Gjest j23 Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har fått den fineste laptopen i gave, og har brukt den de to siste månedene siden jeg ikke har hatt nett på den stasjonære. Laptopen er egentlig mye raskere enn den stasjonære, selv om den er også ganske ny. Laptopen har blitt en naturlig venn i sofaen/sengen, og lurer på hvordan jeg skal bruke den stasjonære, nå når jeg har fått nett på den også. Jeg bruker outlook til å laste ned mail, og vil jo helst ha samme informasjon både på laptopen og stasjonær. Syns det blir litt vanskelig å ha litt her og litt der. Har helt klart mest info og musikk på den stasjonære siden jeg har hatt den lengst. Men laptopen har størst harddisk :D Samtidig "stoler" jeg mest på den stasjonære. Det er lettere å gå inn i den og fikse ting føler jeg. Jeg føler nesten at den stasjonære er overflødig nå, dessverre. Det er ikke like kjekt å sitte på stolen som i sofaen Noen tips?
nallemaja Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 filer du bruker mye på den stasjonære kan du jo brenne på cd og legge inn på lap-topen også. Epost som du vil beholde kan du jo bare sende til deg selv når du er ferdig på lap-topen/stasjonære, så har du dem på begge. Har samme "problem" som deg, men det ender opp med at jeg bruker lap-topen mest, så jeg har brent alle bilder og musikk etc på cd-plater og lagt inn på lap-topen, og da har jeg jo i tillegg en sikkerhetskopi tilfelle krise... åpner mest epost på lap-top'en, så jeg sender kun eposter jeg vil beholde til meg selv hvis jeg åpner dem først på den stasjonære. Ellers finnes det vel kabler og program som gjør at du med få tastetrykk kan synkronisere dem med hverandre tror jeg. Det enkleste er jo å velge en som hovedmaskin, den du bruker mest, og heller ha en kopi på begge maskinene av filer du kommer til å bruke på begge, slik som bilder og musikk osv.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Det går jo an å sette opp et nettverk, eventuelt også med en nettverks-HD.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Man kan jo bare dele filer mellom stasjonære og laptopen, det gjør jeg Det er jo ikke noe problem når man har router f.eks. Jeg har f.eks satt opp sånn at jeg kan skrive ut ting fra laptopen, uten å koble skriveren direkte til den. Bare koble via stasjonære.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå