Gjest joggis Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Hei Hva hører du på under joggeturen? Håper mange brukere vil komme med anbefalinger om hvilke sanger/album som gjør susen under både anstrengende og mindre anstrengende joggeturer! Hva hører du på når du skal gi alt? Hva hører du på under lengere joggeturer? Håper på masse inspirasjon!
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg hører aldri på musikk når jeg jogger ute, ettersom jeg da ikke hører trafikken rundt meg. Man risikerer jo å bli meid ned av sykler som plinger forgjeves, og hører ikke biler og slikt. Jeg hører dog på musikk når jeg trener inne. Kommer jo helt ann på hva som gjør susen for deg, men jeg hører på metall, av den meget energiske sorten. Stort sett alt med litt aggresjon og driv funker. Rolige sanger går til uttøying og sånn. Intensitetetn i musikken må passe til treningsformen ellers blir alt bare kluss, ettersom jeg ofte tilpasser rytmen min til rytmen til musikken (i stedet for løpeløpeløpe blir det løøøøøpe ....... løøøøøpe ........... løøøøøpe hvis det ern en rolig sang )
Gjest gjesta Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg løper ikke uten musikk. Jeg har derfor lagd forskjellige spillelister tilpasset ulike løpeturer og dagsform. Ettersom jeg stort sett løper de samme rundene, har jeg bygd opp enkelte av spillelistene slik at de passer noenlunde til de ulike rundene. En av listene inneholder typisk sanger fra Missy Elliott, N.E.R.D, Kelis, Groove Armada, Basement Jaxx, Røyksopp, Ralph Myers and The Jack Herren Band.. Andre inneholder typiske sanger fra band jeg liker svært godt, men da gjerne de sangene som har en rytme tilpasset mitt løpetempo. Som eksempelvis Muse med Muscle Museum, Kent med Palace and Maine, U2 med Where the Streets Have No Name, Madrugada med Hard To Come Back, Live med Selling the Drama... Har også spilleliste med norsk musikk. Det viktigste er uansett at du finner frem til en musikk, og spilleliste som passer deg. Lykke til!
Leifr Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 Jepp, energisk, brutal og slem metall. Gammel Bathory for eksempel.
Gjest niomi Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 Er ikke techno-tjej, men når jeg løper er det bra. Asian Dub Foundation er genial til oppoverbakker, og ellers er musikk som Prodigy og Rammstein genialt. Tung, agressiv musikk med mye bass. Driver meg framover!
Tristessa Skrevet 6. oktober 2006 #6 Skrevet 6. oktober 2006 Slenger med på at Rammstein er bra å jogge til. Har aldri før hørt så mye forskjellig musikk som etter da jeg begynte å jogge, særlig til øktene på tredemølle må musikk til.
Gjest Tuppelure Skrevet 7. oktober 2006 #7 Skrevet 7. oktober 2006 Jepp, Prodigy er super joggemusikk, særlig skiva "The fat of the land". Den er bare kanon-tøff! Jeg får også adrenalinkicket jeg trenger for å jogge av Faithless "Insomnia", Counting Crows "American Girls", Eminem "Lose Yourself", Beyoncès "Crazy in love" og Madonna "Hung up". For ikke å glemme super-duper-joggesangene "Vertigo" og "Elevation" med U2, særlig den re-mixede versjonen av Elevation som ble laget til filmen Tomb raider. Veldig bra!
Gjest Tweek Skrevet 7. oktober 2006 #8 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg digger hip-hop og rap, men det funker liksom ikke til å jogge med. Da får jeg llyst til å danse noe som resultere i en merkelig løpestil. Da er det fitn med bråke musikk, som får meg til å koble ut, eller trance/techno, og rolige toner
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #10 Skrevet 17. oktober 2010 Det er en del party-sanger på min Løpeliste
Crazy Daisy Skrevet 17. oktober 2010 #11 Skrevet 17. oktober 2010 Det er en del party-sanger på min Løpeliste Kan du gi litt ideer?
Ethereal Skrevet 17. oktober 2010 #12 Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Jeg hører på Iggy & The Stooges, Coheed And Cambria, Cyaneed, Kent, The Used og Skambankt, for å nevne noe. Endret 17. oktober 2010 av Ethereal
hilli Skrevet 18. oktober 2010 #13 Skrevet 18. oktober 2010 For meg funker pop best, men sjelden hele albumer. Hører for tiden på Lady Gaga (liker Just Dance best) og Robyn. Har hatt mye rart på ipoden, men kommer ikke på noen fler i farten. Prodigy var forresten en godt tips, jeg kjøpte den faktisk med en gang...
Gjest Wolfmoon Skrevet 19. oktober 2010 #14 Skrevet 19. oktober 2010 Har funnet ut at jay-z sitt nyeste album hadde perfekt beat for meg. Fikk litt lyst til å danse innimellom, men klarte å få det ut i løping i stedet Nå må jeg bare finne noe lignende som er like motiverende, sånn at jeg ikke blir drittlei
Wildy Skrevet 19. oktober 2010 #15 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg løper alltid med mmusikk i ørene,men er for lat til å sette sammen egne spillelister. Så jeg har lastet ned Podrunner og Podrunner intervalls. I Podrunner kan man vele mellom en hel haug med ulike mixer i forskjellig tempo. I Intervals går tempoet opp og ned, pent angitt med toner om man skal øke farten eller slakke av, genialt. Til styrketrening er det helst rock det går i; Distrubed, Bullet for my valentine, Staind osv
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #16 Skrevet 19. oktober 2010 Her går det mye i Lady Gaga, Rihanna, Taio Cruz, Jason Derulo, Katy Perry, I like it (Enrique), David Guetta, Robyn, Carola. Og mye mer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå