La Guapa Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Vi aner virkelig ikke hva vi skal finne på til stedatteren min på 10 år. På ønskelista hennes står det bare hårspray, sminke, klær og pynt fra IKEA. Vi har ikke så lyst til å kjøpe "jåle-saker" til ei på 10. Og skapet hennes bugner virkelig av klær..... Dill-dall på rommet har hun også egentlig nok av. Er det noen som har en god ide...? Noe deres 10-åring ønsker seg? Klem fra opprådd nisse-Guapa
Gjest gjest1 Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Hmm. Vanskelig det der. Men har hun noen interesser? Det er jo mulig å gi henne en opplevelse, da. Overnatting et eller annet sted med en aktivitet. Disney on Ice i Oslo i januar. Kommer jo an på hva hun liker. Kurs? Ridekurs? Malekurs? Gitarkurs? Ellers er det jo cd-spiller, Ipod og slike ting.
La Guapa Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2006 Takk for svar... Hun har egentlig det hun trenger til fritidsaktiviteter og Cd- spiller og alt sånt har hun også... I-pod var vi inne på og hørte om besteforeldrene ville spleise. Men de mener at dette sender helt feil signal til henne og at prisnivået blir veldig høyt på gavene. Derfor var en opplevelse en god idè...nå må vi bare finne ut hva som kan passe...
Gjest gjesta Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Nå vet jeg ikke hva slags relasjon du har til 10-åringen. Bare et lite tips: Barn i den alderen setter ofte gjerne pris på opplevelser som betyr kvalitetstid sammen med voksne. Kan bli artig for deg/dere også
Gjest gjest1 Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 Hva med et 'gjør det selv'-smykkesett?
kamela Skrevet 4. oktober 2006 #6 Skrevet 4. oktober 2006 Morgenkåpe som hun har hengende hos dere (hvis hun allerede ikek har da!) Bøker av alle mulige slag.
La Guapa Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 4. oktober 2006 Morgenkåpe som hun har hengende hos dere (hvis hun allerede ikek har da!) Bøker av alle mulige slag. ← Morgenkåpeideen var topp! Notert. Takk skal dere ha, alle sammen
Helene Skrevet 8. oktober 2006 #9 Skrevet 8. oktober 2006 Hva med å gi henne noe hun faktisk ønsker? Det er mulig dere synes hennes ønsker er tullete og bare jåletinger, men det er faktisk noe jenter i den alderen synes er viktig.
La Guapa Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 16. oktober 2006 Hva med å gi henne noe hun faktisk ønsker? Det er mulig dere synes hennes ønsker er tullete og bare jåletinger, men det er faktisk noe jenter i den alderen synes er viktig. ← kanskje jeg har uttrykt meg klumsete. Grunnen til at vi ikke gir henne sminke er at hun bare er ti år! Hun må klare seg med det hun allerede har til husbruk. Vi vil ikke bygge opp under presset om å få bruke sminke når hun er så ung....derfor kjøper vi ikke det. Vi ville finne på noe hun kan glede seg over.... Så nå leter vi etter det da Vi har tipset besteforeldrene hennes om badekåpe og pysj hun kan ha hos oss. Det var et veldig godt tips.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #11 Skrevet 16. oktober 2006 Konsertbilletter til en av idolene hennes?
La Guapa Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #12 Skrevet 16. oktober 2006 Konsertbilletter til en av idolene hennes? ← Godt forslag! Takk.
MAcy Skrevet 17. oktober 2006 #13 Skrevet 17. oktober 2006 ei jente på 10 må vel være grei ¨å kjøpe til. jeg har tre søstre og fire nieser som er fra 1-16 år så har god erfaring på dette området. Jeg synes filmer- finnes mange fine familie eller ungdomsfilmer, bøker er alltid bra-barn bør alltid oppmuntres til å lese, og spill er jo også veldig flott da. Noe hun kan lage selv er vel også bra, som å kjøpe gips former og gips så kan ho lage selv og male etterpå...
MAcy Skrevet 17. oktober 2006 #14 Skrevet 17. oktober 2006 glemte forresten å si at om dere har playstation er jo singstar veldig inn. ellers tror jeg det går ann å kjøpe karaokemaskiner/mikrofoner du kobler til tven og dette er også velig moro.
kamela Skrevet 18. oktober 2006 #15 Skrevet 18. oktober 2006 Hvis hun har eget rom hos dere kan kanskje noe til rommet være fint å få? Lampene med voks (eller hva det nå er som beveger seg der inne av farger) er populære hos oss! Er helt enig med deg i å ikke bygge mer opp under sminke/ta seg ut greiene, det hører mer naturlig hjemme om noen år.
La Guapa Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #16 Skrevet 18. oktober 2006 (endret) glemte forresten å si at om dere har playstation er jo singstar veldig inn. ellers tror jeg det går ann å kjøpe karaokemaskiner/mikrofoner du kobler til tven og dette er også velig moro. ← Hei...Guapa her. Takk for fine forslag! Hun har Singstar, ja. Men nå har vi funnet ut at en spark er tingen!!! Det tror jeg hun blir veldig glad for! Hobbysaker har vi også mye av...også har vi jo lyst til å gi henne noe som er "litt ekstra" siden vi er foreldrene om du skjønner Takk alle sammen. Håper flere fant gode tips til sine 10-åringer i denne tråden edit: skriveleifer på morraskvisten Endret 18. oktober 2006 av La Guapa
*nora* Skrevet 19. oktober 2006 #17 Skrevet 19. oktober 2006 Ser du har fått mange gode forslag, men tenkte jeg skulle hive på en til. Har nemlig vært og kjøpt julegave til min jente på 10 i dag. Hun får, som allerede nevnt, singstar, og babyliss fun style, hårstylingssett m fem forskjellige(tror jeg) "tanger" til håret. Elsker å dille med hår... Ellers har jeg vært inne på tanken om sykkel, men det blir nok ikke i år.
Amalie_85 Skrevet 19. oktober 2006 #18 Skrevet 19. oktober 2006 JEg har kjøpt gave til lillesøsteren min på 10 i dag. Det er en kjempe gul jakke/blazer, og med et skjørt som passer til. Var på lagerutsalg, så egentlig kosta det 1000kr til sammen med fikk det da for 200kr til sammen. Jeg er så flink til å kjøpe julegaver. Det kan vel være noe for henne og. Klær er alltid festelig når man er i den riktige alderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå