Gå til innhold

Hvilken av disse kakene vill du fått?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja takk, jeg tar gjerne alle! Mmmm! Tror uansett hvilken du velger, så vi du få fornøyde venninner!

(Jeg er mindre glad i de ostekakene som stekes i ovnen.)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Å, disse så gode ut. Vanskelig å velge, men tror jeg syns de med after eight eller bjørnebær/skogsbær så aller mest fristende ut.

Skrevet

Denne tråden skal jeg følge med i. Skal lage en ostekake til fredag og da tror jeg at jeg skal avansere litt fra den jeg lager i dag som er veldig god, men litt tradisjonell. Jeg liker ikke ostekaker med gele på toppen *fysj*

Skrevet

Jeg kan ikke si noe om Det Søte Liv sine ostekaker , men jeg kan gi deg oppskrift på to ostekaker jeg i allefall vet er veldig gode. Jeg har tidligere lagt dem ut her. Har dessverre ikke bilde, men som sagt kan jeg i det minste love at disse to er gode og svært populære når de serveres. Den første ser vel lekrest ut, med det hvite og det røde som er marmorert (og smaker uendelig mye bedre enn ostekaker med kjøpegelé, dette smaker ekte bær). Den andre ser litt mer enkel ut, men er også utrolig god og med bærcoulis til blir det jo ganske lekkert å se på likevel.

Jeg må si at selv om jeg har funnet et par veldig gode oppskrifter fra Det Søte Liv har faktisk de aller fleste kakene jeg har prøvd derfra vært helt uinteressante eller ikke gode i det hele tatt. Så selv om jeg i begynnelsen syntes siden så veldig fristende ut er jeg nå veldig kresen med hvilke oppskrifter derfra jeg velger å prøve. Kakene ser mye bedre ut enn de smaker, det er min erfaring.

Skrevet (endret)

Nam nam, nå fikk jeg skikkelig lyst på kake :ler:

Endret av *Butterfly*
Skrevet

Den med druer var fin! Så god ut også!

Skrevet

Oreo, NewYork eller en After Eight tror eg eg ville prøvd på!

Å så masse godt!!!!!! :wow:

Skrevet (endret)

Summertime Cheesecake så god ut. Eller After Eight-ostekake.

Endret av Caboodle
Skrevet

Mmmm. vet ikke hvilken som er best. Alle så god ut. Takk for link til mange fine oppskrifter!

Skal nok prøve noen av dem etter hvert. :)

Skrevet

Kan anbefale "Ostekake fra Gastronomisk Institutt" som Arkana linker til. Den bør lages et par dager før den skal spises for at smaken skal sette seg. Jeg pleier å bruke en pakke med smaksatt ost (eks mandarin) og resten nøytral.

Skrevet

Summertime Cheesecake og Creme Fraiche - kaken fikk jeg lyst på!

Skrevet

Jeg har smakt oreo-ostekake. Kanongod! Men veldig mektig, så ikke bli fornærmet om venninnene ikke spiser opp.

Skrevet

Den eneste ostekaken jeg har smakt derfra er ostekake med tropisk frukt den var kjempe godt og svigerfamilien mente det var den beste ostekaken de hadde smakt! Kan absolutt anbefales.

Skrevet

Tusen takk for alle svar! :) Her var det mange meninger.. Har ikke klart å bestemme meg enda jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...