Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Som emnet sier, jeg er redd. Jeg skal fly til NY om tre uker, og har gruet meg i måneder allerede, dvs siden de siste terrorplanene ble avslørt i august. Jeg har grudd meg så mye at jeg ikke har klart å glede meg til å reise, selv om jeg har ønsket å dra til NY i flere år. Jeg er generelt ikke så komfortabel på fly, men jeg er ikke redd for at flyet skal styrte pga teknisk feil e.l. Jeg er rett og slett redd for terror, at noen skal sprenge flyet i lufta. Jeg tenker på at jeg er redd for å dø og at jeg håper jeg får se familien min igjen. Det hjelper ikke at jeg skal fly BA via London. Huff Kan noen prøve å overbevise meg om at ingenting galt kommer til å skje?
gard Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Hei Det er ikke så lett å overbevise noen når de først har fått tanker som det. Men jeg kom nettopp hjem fra Bolivia og jeg fløy via USA og London. Sjekkene som vi måtte gjennom var veldig grundige...blant annet måtte vi gi fra oss drikke, solkrem, nesespray osv. I Miami måtte jeg til og med en av den nye typen maskiner som sniffer om man har sprengstoff på kroppen. Så alt i alt vil jeg si at sikkerheten er satt i fokus og forhåpentligvis blir det vanskelig å utføre noe terrorangrep på fly nå. Og statistisk sett er det vel fremdeles tryggere å fly enn å kjøre bil Jeg anbefaler ellers mitt reisebrev med bilder og linker på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/new_york_city_trip_report.htm . Håper du får en flott tur.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg er rett og slett redd for terror, at noen skal sprenge flyet i lufta. Jeg tenker på at jeg er redd for å dø og at jeg håper jeg får se familien min igjen. Det hjelper ikke at jeg skal fly BA via London. Huff Kan noen prøve å overbevise meg om at ingenting galt kommer til å skje? ← Vet du hvor mange fly som ankommer New York daglig? Og sånn cirka hvor mange trilliarder år det går mellom hver gang et fly blir sprengt i luften? Jeg garanterer deg herved at du ikke blir sprengt i luften. Drosjeturen fra flyplassen er enormt mye farligere. Vet ikke om det siste er noen trøst, men
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Takk, takk, Gard og gjest! Det er akkurat slike ting jeg vil høre. Merket at frykten lettet litt her nå Men jeg tar gjerne i mot flere argumenter for at det er trygt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå