monja Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 For lenge siden leste jeg om en side der man kunne sende inn brilleseddel og kjøpe briller billig på nett. Men nå husker jeg ikke hvilken side det var. Noen som vet?
monja Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #2 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg fant jeg fant.... http://www.glasogondirekt.com/
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Det er en optiker i Molde som også driver med nettsalg.
Gjest gjesta Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Tør dere kjøpe briller på nett??? Jeg har kjøpt noen briller i mitt liv.... Erfaring: det er ikke sagt at fordi om en brille ser fin ut, så passer den til ansiktsfasongen!
Musemor Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 Tør dere kjøpe briller på nett??? Jeg har kjøpt noen briller i mitt liv.... Erfaring: det er ikke sagt at fordi om en brille ser fin ut, så passer den til ansiktsfasongen! ← Der må jeg si meg helt enig, hadde aldri turt det.
monja Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 4. oktober 2006 Du får jo låne hjem infatninger først da Gå til brilleinnfatninger på nettstedet vårt og merk av de modellene som er mest interessante for deg. Vi sender dem til deg i posten, som prøver. Velg modell og send tilbake, med opplysninger om brillestyrken din.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 4. oktober 2006 #7 Skrevet 4. oktober 2006 Jammen... hva med tilpasning og sånt, da? Har aldri kjøpt et par briller som har sittet perfekt verken på første eller andre forsøk, de må alltid justeres og bøyes litt for å passe. For ikke å snakke om at optikeren alltid tilpasser innfatningen før glassene settes i, og markerer hvor pupillen min befinner seg i forhold til innfatningen (som kan variere veldig fra person til person).
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #8 Skrevet 4. oktober 2006 For ikke å snakke om at optikeren alltid tilpasser innfatningen før glassene settes i, og markerer hvor pupillen min befinner seg i forhold til innfatningen (som kan variere veldig fra person til person). ← Dette gjelder vel bare for progressive briller? Kan ikke skjønne at det er nødvendig med vanlige briller. Er ikke noe problem å gå og få tilpasset brillene hos en annen optiker, det gjorde jeg fordi optikeren "min" hvor jeg kjøpte brillene er langt unna.
Skravla Skrevet 4. oktober 2006 #9 Skrevet 4. oktober 2006 Dette gjelder vel bare for progressive briller? Kan ikke skjønne at det er nødvendig med vanlige briller. Er ikke noe problem å gå og få tilpasset brillene hos en annen optiker, det gjorde jeg fordi optikeren "min" hvor jeg kjøpte brillene er langt unna. ← Det gjelder også for de som har korrigering i forhold til skjeve hornhinner.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #10 Skrevet 4. oktober 2006 Det gjelder også for de som har korrigering i forhold til skjeve hornhinner. ← Jeg som skrev dette har både skjeve hornhinne og briller. Det ble aldri tegnet noe på mine glass da jeg fikk brillene mine, og det har gått helt fint.
Skravla Skrevet 4. oktober 2006 #11 Skrevet 4. oktober 2006 OK. Mine briller har alltid blitt tegnet på. Optiker setter en prikk der pupillen er når jeg ser rett frem, og iflg min optiker er dette for å legge slipingen korrekt i forhold til bruk.
Gjest gjesta Skrevet 4. oktober 2006 #12 Skrevet 4. oktober 2006 Du får jo låne hjem infatninger først da ← Hadde ikke hjulpet meg særlig. Jeg prøver gjerne hele butikken før jeg er sikker jeg.
ringblomst Skrevet 4. oktober 2006 #13 Skrevet 4. oktober 2006 Ville heller aldri kjøpt på nett. Briller skal justeres og hvis du har litt styrke og ønsker de tynneste glassene, må de faktisk merkes opp etter pupillene (gjelder ikke bare progressive briller).
Gjest snikkelora Skrevet 4. oktober 2006 #14 Skrevet 4. oktober 2006 Nå ble jeg glad! så billige briller det var der!! Da kan jeg jo ha et par til da
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #15 Skrevet 5. oktober 2006 Fra nettsidene til glasögondirekt: Progressive glass må slipes slik at de plasserer seg i rett høyde, slik at det er lett å se rett fram og på avstand, og slik at lesedelen havner passende langt ned. Når du får prøveinnfatningen følger det med en liten sprittusj. Du setter på deg innfatningen og ber ganske enkelt en venn sette en prikk på glasset rett foran hver pupill. Du må se rett fram når det skjer. Prikken forteller oss hvordan vi skal slipe glassene. Når du så får hjem de ferdige brillene, sitter det en liten plastfolie på glassene, med markering for hvor områdene for avstand og lesedel er. Slik kan du sjekke at alt er på riktig sted. Vi må avstå fra å lage progressive briller for høye verdier eller briller for sterk astigmatisme. For mer informasjon: Kontakt kundetjenesten vår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå