Gå til innhold

skjønner han det ikke nå...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anna lovinda_*
Skrevet

jeg ba min samboer om å få ha en samtale med han i går. dvs si jeg prata å han hadde ingenting å si til sitt forsvar.

han drikker. å han drikker MYE. å ikke minst han drikker i smug. tror at han lurer meg.

jeg er kanskje mye rart men dum er ikke en av tingene.

jeg sa rett ut til han at jeg overhodet ikke jkan akseptere denne drikkinga hans og at jeg over hodet ikke har tillit til han lengre. sånn med ungene å slikt hvis noe skulle skje så er han mest sannsynlig ikke i stand til å ta ansvar å for eks kjøre dem på akutten.

jeg sa at jeg selvfølgelig ikke ønsker å bli alene med unger men at jeg slett ikke er redd for å bli det heller. en av oss må jo være voksen nok til å ta ansvar.

jeg synes det er mitt ansvar som mor å sørge for at min datter ikke blir utsatt for mere enn høyst nødvendig. :sjenert:

han mener jo på toppen av det hele at jeg bare blåser opp en bagatell. å at han overhodet ikke har noe problem.

han vil ikke innse at han har et problem og jeg kan ikke løse problemet hans for han.

han er voksen nok til å ta ansvar for seg selv. så jeg ba han se seg om etter en egen leilighet for en periode til han får prioriteringene på rett kjøl.

jeg er så dritt lei av å gå rundt å være mistenksom å sjekke om han har drukket.

så fra nå av så gidder jeg ikke mere å gå rundt å ha det jævlig med meg sjøl.

jeg har bestemt meg for at jeg har opplevd nok dritt for en livstid.

NÅ ER DET NOK!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:klappe: Bra du sier i fra, for mange som ikke klarer det!
Skrevet
:overrasket: tøff dame må jeg si :klem: men husk at om han har et alkoholproblem klarer han ikke slutte uten hjelp..... :sjenert:
Skrevet

nei det skjønner jeg at han antagelig vil trenge hjelp. men man kan ikke hjelpe en som ikke vil hjelpes.

aller først må han jo innse at han faktisk har et problem. det tror jeg ikke kommer til å skje med det første.

Skrevet
nei det skjønner jeg at han antagelig vil trenge hjelp. men man kan ikke hjelpe en som ikke vil hjelpes.

aller først må han jo innse at han faktisk har et problem. det tror jeg ikke kommer til å skje med det første.

Helt enig. Det er ingen vits i å tvinge noen til å motta hjelp hvis de ikke vil ha det, og hvis de ikke først selv forstår at de har et problem.

Skrevet
1) jeg sa rett ut til han at jeg overhodet ikke jkan akseptere denne drikkinga hans og at jeg over hodet ikke har tillit til han lengre.

2) sånn med ungene å slikt hvis noe skulle skje så er han mest sannsynlig ikke i stand til å ta ansvar å for eks kjøre dem på akutten.

1) Bra du klarere å si ifra om hva du mener! Men det er ikke sikkert han noensinne blir enig med deg. Så du må ta ansvar for at du faktisk kvitter deg med ham hvis han ikke endrer seg.

2) Dette argumenete synes jeg er dårlig. En kan ta taxi. Og mange småbarnsforeldre drikker (i normale mengder etter at barna har lagt seg), og er ikke i kjørbar stand til enhver tid. Det er ikke omsorgssvikt.

Skrevet
2) Dette argumenete synes jeg er dårlig. En kan ta taxi. Og mange småbarnsforeldre drikker (i normale mengder etter at barna har lagt seg), og er ikke i kjørbar stand til enhver tid. Det er ikke omsorgssvikt.

:overrasket:

Er dette virkelig vanlig?

I vår omgangskrets er det vanlig at en av foreldrene er i kjørbar stand til enhver tid. Skal begge drikke, så er det (fremdeles i vår omgangskrets) vanlig at vi har barnevakt!

Det er ikke alle som har taxi lett tilgjengelig, eller som har sykehus/legevakt innen 20 minutters kjøring unna.

Av og til haster det også å komme seg til lege, så det å vente 20 minutter på en taxi eller sykebil kan i enkelte tilfeller være livstruende! Da er det greit å kunne kjøre sykebilen i møte...

Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...