Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2003 #1 Skrevet 20. januar 2003 Hei Skal ha vennefest etter at vi har giftet oss i all hemmelighet . Noe som for øvrig varhelt topp. Vi blir 32 stk. par, gifte, samboere, forlovet.Samtidig noen damer som kommer alene. mannen vil splitte parene og la de ha andre enn sine respektive til bords. Jeg vil ikke det og blir sprø av det :-? Jeg ønsker at alle skal kose seg og slappe på festen.Jeg tror ikke alle vil like denne løsningen etter som jeg har forhørt meg litt i all stillhet. Erdet noen gode råd her???? Veldig glad for svarfor festen er på lørddag 25.01 :D
K. Skrevet 20. januar 2003 #2 Skrevet 20. januar 2003 Dette sitter jeg også og spekulerer på om dagen :o Synes dette med borplassering er vanskelig jeg Men, jeg tror vi har bestemt oss for å IKKE splitte par. I de få bryllupene jeg har vært er det praktisert forskjellig, og jeg tror det er både positive og negative sider ved begge løsningene. Vi setter par sammen, men prøver samtidig å blande våre to familier så godt som mulig slik at de kan bli litt kjent med hverandre :D Tror dette blir en bra løsning jeg :D K.
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2003 #3 Skrevet 20. januar 2003 Jeg ser ikke noe som er bra med den løsninga hans *ler* :oops:
Tosca Skrevet 20. januar 2003 #4 Skrevet 20. januar 2003 Vi kommer heller ikke til å splitte parene. Hos oss har ikke det vært noe diskusjonstema engang. Men vi skal blande familiene. Synest dette er den greieste måten å gjøre det på.
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2003 #5 Skrevet 20. januar 2003 Nei jeg ville ikke splittet par, og forøvrig ville jeg vært forsiktig med hvem vi hadde satt hvor, tenkt oss godt om hvem vi ser for oss som kan få kontakt hvis de ikke kjenner hverandre. Noen er beskjedne, utadvente, noen er kanskje litt "krasse" i sin væremåte og noen lett å såre eller å "fyre opp"? Vi skal plassere de som kjenner hverandre sammen til middag, og til kaffen får folk "plassere" seg selv etter ønske. Vi har 100 gjester så det blir litt av en tankerekke å finne hvem som passer sammen, og så vil vi jo at alle skal føle seg vell å ha en fin dag. Men det er jo ikke sagt at dette er rett for alle da :oops:
CEL. Skrevet 20. januar 2003 #6 Skrevet 20. januar 2003 Bordplasseringen var noe av det vanskeligste vi gjorde til bryllupet. Vi luftet forslaget om å splitte par for søsteren min og veninnen min. Det ble ramaskrik og de ble helt fortvilt for at de ikke skulle få sitte ved siden av sine kjære. Vi løste det på den måten at vi satt unge par sammen, mens tanter og onkler ble splittet og satt sammen med andre. Du kan løse det på den måten at du setter single mellom par og pass på at de single får sitte med par de kjenner. På denne måten får alle noen de kjenner ved siden av seg. Lykke til!
Pip Skrevet 20. januar 2003 #7 Skrevet 20. januar 2003 Vi for vår del syns det er kjempeviktig at gjestene slapper av og koser seg under middagen. Så for å unngå den litt spente ta-og-føle-på - stemningen det ofte kan bli når man skal bli kjent med andre på 'tvang', velger vi å sette alle sammen med noen de kjenner godt. Så alle par vil sitte sammen, og de single vil vi prøve å plassere etter beste evne. Ikke alle er like enkle å plassere da, men... Jeg ville iallefall ikke likt det hvis jeg kom i bryllup med masse ukjente folk, og så havnet midt mellom noen jeg ikke kjente i det hele tatt... Men man kjenner jo sine egne gjester, så man må vurdere ut fra det, tror jeg. Men, som sagt - jeg syns faktisk trivsel er viktigere enn 'stil'... :D
'Lilly' Skrevet 20. januar 2003 #8 Skrevet 20. januar 2003 Vi kommer heller ikke til å splitte par. Har egentlig aldri skjønt poenget. Mye koseligere at folk kan selv velge hvem man vil prate med og når. Stemningen rundt bordet blir mye hyggeligere. Noen splitter par for at man skal prate med nye folk, men min erfaring er at de fleste gjør det uansett. Ikke noe vits i å tvinge frem overflatisk konversasjon....
'Lilly' Skrevet 20. januar 2003 #9 Skrevet 20. januar 2003 Slenger bare på en ting til som flere andre har vært inne på: Jeg synes poenget med en bryllupsfest er at folk skal kose seg og nyte festen. Ikke alle er like flinke i kontakten med nye mennesker. Kjedelig å sitte hele middagen i pinlig stillhet...
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2003 #10 Skrevet 21. januar 2003 Jeg hadde det mest kjedelig i det bryllupet der jeg satt ved siden av min kjære!!! Nettopp fordi det var så "trygt" ble folk snakkende med sin egen kjæreste i stedenfor andre. Så vi splittet, og jeg tenkte lenge på hvem som kunne få det hyggelig sammen. En som er rolig trives sammen med andre litt rolige osv. Slik ble det en veldig fin stemning rundt bordet. Og de som ikke kjente noen andre enn sin kjære, fikk sitte i "titteavstand" (på skrå over bordet, og en plass til bortenfor). Og selv de jeg etterpå hørte at hadde grudd seg da de så bordplasseringen, hadde etterpå sagt at de hadde hatt det kjempefint. Litt av vitsen er jo nettopp dette med å bli kjent med andre venner av brudeparet. Og etter middag så stimer folk sammen med sin kjære igjen. Da er det jo hyggelig at de har snakket med andre under selve middagen.
Tusenfryd Skrevet 22. januar 2003 #11 Skrevet 22. januar 2003 Vi splittet ikke par. I tillegg passet vi på at de som kom single alle fikk sitte sammen med, eller rett i nærheten av noen de kjente. En bryllupsfest er ikke en sosialiserings-oppdragelses-prosess - men en fest man skal slappe av og hygge seg. Vi har vært i to bryllup sammen, og i ingen av dem ble vi splittet. Jeg synes det var hyggelig og riktig. Det er ikke alltid man går godt sammen med brudeparets andre venner. Er det hyggelige mennesker, sitter vi ikke og snakker sammen, da vil vi gjerne bli kjent med nye mennesker. Men i det ene bryllupet var ikke de andre nevneverdig interessert i oss, men kun snakke om seg selv, da snakket vi med hverandre. Det å splitte par er en gammel tradisjon som har overlevd revisjonen om hvorfor og hvordan og vil vi fortsette med dette, det er sånn bare fordi...
gleder meg! Skrevet 22. januar 2003 #12 Skrevet 22. januar 2003 Vi skal ikke splitte parene, rett og slett fordi vi ikke ville ha likt det selv :fy:
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2003 #13 Skrevet 24. januar 2003 hei igjen Takker for mange vinklinger her:-) Han måtte nok gi seg der Klems
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå