Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I slutten av neste måned skal vi til Wien i 4 dager. En god del ting er klart allerede. Billetter og hotell er bestilt, og vi har selvsagt kjøpt reisebøker og surfet på nettet, sånn at vi har en brukbar liste over ting vi har tenkt å se og gjøre:

- Hofburg

- Schönbrunn

- Hundertwasserhaus

- Kunsthistorisches Museum

- Kaffehus (mange!)

- Konserter

- Julemarkeder

Er det noe vi har glemt som vi absolutt bør få med oss?

Har du noen tips utenom de typiske "guideboktingene"?

Trenger vi egentlig å se to slott? (Jeg er delvis av den formening av at "har du sett ett slott har du sett dem alle. ;) )

God mat er essensielt når vi er på ferie, så restauranttips er særlig velkomne!

Alle tips er velkomne! :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wien er en av de vakreste byene jeg vet! Ble helt forelsket i den da jeg var der.

Det høres ut som du har en fin plan allerede, og man skal slett ikke undervurdere det å spise lunsj på grand-cafeer, eller dra på kaffehus (og spise Sacher-torte), når man er ute og reiser. Har ikke konkrete tilføyelser, er bare misunnelig ;)

Skrevet
man skal slett ikke undervurdere det å spise lunsj på grand-cafeer, eller dra på kaffehus (og spise Sacher-torte)

Undervurderer absolutt ikke kaffehusene, det er så mange som ser flotte ut at jeg lurer på om ikke vi må ha både formiddagskaffe, etter-lunsj-kaffe og ettermiddagskaffe hver dag for å rekke over alle. :ler:

Det er godt mulig vi har nok på planen allerede, vi skal jo slappe av også, ikke bare stresse fra sted til sted. Men det er jo alltid kjekt å få tips fra noen som har vært der også, og ikke bare se "Topp 10" i guideboken. ;)

Skrevet

Da jeg var i Wien var jeg i Schönbrunn. Flott slott, men det holdt vel egentlig med det. Men det er jo en personlig smak...

Wien er ellers en fin by og gå rundt å bare se rundt i. Mange flotte bygninger rundt den gamle bykjernen.

Skrevet
Da jeg var i Wien var jeg i Schönbrunn. Flott slott, men det holdt vel egentlig med det.

Ja, det er egentlig det jeg også tenker, slott er flott men blir fort kjedelig, så egentlig hadde det holdt med ett. Men så er det det at jeg veldig gjerne vil se Hofburg, pga. det flotte biblioteket der, mens det er julemarked utenfor Schönbrunn, så da blir det vel til at vi "må" se begge. ;)

Andre som har tips?

Skrevet

Hofburg og schönbrunn er to veldig forskjellige slott da... Schönbrunn er et sånnt typisk slott med mange innredete rom man blir guidet rundt i, mens i Hofburg er det forskjellige museer inne i slottet f.eks et rustningsmuseum og et musikkintrumentmuseum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...