Mookie Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Var sammen med noen venninner i helgen, der vi blant annet diskuterte en annen felles venninne av oss. Hun har fått seg ny type, og det sa jeg at jeg syntes var hyggelig. Da sa en av de andre at : jo, det var jo fint det, men synes dere ikke at hun er litt for god for han på en måte? Jeg skjønte ikke helt hva hun mente, for jeg har fått et veldig godt inntrykk av den nye kjæresten hennes, han virker både snill og omtenksom, og ganske morsom Hun mente at venninnen vår var så mye penere enn ham, at hun var mye mere dannet og hadde en mye mer kultivert omgangskrets enn hva han har, og derfor trodde hun ikke at det kom til å gå. Hørtes nesten ut som hun mente at venninnen vår hadde "gått ned et steg på rangstigen". Ble veldig paff, for hadde ikke tenkt over dette i det hele tatt, men må jo gi henne rett i at venninnen vår er VELDIG pen, det er kanskje ikke han, men han ser ikke ut som et monster på noen måte. Hun har også en god utdannelse og en jobb som automatisk gir litt autoritet, noe ikke hans gjør... Men synes nå det var for galt å karakterisere forholdet deres på denne måten alikevel, synes ikke dere? Er det dømt til å mislykkes ? Synes det hadde vært leit, for han er en veldig søt og hyggelig fyr i mine øyne!
Elbereth Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Det forbauser meg stadig hvor snobbete enkelte kan være. Dersom de to er glade i hverandre, er det da vel ingen ting i veien for at de skal være sammen. En annen ting er at "kulturforskjeller" kan skape en del utfordringer i et samliv, men de er da til for å overvinnes. Det hadde vært fryktelig kjedelig om alle bare skulle finne seg partnere fra eget miljø. For ikke å snakke om hvis man ikke kunne være sammen med noen som var mer eller mindre pen enn man selv
Fiol Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Det forbauser meg stadig hvor snobbete enkelte kan være. Dersom de to er glade i hverandre, er det da vel ingen ting i veien for at de skal være sammen. En annen ting er at "kulturforskjeller" kan skape en del utfordringer i et samliv, men de er da til for å overvinnes. Det hadde vært fryktelig kjedelig om alle bare skulle finne seg partnere fra eget miljø. For ikke å snakke om hvis man ikke kunne være sammen med noen som var mer eller mindre pen enn man selv ← Helt enig. Når du diskuterer ting som dette blant venner, blir det vel til at dere ser på utseende på personen. Fyren kan jo være kjempe ålreit for alt dere vet, og det er derfor man ikke skal dømme før fyren har fått en sjanse til å vise hva han duger til. Venninna deres har nok valgt denne fyren for en grunn
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Er det dømt til å mislykkes ? Hun har antageligvis valgt han fordi hun føler at han er et godt og omtenksomt menneske! Utseende og utdannelse betyr så lite dersom han er en flott fyr ellers.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Tjah, jeg har også tenkt dette om kjærestene til et par av mine venninner. Det har ingenting med utseende eller utdanning å gjøre, men derimot med at de ikke behandler dem godt nok i mine øyne. Ikke nødvendigvis vold, men bare at de ikke setter pris på og prioriterer kjærestene sine.
aline Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 hadde det vært grunnet slike ting som siste gjest her er inne på, altså at vennindene ikke syntes han behandlet henne pent, at han ikke prioriterte henne og ga henne den oppmerksomheten de syntes hun fortjente fordi hun er den hun er, så hadde jeg vært med på tanken. men å gå utifra at noen ikke er like bra fordi de i noens øyne ikke er "pene nok", "kultiverte nok" eller har "bra nok utdannelse/jobb".... da synes jeg faktisk det vitner om en arroganse blant dine venner som jeg ville fortalt dem at ikke var den mest sympatiske siden jeg hadde sett hos dem akkurat.. og at ikke venninder synes en mann er pen nok, hva som er pent er faktisk noe som oppleves veldig forskjellig. en mann kan oppleves som kjedelig, trist, snål, ikke pen eller hva som helst, av en person mens en annen ser noe helt annet i akkurat samme mannen og synes han er flott. tenk om vi alle likte akkurat samme utseende hos partnere, da ville det vært umulig å finne en partner til alle. og det ER faktisk ikke slik at "pene" mennesker kun faller for andre "pene" mennesker, eller at mindre pene mennesker ikke er verd en som er penere, det der er en så overfladisk tankegang at jeg ville skammet meg over å ha dømt noen jeg ikke kjente på den måten.
