Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Har skjønt at jeg må ta to tabletter kl. 12 og om kvelden dagen før en rektoskopiundersøkelse i tarmen. Samme morgen som undersøkelsesdagen skal man "ta et klyster" (som er en mindre tube). Det står ikke hvordan! Hvordan gjør man det, sprøyter hele tuben langt inn i endetarmen? Isåfall hvor lenge skal det være der? Skal man skylle det ut før undersøkelsen? Vil ikke legen synes det er ekkelt med alt det greiene der?
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Du skal sprute det inn i endetarmen og prøve å holde det inne så lenge som absolutt mulig. Du vil veldig raskt føle trang til å bæsje, men det beste er at du holder ut så lenge som mulig før du går på toalettet. Undersøkelsen går vanligvis lettere jo bedre du er tømt på forhånd.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Ok, men drikke av vann og light-brus, det kan jeg gjøre uavhengig av alt dette? Drikken vil ikke ha noe å si for det med tarm/endetarm? Takk for raskt svar forresten. Da vet jeg i det minste hva jeg skal gjøre med den tuben osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå