Gå til innhold

Hva slags sengetøy er best om vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er frossen av meg, og har jo for lengst oppdaget flanell.

Men det finnes ikke noe som er enda varmere da? Noe fluffy kanskje?

Hva bruker du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker det samme året rundt, det vil si bomullssateng.

Skrevet

Samme her. Om vineren legger jeg et ullpledd oppå dyna om natten.

Skrevet

Jeg bruker stort sett egyptisk bomull (Lanoire). Flanell har jeg ikke tenkt på - kanskje jeg skal vurdere det om vinteren..

Skrevet

Flanell, pledd over senga, varmelaken og varmeflaske :)

Gjest Tigerjente
Skrevet

Flanell er og blir vintersengetøy her i huset.

Skrevet

Flanellsengetøy + laken. Og pledd, og varm termodyne. Soverommet er uisolert og har tidvis kuldegrader, så det må til. Vet ikke om noe enda varmere enn flanell, egentlig. Fleece? Men det er statisk og syntetisk....

Har også noe bomullssengetøy i mykere og bedre kvalitet enn det "glatte billige", som blir mindre kaldt. Så kvalitet kan kanskje ha noe å si.

Ellers passer det bra at pusen vil ligge under dyna og varme oss om vinteren. Dobbeltdyne om man har samboer er også et tips.

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg synes det viktigste er en god dyne, favorittsengetøyet er damask.

da jeg hadde syntetisk dyne var flanell favoritten, men mamma har prata om at det finnes sengetøy i ull? :klø:

Skrevet

mmm... Flanell! :hjerter: Jeg er også frysepinne, og flanell er favoritten.. Er også glad i kreppsengetøy.. men flanell er desidert varmeste og best ;)

Gjest Catwoman
Skrevet

flanell laken og sengetøy og rykk vinterdyne gjør susen.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg synes at det viktigste er ei skikkelig dundyne. Da holder du varmen uansett sengetøy.

Synes også at flanell loer veldig, så det blir mye støv og nupper. Og så krymper det. Liker krepe, bommullsateng eller damask bedre.

Skrevet

Flanell termodyne og elektrisk varmelaken her. Og ullsokker :ler:

Skrevet

Bomullssateng og dundyne. Bruker samme dyna året rundt, med ullteppe oppå om vinteren, samt elektrisk varmeteppe som settes på en liten stund før jeg legger meg.

Har aldri forsøkt flanell (ihvertfall ikke siden hytteferier for lenge siden) - hvor får dere tak i det?

Ulldyne hørtes forsåvidt ok ut, men det er lite sannsynlig at jeg går avgårde og kjøper meg dyner til 1700 stykket, nei.

Skrevet

Jeg har kjøpt flanell på KId, helt greit, men ikke veldig holdbar kvalitet egentlig. Endrer liksom overflate og blir litt nuppete etter noen vask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...