Gjest Jente_81 Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 For noen uker siden sluttet det trådløse nettverket å funger hos oss. Jeg leier i kjelleren og har laptop mens de jeg leier av har stasjonær. Under samtale med kundeservice får vi ikke til å koble min laptop på modemet (funker ikke) og ble bedt om å prøve med stasjonæren. Det er bare det at det er 3 forskjellige porter som passer pluggen bak den stasjonære og ingen er merket med noe etter som jeg kan se. Min maskin har en tegning av et "nettverk". De som har stasjonære husker ikke hvilken inngang det er. Har ikke hatt nett på 2 uker nå---- irriterende! Kansje det er routeren som er gåen, men må sjekke først om det er modemet.... Må maskinen og modemet være slått av før man kobler til osv.... noen som kan dette?
Kykkelikokos Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Hei! Nei, hverken maskin eller modem må være slått av før man kobler til. Det første du bør prøve er likevel å restarte modemet/ruteren, men det går jeg ut i fra at du og kundeservice har prøvd. For å koble til den stasjonære, trenger du ikke å slå av noen ting. Prøv deg frem med de ulike inngangene på den stasjonære. Det er jo bare 3 muligheter. Det kan lønne seg å restarte maskinen for sikkerhetskyld etter du har satt i kabelen. Er det noen som får Internett til å fungere i heletatt? Er det ingen som bruker kabel for å koble seg opp? Hvilke lys er det som lyser på modemet ditt? (Og hvilken farge lyser lysene). Hvilken Internettleverandør har du? Har de testet linjen din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå