Gjest gjesta Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg kjøpte en fredslilje for en måned siden eller noe. Den hadde en del knopper, og blomstret som bare det med en gang. Den blomstrer ennå, har ca 5-6 blomster. Men det som er litt rart er at blomstene nå har forandret farge fra hvit til grønn. Hvorfor det? Gjør jeg noe galt?
Drua Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Nei, jeg tror de bare begynner å bli ferdige. Det er ikke så lett å gjøre noe feil med en fredslilje.
Gjest gjesta Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Nei, jeg tror de bare begynner å bli ferdige. Det er ikke så lett å gjøre noe feil med en fredslilje. ← Hmm, kanskje det. Jeg er svært god på å drepe blomster, tro meg jeg greier å gjøre noe feil med de fleste.
Drua Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har fredsliljer, og de blomstrer ikke hele tiden. De liker ikke å stå i vinduet - blir for mye sol og de får gule blader. De trenger endel vann, men du ser det på de når de trenger det- de blir slappe. En gang vi kom hjem fra ferie var de veeeldig slappe, de lå nesten rett ut, men de kom seg igjen
Gjest allium Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Blomstene på fredslilje blir grønne før de visner.
Gjest gjesta Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Blomstene på fredslilje blir grønne før de visner. ← Ok, men gjør jeg noe galt siden de visner? Har merket at den trenger mye vann, og den står ikke i vinduet, men en meter inne i rommet, så den får litt sol utpå dagen. Den strekker seg veldig mot vinduet.
Drua Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 Du gjør ikke noe galt, de blomstrer bare periodevis. Lurt å klippe av de grønne blomstene nå, før de begynner å drysse. Det er sikkert sånn de sprer seg naturlig.
Gjest allium Skrevet 3. oktober 2006 #8 Skrevet 3. oktober 2006 Ok, men gjør jeg noe galt siden de visner? Har merket at den trenger mye vann, og den står ikke i vinduet, men en meter inne i rommet, så den får litt sol utpå dagen. Den strekker seg veldig mot vinduet. ← Nei, alle blomster visner jo før eller senere. Har ikke tatt tiden på min fredslilje, så jeg husker ikke hvor lenge den blomstrer. Men den er lett å få til. Den står på gulvet foran et vindu, og jeg vanner den når den begynner å henge med bladene. For øyeblikket har den 7 blomster.
Gjest gjesta Skrevet 3. oktober 2006 #9 Skrevet 3. oktober 2006 Du gjør ikke noe galt, de blomstrer bare periodevis. Lurt å klippe av de grønne blomstene nå, før de begynner å drysse. Det er sikkert sånn de sprer seg naturlig. ← De ser fine ut enda, selv om de er grønne, så jeg tror jeg venter litt til med å klippe. Tusen takk for hjelpen!
Gjest Gjesta Skrevet 4. oktober 2006 #10 Skrevet 4. oktober 2006 Fredsliljen er en rimelig enkel plante, så det skal litt til å ta livet av den. Vår blomstrer året gjennom, men dog ikke med de samme blomstene selvsagt. Hvis den strekker seg voldsomt mot vinudet, er det lurt å vri på potta iblant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå