Annieb Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Hei.. Når jeg har dusjet/vasket meg nedentil, går aldri den lukten som er der bort. Jeg tror ikke det er vanlig at den skal gjøre det heller, men hva er vanlig? Har noe utflod og bruker ofte truseinnlegg. Må av og til vaske buksa pga lukt og ikke pga at den er skitten. Hva er vanlig? Andre som også gjør det?
Gjest Norwegian Blue Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Man har vel alle sin egen lukt der nede, en "kjønnslukt" som er der uavhengig om man er ren eller skitten. Men jeg har ikke opplevd at det lukter så sterkt at jeg føler jeg på vaske buksa av den grunn. Bare når jeg nettopp har hatt sex føler jeg at lukta er spesiell sterk. Hvis du syntes det er ubehagelig sterk lukt, selv som nydusja, ville jeg ha oppsøkt lege. Noen kjønnsykdommer gjør at det lukter vondt der nede.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg hadde samme problemet som deg i et par år, helt til jeg plutselig byttet buksemerke. De var rett og slett for trange og tette for meg. Nå lukter jeg helt greit, så sant jeg ikke har feilberegnet vaskingene og må ta på meg en av de gamle buksene mine, da kommer problemet raskt igjen.
Lola83 Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Kjønnslukt er normalt, men den skal lukte godt, nøytralt..ikke vondt. Foreslår at du tar deg en tur til legen og får noen piller, tror de heter Flagyl, det er samme piller som brukes for Clamydia tror jeg.. De fjerner lukten har jeg hørt.. Deretter må du vaske deg ofte..med Asan, de har også noen fine intimservietter.. Ellers bør du barbere deg nedentil og bruke bodylotion der nede..det er deilig Jeg har kjøpt en body lotion på La sensa som lukter jordbær..den er helt fantastisk.. Ellers kan jeg råde deg til og ta en kur med Canesten av og til..den kjøper du på apoteket.. Bruk pakken med stikkpiller og lotion i ca. en uke.. Det er også og anbefale at du kjøper deg nye klær. Lukten setter seg fort i klær, så viktig og bytte ofte, samme med undertøy..
Cupcake Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 Kjønnslukt er normalt, men den skal lukte godt, nøytralt..ikke vondt. Foreslår at du tar deg en tur til legen og får noen piller, tror de heter Flagyl, det er samme piller som brukes for Clamydia tror jeg.. De fjerner lukten har jeg hørt.. Deretter må du vaske deg ofte..med Asan, de har også noen fine intimservietter.. Ellers bør du barbere deg nedentil og bruke bodylotion der nede..det er deilig Jeg har kjøpt en body lotion på La sensa som lukter jordbær..den er helt fantastisk.. Ellers kan jeg råde deg til og ta en kur med Canesten av og til..den kjøper du på apoteket.. Bruk pakken med stikkpiller og lotion i ca. en uke.. Det er også og anbefale at du kjøper deg nye klær. Lukten setter seg fort i klær, så viktig og bytte ofte, samme med undertøy.. ← Tror nok ikke jeg ville brukt en bodylotion på underlivet. Det er ikke for ingenting at de lager såpe med spesialtilpasset PH-verdi for underlivet. Mulig at det lukter godt, men det kan ikke være bra for huden og bakteriefloraen der nede i det lange løp.
Gjest Very Victoria Skrevet 4. oktober 2006 #6 Skrevet 4. oktober 2006 Jordbærbodylotion i underlivet :D HA HA HA HA å så herlig det er med fjortizer som skal gi råd.
Lola83 Skrevet 4. oktober 2006 #7 Skrevet 4. oktober 2006 Fjortis, hehe.. Jeg skulle ønske at jeg var 14.. Jeg er nok dessverre 23 du
Lola83 Skrevet 4. oktober 2006 #8 Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Jeg mente forresten ikke at vedkommende skulle bruke body lotion INNI underlivet da, men det hjelper på lukt om man smører seg med lotion rundt liksom..innside av lår osv.. Tenk litt selv before you jump to conclusions Endret 4. oktober 2006 av Lola83
Ciara Skrevet 4. oktober 2006 #9 Skrevet 4. oktober 2006 TS, uten at jeg har kompetanse til å konkludere med noe, synes jeg dette hørtes uvanlig ut. Man skal ikke lukte så mye. Jeg har aldri opplevd at det lukter av buksene mine, selv ikke når jeg har vært hytta og gått i samme bukse uten å vaske meg altfor grundig. Du kan ikke ha sopp? Uansett ville jeg gått til legen om jeg var deg. Lykke til!
Malama Skrevet 4. oktober 2006 #10 Skrevet 4. oktober 2006 Flagyl er ikke akkurat noe du bør ta uten videre da. Det brukes bl.a mot Giardia (som vi hadde her i Bergen for et år siden) En mikroorganiske som lever inni deg, som det skal ta knekken på. Det brukes generelt mot en rekke infeksjoner forårsaket av visse typer bakterier og andre mikroorganismer. I denne sammenheng er det f.eks en skjedekatarr forårsaken av en bestemt mikroorganisme. Man går ikke og får dette "for det har jeg hørt fjerner lukten" Hentet fra felleskatalogen, om flagyl: "Risiko for karsinogen effekt ved langtidsbehandling kan ikke utelukkes. Kreftrisiko hos mennesker er foreløpig ikke påvist, men det bør utvises forsiktighet med langtidsbruk og hyppig behandling. Unødig bruk av preparatet bør unngås. Bør brukes med forsiktighet ved aktiv eller kronisk perifer eller sentralnervøs lidelse pga. risiko for forverrelse av neurologiske symptomer" (uthevet av meg) Men en tur til legen for å sjekke om det er noe unormalt og hva legen i så fall vil foreskrive, DET er ikke dumt. Men langt derfra til å "be om falgyl, for det har jeg hørt fjerner lukten" Men om du ved normal hygiene altså trenger å vaske buksene pga lukt, så vikke jeg vurdert en legetur ja. For det er ikke normalt.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #11 Skrevet 4. oktober 2006 Det hender jeg også må vaske buksene mine fordi de lukter litt, men dette er ikke fra underlivet. Det er rett og slett fordi jeg blir svett og klam siden jeg tilbringer min arbeidsdag på en kontorstol. Underlivet blir nok ikke helt luktfritt selv om du vasker det, men det er jo rart hvis du selv klarer på kjenne lukt derfra når du er nydusjet.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 4. oktober 2006 #12 Skrevet 4. oktober 2006 Fjortis, hehe.. Jeg skulle ønske at jeg var 14.. Jeg er nok dessverre 23 du ← Ikke gidd å bry deg, hun er bare easily amused.
villemo69 Skrevet 5. oktober 2006 #13 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg var litt plaget av det samme som deg men jeg oppdaget at det ble mye bedre etter jeg gikk over til å bare bruke bomullstruser......jada, kjedelig jeg vet det. Men jeg merker det veldig godt dersom jeg tar på meg truser av andre fabrikater at lukten blir sterkere. Det samme skjer f.eks. når jeg har på meg topper/gensere av/med polyester i, da får jeg ofte svettelukt under armene. Det plages jeg ikke så mye med ellers.
Fam Skrevet 5. oktober 2006 #14 Skrevet 5. oktober 2006 Til TS: Slik du beskriver det så høres det ut som om du har BV. Litt lukter det jo nedentil selvsagt, men når lukten er så intens at du syns den "førfølger" deg, setter seg fast i buksene osv...vel det høres som sagt ut som BV.
Gjest Very Victoria Skrevet 5. oktober 2006 #15 Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Ikke gidd å bry deg, hun er bare easily amused. ← Tenk det Hedda...BANG! Tipper det er BV, og nei Lola83 det står ikke for BarneVernet men for bakteriell vaginose og da hjelper det ikke å vaske seg, barbere eller smøre lårene med jordbærbodylotion. Da må man til legen. Endret 5. oktober 2006 av Very Victoria
Annieb Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #16 Skrevet 6. oktober 2006 Takk for svar alle sammen.. Er veldig i tvil. Har hatt sopp for et par år siden, og der er ikke sånn som det. Klør ingenting, det er bare det at jeg føler det kommer lukt i underbuksene med en gang. Og hvis det er utflod i tilegg setter denne lukta seg i buksa (litt stram dongri). Tror jo egentlig ikke det er noe galt, er ellers ømfindlig overfor lukter. Og man lukter ikke noe av buksa hvis ikke man ta den opp til nesa for å lukte i skrittet.. Unnskyld meg, er litt ekkelt dette her, men lurte bare på hva som er vanlig...
Gjest Very Victoria Skrevet 6. oktober 2006 #17 Skrevet 6. oktober 2006 Takk for svar alle sammen.. Er veldig i tvil. Har hatt sopp for et par år siden, og der er ikke sånn som det. Klør ingenting, det er bare det at jeg føler det kommer lukt i underbuksene med en gang. Og hvis det er utflod i tilegg setter denne lukta seg i buksa (litt stram dongri). Tror jo egentlig ikke det er noe galt, er ellers ømfindlig overfor lukter. Og man lukter ikke noe av buksa hvis ikke man ta den opp til nesa for å lukte i skrittet.. Unnskyld meg, er litt ekkelt dette her, men lurte bare på hva som er vanlig... ← Hva med å forsøke Vivag melkesyrekapsler? De får du reseptfritt på apotek. Det kan være at bakteriebalansen din er litt ute å kjører og at det er det som fører til den stramme lukten? Uansett hva du gjør så ikke følg Lolas råd om hysterisk vasking. Vask underlivet med intimvask hver morgen og kun rent vann om kvelden. Aco intimvask er suoperbra, fås også på apotek.
Prinsesse på erten Skrevet 6. oktober 2006 #18 Skrevet 6. oktober 2006 Kjønnslukt er normalt, men den skal lukte godt, nøytralt..ikke vondt. Foreslår at du tar deg en tur til legen og får noen piller, tror de heter Flagyl, det er samme piller som brukes for Clamydia tror jeg.. De fjerner lukten har jeg hørt.. Deretter må du vaske deg ofte..med Asan, de har også noen fine intimservietter.. Ellers bør du barbere deg nedentil og bruke bodylotion der nede..det er deilig Jeg har kjøpt en body lotion på La sensa som lukter jordbær..den er helt fantastisk.. Ellers kan jeg råde deg til og ta en kur med Canesten av og til..den kjøper du på apoteket.. Bruk pakken med stikkpiller og lotion i ca. en uke.. Det er også og anbefale at du kjøper deg nye klær. Lukten setter seg fort i klær, så viktig og bytte ofte, samme med undertøy.. ← Dette er det dårligste rådet jeg har hørt noen komme med når det gjelder intimhygiene!!! Bruk av legemidler i hytt og gevær uten skikkelig utredning er aldri bra!!! Overbruk av Canesten er ikke bra I tillegg er det å bruke en masse kosmetiske dill-dall produkter i underlivet helt krise! Miljøet i underlivet er i hårfin balanse. Kosmetiske produkter ødelegger denne balansen. Har du noen gang tenkt på hvor mye dritt det finne i kosmetiske produkter? Selv de midlene vi tenker på som de "mildeste" inneholder kjemikalier som ikke naturlig hører hjemme i kroppen vår. Min venninne har fått ødelagt underlivet av overforbruk av Asan og Dr. Greves. Slimhinnene hennes tørket ut. Etter et par år med kun vannvask er hun nå på bedringens vei.... Jeg har selv også mer eller mindre kuttet ut intimsåpe. Og det som er morsomt er at jeg lukter mindre nå enn jeg gjorde før. Regner med at det er fordi miljøet igjen er i balanse. Dessuten er jeg nesten ikke plaget av sopp lenger. Man skal ikke mange år tilbake før det ikke fantes noe som heter intimsåpe. Våre foreldre klarte seg helt fint uten. Og jeg tror også de hadde munn-sex Ikke tror jeg de var noen vandrende stinkbomber heller. Jeg blir bare helt sjokkert over hvor lite folk bruker hodet før de smører ting og tang på kroppen....
Gjest Gjest_ragna_* Skrevet 6. oktober 2006 #19 Skrevet 6. oktober 2006 Bravo; Prinsesse på erten! Som eg skulle sagt det sjøl!
Amanlis Skrevet 6. oktober 2006 #20 Skrevet 6. oktober 2006 Dette er det dårligste rådet jeg har hørt noen komme med når det gjelder intimhygiene!!! Bruk av legemidler i hytt og gevær uten skikkelig utredning er aldri bra!!! Overbruk av Canesten er ikke bra I tillegg er det å bruke en masse kosmetiske dill-dall produkter i underlivet helt krise! Miljøet i underlivet er i hårfin balanse. Kosmetiske produkter ødelegger denne balansen. Har du noen gang tenkt på hvor mye dritt det finne i kosmetiske produkter? Selv de midlene vi tenker på som de "mildeste" inneholder kjemikalier som ikke naturlig hører hjemme i kroppen vår. Min venninne har fått ødelagt underlivet av overforbruk av Asan og Dr. Greves. Slimhinnene hennes tørket ut. Etter et par år med kun vannvask er hun nå på bedringens vei.... Jeg har selv også mer eller mindre kuttet ut intimsåpe. Og det som er morsomt er at jeg lukter mindre nå enn jeg gjorde før. Regner med at det er fordi miljøet igjen er i balanse. Dessuten er jeg nesten ikke plaget av sopp lenger. Man skal ikke mange år tilbake før det ikke fantes noe som heter intimsåpe. Våre foreldre klarte seg helt fint uten. Og jeg tror også de hadde munn-sex Ikke tror jeg de var noen vandrende stinkbomber heller. Jeg blir bare helt sjokkert over hvor lite folk bruker hodet før de smører ting og tang på kroppen.... ← Bravo; Prinsesse på erten! Som eg skulle sagt det sjøl! ← Signerer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå