Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

3 måneder siden jeg sluttet å røyke...."stolt". :D

Og i et av kjøkkenskapene mine, i en blomsterpotte, ligger det kr. 3.000.- (jeg legger penger der hver dag) og mere skal det bli!

Jeg skal til Washington på 10 dagers betalt ferie uten ungene i mai, og da skal alle røykepengene brukes bare på meg selv...me, myself and I.

Hilsen en supergla

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere - du må virkelig være stolt av deg selv. :blunke:

Lykke til :wink:

Skrevet

Så flott for deg, og så flott for ungene dine :)

:D Gratulerer :D

...men personlig ville jeg nok ha satt pengene i banken etterhvert.

Skrevet

Joda Ragnhild, jeg skal da det. Men det har hjulpet meg nå, i startfasen, å faktisk se "pengebunken" vokse. Det var jo først og fremst for ungene sin del at jeg ønsket å slutte, men også i stor grad for økonomiens del. Og når jeg vet at jeg røkte for ca. 1.500-1.800.- pr mnd. så merker jeg jo at jeg har fått bedre økonomi sånn rent generelt, selv ved å spare kr. 1.000.- i mnd. Utrolig!

En annen ting som har hjulpet meg er selvskryt. Jeg og ungene har tellet høyt antall dager jeg har sluttet hver morgen. Og så har vi klappet meg på skulderen, ja jeg også, og sagt, flink mamma som har sluttet å røyke.

Jeg har røkt som en skorstein i 22 år, så jeg er glad og stolt nå, og føler meg sterk i troen på at nå er det avgjort. Nå er jeg en ikke-røyker. Og det er deilig....

Gjest Hilde / Ikke innlogget
Skrevet

Du er kjempeflinke, Sofia - men jeg leser av innlegget ditt at du har den rette innstillingen. Jeg er også endelig blitt en ikke-røyker, jeg kuttet røyken den 14/10-02, så jeg har holdt opp omtrent like lenge som deg.

Faktisk så synes jeg det har gått over all forventning - men det kommer nok av at jeg var skikkelig motivert for å slutte denne gangen. Jeg vet med meg selv at nå er det slutt - aldri mer ett drag av en sigarett for mitt vedkommende. Etter å ha røykt 20 om dagen de siste årene, så er det på tide - til sommeren blir jeg 40 og jeg har alltid sagt at jeg skal slutte før den tid. Min mann har også sluttet, så vi merker det virkelig på økonomien - røft regnet så har vi brukt omtrent 45.000,- pr. år på røyk !!

Legg pengene til side du, Sofia - det gjorde jeg og i begynnelsen - nå har jeg ikke problemer med røyksug lenger, så jeg har sluttet med den sparingen min.

Vil også legge til at jeg har lagt om kostholdet mitt og gått ned over 10 kg i vekt de siste månedene - livet føles rett og slett mye bedre.

Skrevet

Jeg har faktisk gått opp 5-6 kilo, og kjenner at det absolutt er nok nå. Jeg har alltid vært tynn og har fått høre i det siste at det bare er kledelig med disse ekstra kiloene. Og ja...jeg kan nok være tilbøyelig til å være enig, men som vel typisk for kvinner er, så har jeg fått alle kiloene rundt livet, altså ikke bare hyggelig. Så nå er det slutt på sjokolade og brus. Og mengder med mat som jeg har inntatt disse 3 månedene. ALT smaker jo så utrolig godt, jeg har vært helt umettelig, både på mat og snoperier.

Jeg har aldri før spist mye sjokolade, har liksom ikke helt hatt sansen, men nå sliter jeg, med å si nei! eller å klare å la være å kjøpe Troika, hver gang jeg er på butikken. Er det mulig at noe kan smake sååå godt....

Men jeg skal skjerpe meg...har iallefall ikke lyst å gå opp noen flere kilo, men jeg kan godt leve med de ekstra jeg allerede har fått.

Kan da ikke slutte med alt som er godt heller da....iallefall ikke på en gang...

Skrevet

Fint å høre at det går bra med røykeslutterne! Sofia- du sier at du har enormt godte-sug. Ei venninne av meg slutta å røyke i fjor sommer, og hun hadde det slik hun også. Heldigvis går det over etter litt tid. Godteriet gjør det kanskje også lettere å unngå røyksuget? Må iallfall være utrolig motiverende å se de sparte pengene hope seg opp- for så å kunne bruke dem på deg selv!

Lykke til iallfall!

Klem fra en anti-røyke Megan :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...