Gjest gjest1 Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Jeg har en bestevenninne jeg har vokst opp med. Vi er som søstre, og føler nok litt beskyttelsesinstingt ovenfor hverandre. Når en av oss får seg ny kjæreste er den andre ofte litt "skeptisk", eller hva jeg skal kalle det: Er han en ok type? Er han sympatisk? Passer de sammen?, osv. Vennninna mi likte aldri ex-samboeren min, f.eks, etter å ha blitt kjent med han mente hun at han ikke var noe for meg. (og det hadde hun rett i og, viste det seg) Kanskje det er noe slikt vennenne til tårdstarter tenker på? (Eller kanskje ikke, kanskje de bare var hurpete ) Endret 3. oktober 2006 av Pax
Gjest Gjesta Skrevet 3. oktober 2006 #8 Skrevet 3. oktober 2006 men å gå utifra at noen ikke er like bra fordi de i noens øyne ikke er "pene nok", "kultiverte nok" eller har "bra nok utdannelse/jobb".... da synes jeg faktisk det vitner om en arroganse blant dine venner som jeg ville fortalt dem at ikke var den mest sympatiske siden jeg hadde sett hos dem akkurat.. Er dette noe det blir mer av med alderen? I min venneklikk har det alltid vært endel godlynt mobbing, men etter at folk begynte å få seg unger og hus, er det blitt tendenser til drittslenging om andres partnere og til og med barn. Jeg har mine mistanker om at det er damene som er pådriverne...
aline Skrevet 3. oktober 2006 #9 Skrevet 3. oktober 2006 Er dette noe det blir mer av med alderen? I min venneklikk har det alltid vært endel godlynt mobbing, men etter at folk begynte å få seg unger og hus, er det blitt tendenser til drittslenging om andres partnere og til og med barn. Jeg har mine mistanker om at det er damene som er pådriverne... ← aner ikke, jeg har heldigvis ikke venner som har denne måte å være på, og de er i mange aldere. men det er klart, har man "anleggene" for å være slik, så blir det kanskje bare sterkere etterhvert som man får mer selv?
Flowery Skrevet 3. oktober 2006 #10 Skrevet 3. oktober 2006 Var sammen med noen venninner i helgen, der vi blant annet diskuterte en annen felles venninne av oss. Hun har fått seg ny type, og det sa jeg at jeg syntes var hyggelig. Da sa en av de andre at : jo, det var jo fint det, men synes dere ikke at hun er litt for god for han på en måte? Jeg skjønte ikke helt hva hun mente, for jeg har fått et veldig godt inntrykk av den nye kjæresten hennes, han virker både snill og omtenksom, og ganske morsom Hun mente at venninnen vår var så mye penere enn ham, at hun var mye mere dannet og hadde en mye mer kultivert omgangskrets enn hva han har, og derfor trodde hun ikke at det kom til å gå. Hørtes nesten ut som hun mente at venninnen vår hadde "gått ned et steg på rangstigen". Ble veldig paff, for hadde ikke tenkt over dette i det hele tatt, men må jo gi henne rett i at venninnen vår er VELDIG pen, det er kanskje ikke han, men han ser ikke ut som et monster på noen måte. Hun har også en god utdannelse og en jobb som automatisk gir litt autoritet, noe ikke hans gjør... Men synes nå det var for galt å karakterisere forholdet deres på denne måten alikevel, synes ikke dere? Er det dømt til å mislykkes ? Synes det hadde vært leit, for han er en veldig søt og hyggelig fyr i mine øyne! ← Det var vel dem selv de mente da? Kanskje han er for god til å være sammen med slike snobbete, snuskete kjerringer? Hun som har møtt ham og valgt ham som kjæreste har antagelig sett hvilke gode sider han har. Han er vel et godt menneske. Noe de snobbete hovne bleiene har nesen for høyt oppe for å se.
Gjest Gjesta Skrevet 3. oktober 2006 #11 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i trådstarters eksempel, men bortsett fra det: Ja, jeg har absolutt tenkt tanken at noen ikke var bra nok/god nok for noen, og at noen har fortjent bedre. Utrolig dumt og dårlig å tenke sånn, men har tenkt det likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå