Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Vi har fått pris på menyene. 3 retters meny for 900 4 rettersmeny for 1050 Dette er inkludert, leie av lokale, serveringspersonale, velkomstdrink, 3 blomsteroppsatser, kaffe og kaker- Ville dere gått for en 4-retters siden det ikke er mer enn 150 kroner som skiller? Vi beregner ca 70 gjester.
Malama Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Tja. 150 kroner for 70 gjester er 10500 kroner. Det er jo litt. Men jeg vet ikke, hva ER denne 4. retten da? Det vil være det som er avgjørende for om jeg ville gjort det i alle fall, om denne retten var verd de 150 kronene. Slik jeg ser det blir alle mett av 3 retter, så det er ikke snakk om MER mat, men altså en ekstra variasjon ved en ekstra rett. Da spiser man mindre av ett eller annet annet, så det må være det at det å få denne variasjonenn er verd det da. Vi kommer til å gå for 3 retter, men jeg hadde ikke engang tenkt på at man kunne ha fire
Gjest niomi Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg syns at mer enn tre retter er helt unødvendig, for da begynner bordsettingen å bli veeeldig langtekkelig. Misforstå meg rett - jeg kan finne på å gå ut og spise 7-retter på restaurant. Men da med få, gode venner, ikke et helt bryllupslag, som blir avbrutt av taler og sanger, og hvor man kan være uheldig med bordplasseringen. Begrenset hvor lenge jeg orker small talk
Kykkelikokos Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Meningen med 4 retter er vel for å kompansere at det i dag ikke er en selvfølge med 2. gangs servering av hovedretten.
Malama Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 Ok, vi har fått oppgitt 2 ganger servering av hovedretten da, så der er vel kanskje derfor også at jeg syntes en 4. rett hørtes unødvendig ut.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #6 Skrevet 4. oktober 2006 Det er fint med 2. gangs servering på middag, for da blir de av oss som er storspisere faktisk mette, og så er det nok et sted å smette inn en talebolk. 3 retters middag uten 2. servering er greit det også, og det er bare en smakssak om man vil ha 3 eller 4. Mer variasjon og mer fleksibilitet i forhold til talebolker med 4, billigere og littegrann raskere med 3. 10.000 kr er mye da! Du kan nok godt legge de pengene i noe annet ja.
Kykkelikokos Skrevet 4. oktober 2006 #7 Skrevet 4. oktober 2006 2.gangsservering er noe som sitter igjen fra gamle dager. Vi skal nå ha 2.gangsservering uansett. Skal det være så skal det være. (vi skal ha 3.retters).
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #8 Skrevet 4. oktober 2006 Hovedinnlegger her: Nå har ikke pengene noe å si og vi skal heller ikke ha mye taler i bryllupet vårt. Vi satser på at folk heller vil ha en "toast" som de gjør feks i USA i stdenfor mange lange taler. (pga familie osv er dette riktig for oss). Jeg tror jeg må ringe og be om menyforslag fra stedet vi skal ha bryllupet..
Eliza Doalot Skrevet 4. oktober 2006 #9 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg ville definitivt gått for 4 retter istede for tre med 2. gangs servering av hovedrett. Men jeg synes 150 kr i diff var ganske mye. Den ekstra retten bør være bra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå