Twigi Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har sett på Oprah noen dager nå, hvor hun tar for seg amerikanere som lever utrolig ufornuftig, og har gjeld til langt over pipa. En ting er om amerikanere flest er så ekstreme, men finnes det så ufornuftige folk her også? Den ene familien idag - de hadde aldri laget mat hjemme, hadde bare plast bestikk og -tallerkner, spiste ute for 700 dollar hver uke. I den andre familien så hadde tenåringsdatra 20 jeans, de kjøpte nye klær istedet for å vaske Jeg blir så sjokkert! Problemet er jo at man sikkert kunne blitt bedre på økonomistyring for egen del, men i forhold til dette så føler jeg meg ekstremt flink Og det er jeg ikke, altså!
Susannah Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Tror dette er et amerikansk fenomen. (eller jeg naiv nå?) Men forbrukslån med heftige renter har blitt vanligere og vanligere her også, og det er mange som har et skremmende ureflektert forhold til sin egen økonomi. Men kjøpe nye klær i stedet for å vaske? Velger å tro at "norsk" måteholdstankegang holder folk fra å være så ekstrem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå