Gå til innhold

Ektorp-sofa fra Ikea

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Trenger ny sofa, men med to smårollinger har jeg ikke lyst å bruke så mange penger :sjenert: . Vil heller bytte om en fem års tid. Derfor har jeg sett på Ektorp fra Ikea, er den bra eller?

Ville dere valgt hjørnesofaen fremfor to + tre hvis dere uansett kommer til å plassere dem i hjørne? (pga plassmangel).

Og hvilket salongbord hadde dere valgt, resten av møblementet vårt er i hvitt og kirsebær.

Håper noen gidder å svare meg... på forhånd takk :klem:

Endret av Dingo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ektorp er en veldig hyggelig sofa, stor og fluffy og innbydende! Litt sånn som innbyr til å krølle seg sammen og kose seg med en bok i, syns jeg! Flott at man kan bytte trekk og ok å sitte i (spesielt hvis du styrer unna sovesofaen som jeg syns blir veldig hard). Skulle jeg kjøpt en rimelig sofa som ikke trengte å vare all verdens år og som barna skulle kunne være barn i, hadde jeg nok gått for den!

Skrevet

Takk for svar, Kosemose :icon_smile:

Har søkt litt på forumet og ser at noen klager over at putene ikke ligger på plass, Hjelper det med sånne "gummiduker" som skal holde gulvtepper på plass?

Skrevet

Jeg har hatt min Ektorp sofa i flere år og er veldig fornøyd. Skjønner ikke problemet med putene, de ligger helt fint her hos meg. Greit å kunne skifte trekk om man blir lei fargen, det kommer flekker på eller lignende. Veldig god å sitte i (sove i også for så vidt).

Skrevet

Synes den er veldig fin. Ville gått for 2+3 da jeg ikke liker hjørnesofa så godt.

Skrevet

Jeg synes den ser litt teit ut med de tre putene i 3 seteren.. og synes 2 seterer er for korte.. Så jeg hadde lyst på sovesofaen som er ca 2,5 seters og med to store puter.. Desverre var den IKKE god å sitte i..

Men den vanlige 3 seteren er god å sitte i.. Så takler du de tre små putene etter hverandre stilen utsednemessig, så er det bare å gå for den.

vi valgte i stedet "gøteborg" som har to store puter i både rygg og sete og er diger og deilig.. :)

Gjest Fruktfat
Skrevet

vi har/hadde sovesofaen, og jeg synes den er veldig god å sitte i! liker ikke veldig myke sofaer. god å ligge i, og veldig god å sove i; tykk og god madrass.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med vår 2+3 seters Ektorp. Deilig å sitte (og sove :sjenert: ) i!

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Er fornøyd med komforten i våre Ektorp-sofaer (2+2+3), men putene må stadig dyttes på plass.

Gjest bamsemums
Skrevet

Synes den er fin i fasong og fargene på stoffene, men itt kort i ryggen og setet, kan ha med at samboern og jeg er en 1.80 og 1.94... :sjenert:

Gjest Chantal
Skrevet

Jeg har ektorp i tre-seter. Gå for hjørnesofaen. Angrer på at jeg ikke valgte den.

Skrevet

Jeg ville valgt 2+3 eller andre kombinasjoner - gir deg mye større fleksibilitet mht innredning. Spørs jo litt på hvor lenge du har tenkt å ha sofaen også, da. Men vi brant oss på at hjørnesofaen ikke passet i den nye stua da vi flyttet..... Da skulle jeg ønske vi hadde mindre sofaer som var lettere å plassere.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Var inne på Finn for å se, og ser Ektorp sånn ut etter kort tid så er den uaktuell: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...s=9&adTypeId=67

Mvh Dingo:)

vi hadde vår (har den enda, men står på loftet) i mange år -7 kanskje?- og den så ikke sånn ut ;)

om man vasker trekket, støvsuger den og rister på putene holder den seg bra (ser ikke ut som om det er gjort på den sofaen der).

Skrevet
Var inne på Finn for å se, og ser Ektorp sånn ut etter kort tid så er den uaktuell: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...s=9&adTypeId=67

Mvh Dingo:)

Vår ser ikke sånn ut, men er toseter og i et annet stoff. Den er noen år gammel. Det er lurt å snu litt på putene med jevne mellomrom, for særlig ryggputene kan fort se litt nedsunkne ut. Bare å snu dem, det tar 2 sek.!

Jeg synes den er okey å sitte i.

Det er ikke drømmesofaen for min del, men den er helt grei enn så lenge. :)

Skrevet

Vi hadde Ektorp (2+3). Etter fem år var de skikkelig nedsittede, og absolutt klare for utskiftning.

Bortsett fra det, var sittekomforten bra, og det er jo praktisk å kunne vaske trekkene når man har småbarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...