det burde vel ikke være noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...