Nemmera Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Er det noen som kan anbefale all inclusive hoteller i Europa som egner seg for n bryllupsreise i beg. av August? Gjerne litt finere hoteller og ikke "charter-" hoteller. Vi har tenkt på både Italia, Hellas, Malta og Frankrike som mulige reisemål og er ute etter å kose oss skikkelig uten å måtte "løfte en finger".
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Slenger meg på denne og lurer på om noen har et godt tips!
mowgli Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Ikke helt all inclusive dette her, men HIT ville vi gjerne reist på bryllupsreise
Pinki Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Ikke helt all inclusive dette her, men HIT ville vi gjerne reist på bryllupsreise ← En kollega av meg var faktisk her for noen uker siden, han kom hjem og var STRÅLENDE fornøyd! Helt fantastisk, bare luksus!!!
Nemmera Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2006 hm.. joda, men når man betaler så mye for noe så vil man helst slippe å måtte tenke seg om hver gang man kjøper mat.... Derfor All inclusive
marsy Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 hm.. joda, men når man betaler så mye for noe så vil man helst slippe å måtte tenke seg om hver gang man kjøper mat.... Derfor All inclusive ← tenke seg om før man kjøper mat? er det ikke herlig å prøve forskjellige typer lokal mat, istedet for å spise samme buffet hver dag?? all inclusive er ihvertfall charter - siden man tilbringer mesteparten av tiden sin på hotellet, med andre turister... I tillegg er all inclusive veldig skadende for økonomien på det stedet man reiser til, siden alle pengene blir brukt kun på hotellet.... men det er nå bare mine meninger.. jeg ville ha reist til Capri Palace
Nemmera Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Det som er, er at det ofte er opp til 6 restauranter på hotellene, og da er det ikke skadende for økonomien på stedet, for de som jobber der er ofte lokale, og råvarene + drikkevarene er fra stedet. Det er som regel sånn at drikken man får gratis på hotellet er lokale viner/brennevin.... (Og hvis man vil diskutere videre om det er bra eller ikke, så ta det et annet sted.) Jeg syns det er fint å prøve forskjellige steder ja, men akkurat nå vil jeg ikke det.... og, det jeg mener med "ikke charter" er hvis man bestiller hotell for seg og fly for seg uten at det er type apollo, ving, star tour osv... Vil helst slippe norske/svenske/danske resepsjonister Endret 5. oktober 2006 av Nemmera
marsy Skrevet 5. oktober 2006 #8 Skrevet 5. oktober 2006 hvis penger ikke er et problem: Mazzetore Resort denne siden har fantastiske hotell i hele verden
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #9 Skrevet 5. oktober 2006 Synes "vanlig restaurant" frister mye mer en "all inclusive" jeg.. Få velge og varierer liksom.. Ha muligheten til å "lete opp" små søte bortgjemte restautranter "helt for seg selv" osv.. Det er det som er romantikk for meg..
Nemmera Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 5. oktober 2006 jaja, men nå er det vi som skal reise da... Hvis man ikke har et forlsag, så ta det et annet sted... Blir så skuffet når jeg trykker på linken i mailen om at det er kommet svar i temaet, og så er det ikke noe forslag Vil drømme meg bort her... !
Pinki Skrevet 5. oktober 2006 #11 Skrevet 5. oktober 2006 Det som er, er at det ofte er opp til 6 restauranter på hotellene, ← Hei Nemmera, nå skal jeg ikke gjøre tråden enda surere for deg, men vær obs på at selvom hotellet har mange restauranter er det ikke sikkert alle er med i all inclusive-pakken! Noen bekjente av meg var nettopp i Maldivene, de hadde all inclusive, men dette gjaldt bare på en av de mange restaurantene som tilhørte hotellet. Så sjekk om alle restaurantene er inkludert dersom du vil spise litt variert!!
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #12 Skrevet 5. oktober 2006 Tips fra meg: bo halvparten av tiden på all-incl hotell hvor alt serveres og ordnes, og bo andre halvpart på et vanlig hotell hvor man finner restauranter ute selv. Det gjorde vi i mai, fikk både topp service og oppvartning på det ene, og mulighet til utforskning av små lokale steder og restauranter på et andre. Veldig god løsning.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #13 Skrevet 5. oktober 2006 Ikke i Europa, men her har jeg vært: http://www.apollo.no/Travelling+with+apoll...tm?Search=True& Det var helt fantastisk. Maten var meget god og svært variert, alle restaurantene var med i "all inclusive" opplegget, og ville man ha noe annet, var det gratis buss til byen hvor det krydde av restauranter. Stranda, aktivitetstilbudet og utfluktene var noe av det beste jeg har opplevd på noen tur. (Og jeg har reist en del, både charter og annet) Dette var tydeligvis et populært sted for brudepar, omtrent daglig flaksa det noen i hvit kjole over stranda, de satte opp et lite telt ute på en odde utenfor stranda med hvite, draperte stoler og der var det mange som gifta seg mens vi var der :-)
Jerle Skrevet 5. oktober 2006 #14 Skrevet 5. oktober 2006 Er Bulgaria noe for dere? Vi var her: http://www.apollo.no/Travelling+with+apoll...yTrackerId=6708, og det var helt fantastisk. Men vær obs på at vil dere ha litt lusus, så bo på Superior hotellet. For her er 4-5 hoteller som ligger under samme hotell. Vi bodde på Superior delen og har aldri hatt det så fint før! Der er også engen SPA avdeling på hotellet. Deilig! Der var helt nydelig!(eneste negative jeg kan si at det var VM og tyskerne var helt elleville og der var storskjerm i de fleste fellesområder utenom spisestedene)
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #15 Skrevet 6. oktober 2006 Vet det ikke var det du ville høte, men vi bodde på all inclusive i Bulgaria i sommer, og jeg spiste alikevel alle måltider ute. Klarte ikke maten der.... enda det var et fint hotell! Så da ble det litt bortkasta med all inclusive kan man si.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #16 Skrevet 6. oktober 2006 All Inclusive er da en turistfelleting, er redd du blir skuffa.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #17 Skrevet 6. oktober 2006 Disse hotellene ER skadelige for lokale bedrifter, hotellet blir for stort, og for mektig, små bedrifter får ikke levere varer, og iallefall ikke skikkelig betalt, små resturanger får ikke gjester, og det er ikke lett eller lønnsomt å få starte resturang på hotellet. Jeg har vært en par steder hvor det er all inclusive i byen, og de lokale er ikke glad i alle armbådturistene, for de handler ingen ting, og alle pengene går til store (utenlandske) investorer. Det blir litt som at vi ikke liker tyske bobilturister som har med allt de trenger å spise til Norge, bruker våre rasteplasser gratis, bruker våre veier og badestrender og turstier gratis, og så fisker opp en masse fisk og tar med tilbake. (Og så må du huske på at ingen i norge sulter ihjel av at man ikke får handlet skikkelig med tyskerene, men det gjør de derimot mange fattigere land) Etisk handel er vårt annsvar!
Nemmera Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #18 Skrevet 6. oktober 2006 (endret) "Avslutter" nå denne tråden, så for min del er det ingen vits å legge inn mer svar her. Takk til dere som gadd å svare meg seriøst, og dere andre.... Jeg ba ikke om noens mening om div... Jeg vil på all inclusive, og sånn er det bare;) Endret 6. oktober 2006 av Nemmera
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå