Gå til innhold

Videregående eksamen i norsk


Pearl

Anbefalte innlegg

Hei.

Kan noen hjelpe meg med hvor jeg kan få pensumlista til Norsk avslutnings eksamen??

Jeg skal gå opp som privatist tenkte jeg, men får ikke tak i pensum lista siden jeg ikke skal undervisning.

Jeg ønsker også å få litt informasjon om hvordan denne eksamenen virker nå?? Det er 10 år siden jeg tok den og strøk på nynorsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norskeksamen går over to dager, den ene dagen er friskriving og den andre er fagskriving. Det trekkes om hva som blir på sidemål og hva som blir på hovedmål. Fagskriving (ligger i ordet...) er pensumrelatert, dvs. du kan få oppgaver som å tolke dikt av Wergeland og plassere ham i litteraturhistorien. Friskriving kalles også gjerne ressursheftedag, hvor man får et temahefte med diverse tekster i. Oppgavene er da relatert til dette temaet.

Dette er i hvert fall det som gjelder for oss som går i tredjeklasse nå, om det er helt likt for privatister, klarte jeg ikke å finne ut. Håper du ble litt klokere i hvert fall, og lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du må kontakte den aktuelle skolen hvor du har meldt deg opp til eksamen. Det er vanlig å få utlevert pensumlisten når man melder seg opp, så hvis du ikke har gjort dette enda, får du den sikkert da.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...