Gå til innhold

hvordan var du som nyforelsket?

Anbefalte innlegg

Gjest venninne
Skrevet

min venninne fikk jeg nylig en ny kjæreste. en mnd siden er det nok nå.

siden den gang har jeg sett henne en gang. hun unnlater også avtaler med meg pga han og hvis vi skal møtes (som ikke blir noe av) skal han være med.

er det vanlig å være så mye sammen i begynnelsen av et forhold? er det vanlig å glemme venninnene sine?

Jeg husker at jeg oppførte meg sånn som når jeg var rundt 16. Men ikke nå når jeg er 23.

burde jeg være tålmodig med henne eller skal jeg si i fra om at hun i det minste burde holde avtaler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde være litt tålmodig OG hun bør holde avtaler :)

Skrevet

Jeg var umulig som venninne. Brukte masse tid med han og når jeg ikke brukte tid med han så snakket jeg med han. Jeg har fått igjen i bøtter og spann av mine venninner. Og helt ærlig jeg synes det er greit. Det er verdens deiligste følelse å være forelsket, la henne få nyte det. Selv om det ikke virker slik akkurat nå så går forelskelsen over og venninnen din kommer tilbake og blir bestevenninne igjen.

Gjest nyforelsket
Skrevet

det går FINT an å kombinere venner og kjæreste.

jeg er nyforelsket men aldri om jeg ville kuttet ut mine venninner pga en kar jeg nesten ikke kjenner.

venner består, kjærester kommer og går.

syns det lukter fjortiss lang vei av venninnen din.

Hva gjør hun dagen det blir slutt? Noe det som oftest blir. :ler:

Skrevet

Uten å kritisere er min mening det at venninner består og kjærester kommer og går. Derfor tåler vennskap å bli tilsidesatt for en periode slik at en venninne kan bli bedre kjent med en ny kjæreste for å se om det er verdt fortsettelsen osv.

For all del kontakt mellom venninner må det være i denne perioden også. Men at det er mindre enn vanlig har jeg full forståelse for godtar det. Synes det er spennende å snakke med venninner som er forelsket og har sommerfugler i magen over en ny kjæreste. Rent som jeg blir sjalu, da den verste forelskelsen her har gått over etter 8 år :forvirret:

Skrevet

Jeg tåler ganske mye fra forelskede venninner, MEN:

Jeg takler ikke når de skal ha med kjærestene sine på alt, det gidder jeg ikke. Hadde en venninne som var slik, og det var utrolig irriterende å avtale jentekveld bare for å finne ut at han var med på lasset. Møter gjerne venninners kjærester, men da må man avtale det.

Forøvrig mistet jeg ikke totalt hodet selv da jeg var nyforelsket, og klarte å ta vare på venninner og holde avtaler.

Skrevet

Syns du bare burde vike for øyeblikket jeg. 1 mnd, hva er det når man er nyforelsket og ikke får nok av hverandre? Vær glad på hennes vegne og la henne bruke den tiden med den nye kjæresten sin om hun vil det. Slikt avtar noe etterhver uansett, og da får dere mer tid sammen igjen :)

Skrevet

Jeg synes det er litt i overkant overdrevet å skulle være sammen med kjæresten hver eneste dag uansett om man er nyforelsket. Men det er min mening. Hadde jeg vært deg hadde jeg gitt det litt tid, men dersom det ikke snart blir bedre er hun kanskje av typen som rett og slett har nok med kjæresten og ikke trenger venner i tillegg.

Hadde selv en slik venninne. I begynnelsen reagerte jeg ikke så veldig på det, synes bare det var litt irriterende at hun nesten aldri hadde tid til å finne på noe lenger. Etterhvert som tiden gikk og hun fremdeles ikke kunne bli med på noe (de få gangene hun ble ut med hadde hun med seg typen og satt å snakket med ham hele kvelden) så ble det bare til at jeg bare sluttet å mase. Og nå har vi ikke noe kontakt lenger. Synd at det skulle bli slik, men jeg tror at virkelig gode venner vet å pleie vennskapet uansett.

Skrevet
Jeg tåler ganske mye fra forelskede venninner, MEN:

Jeg takler ikke når de skal ha med kjærestene sine på alt, det gidder jeg ikke. Hadde en venninne som var slik, og det var utrolig irriterende å avtale jentekveld bare for å finne ut at han var med på lasset. Møter gjerne venninners kjærester, men da må man avtale det.

Forøvrig mistet jeg ikke totalt hodet selv da jeg var nyforelsket, og klarte å ta vare på venninner og holde avtaler.

Enig. Jeg skjønner ikke hvorfor de absolutt skal ha med kjæresten på alt; selv om man liker vedkommende blir det faktisk ikke helt det samme... Om man har noe privat å snakke om, f eks.

Jeg reagerer ellers ikke så mye om venner "forsvinner" en periode når de er nyforelskede, på den annen side har jeg de siste årene bodd så langt fra endel av vennene mine at jeg egentlig er glad vi fortsatt holder kontakten en gang i blant. Har vokst fra det at vi "må" treffes så og så ofte, tvert i mot blir jeg stressa om det er et av kriteriene for vennskapet. Men for all del - det er dritkjedelig med venninner som ikke bare slutter å ta initiativ, men som ikke gidder å dra seg ut av armkroken til kjæresten for å treffe oss - lenge etter at de ble sammen. heldigvis opplever jeg ikke det ofte:-)

Skrevet

Er det noe å lure på da? Så klart de som er nyforelska skal få bruke så mye tid de bare vil sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...