Gå til innhold

media går forlangt

Fremhevede innlegg

Skrevet

vi lever i en tid der glamourmodeller blir hyllet som "normale" kjendiser, og nesten alt i media handler om sex, og det å sprenge grenser. må innrømme jeg begynner å bli temmelig lei, selv om jeg er veldig sexinteressert:P men det blir litt mye til tider. for å si det sånn, så er jeg glad for at jeg ikke er 12-13 år i dag!tenk på alt de må gjennomgå, det må da være et utrolig sexpress.

i går så jeg en reklame, å trodde tv var gått så langt med å reklamere for telesex.....(er vel ikke lenge tild det skjer:roll: ) men det var DJUICE som bruker Tanya Hansen i sin reklame for tlf abonnement..... dette ser jeg på som lavmål!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er HELT enig med deg Daydreamer! Synes det går altfor langt. Absolutt!!

Dette merket jeg ikke minst for noen år siden, da jeg bodde i en annen by og hadde foreldrene mine på besøk en uke. Jeg har aldri hatt noe særlig behov for å diskutere sex med dem, og foretrekker at sex er et ikke-tema når jeg er sammen med dem - det er faktisk sånn at det blir rett og slett pinlig hvis det f.eks kommer en heftig scene på TV etc. Den uka de var hos meg syntes jeg nesten det var et mareritt at TV'en stod på - det var sex overalt! I reklamene, på nyhetene, i programmene, i filmene - og også med store bokstaver på forsiden av hver eneste avis osv. Jeg ble utrolig sliten av det!

Jeg er også forholdsvis sexinteressert, men synes det hele mister noe av sin "magi" når det fokuseres så voldsomt på i media hele tiden. Er jo søtt og morsomt at IKEA lager en reklame hvor en liten gutt sitter og leker med en dildo på stuegulvet - men det blir fryktelig slitsomt når dette er hele tiden og overalt.

Også veldig enig med deg i at jeg er VELDIG glad jeg ikke er 12-13 år i dag. Ha null peil på sex (les erfaring) - men være nysgjerrig og søkende, og så få dette enorme LASSET av mer eller mindre nyttig informasjon over seg hele tiden.

Utrolig slitsomt!

Gjest Frustrert frue
Skrevet

HELT ENIG !!!! dette med Tanya Hansen gjorde meg kvalm,har faen ingenting med reklame og tjenester å gjøre på en fjernsyn hvor på andre endern sitter det veldig lett påvirkede barn å ser på!......

Skrevet

Kan bare signere overstående innlegg...Det tar litt vel av...holdt på å sette kaffen i vrangstrupen når jeg så rekamen med tanja hansen.... :forvirret:

Skrevet

KJEMPE FLOTT INNLEGG!!!

Er helt enig!!

Det er en fullstendig feil utvikling.

Til glede for hvem?

Skrevet

Er helt enig. Det er ikke rart den seksuelle lavalderen bare går nedover og nedover. I både reklamer, moteblader, musikkvideoer og på TV blir det snakket og skrevet om sex hver eneste dag. Bare tenk hvordan det har forandret seg på 10 år!

Det er nå vanlig å se halvnakene jenter i musikkvideoer. Syltynne, med bleika tenner, skinnende hud og blafredne hår. Er det rart unge blir påvirket?

Hvor vi enn snur og vender oss får vi slengt i trynet hvordan vi egentlig burde sett ut og gått kledd. Jeg leste et sted at hver tredje norsk kvinne får dårligere selvbilde som en følge av reklame for moteklær. Og over 120 000 gutter og jenter har spiseforstyrrelser i Norge i dag.

Sex selger, det er vi veldig klar over, men har ikke dette gått litt for langt!?

Gjest Norwegian Blue
Skrevet (endret)

Enig. Syntes det er helt tragisk at sex brukes i alle sammenhenginger, sex skal være noe spesielt og personlig mener jeg.

Endret av Norwegian Blue
Skrevet

Vi har kommet langt i dagens samfunn med tanke på å fjerne tabuer rundt sex og seksualitet, og dette er bra. Jeg er glad jeg lever i dag hvor jeg ikke har problemer med å skaffe meg informasjon om sex, seksualitet og kropp, kan snakke med venner om dette uten å bli hengt ut som en freak og hvor jeg kan nyte min egen seksualitet uten å bli sett skjevt på. (Selv om vi på enkelte punkter fremdeles sliter med tabuer)

MEN jeg synes så absolutt ikke at dette på noen måte rettferdiggjør den seksualiseringen av samfunnet som skjer. Reklamer hvor alt spiller på sex, filmer/TV serier hvor de baserer seg på nakenhet og sex for å få større publikumsmasse, musikkvideoer hvor mennene har masser av klær på seg mens kvinnene har bikini og står og vrikker på seg etc etc. Ikke nok med at det blir overfokusert på sex, men i tillegg skal kvinner bli sett på som seksuelle objekter.

Det kan ende opp med at sex mister spenningsinnholdet dersom det blir så overfokusert på det at vi ender opp med å bli lei. Jeg merker iallefall at jeg begynner å bli mektig lei av at jeg til stadighet skal bli presset til å se nakne, vrikkende kvinnekropper (av og til proppfull med silikon i tillegg) som skal selge meg det ene eller det andre. Og hva ender det med? Hvilket kroppsbilde/kroppsideal vil dagens unge sitte igjen med når de har vokst opp? Vil fettsugde og silikonproppede kropper være det som er vakkert? Vil anorektiske modellkropper(som allerede i dagens samfunn blir sett på som vakkert) være et ideal som unge vil oppnå?

Så er så enig med daydreamer i at dette er en skremmende utvikling som iallefall jeg ikke ønsker. Hva med den gang jeg ønsker å få meg unger...vil jeg virkelig at de skal vokse opp i en verden så preget av sex?

Jeg er glad for at det ikke er et tabu emne mer og at vi lærer våre unge tidlig hvordan kroppen fungerer og at de lærer seg hva sex er og om prevansjon. Men sex er noe som til tross for dette er privat og som skal være til nytelse. Man skal slippe presset fra samfunnet.

Skrevet

HAha, jeg måtte le da jeg så den reklame, talentløst!

Når jeg blir reklamedame, skal jeg lage mye bedre reklamer en det jeg ser nå!

Så forresten er sinnsykt teit dårlig reklame rett etterpå, og lurte hva faen skjer med reklamene, husker ikke hvilken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...