Gå til innhold

hva er vondest-å forlate eller bli forlatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere som både har blitt dumpa og selv har dumpa noen-hva synes dere var mest vondt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Helt klart å bli dumpa!

Det er vondt å være den som gjør det slutt også,men da har du på en måte kontrollen allikevel. Du vet at du kan bli.

Den som blir dumpa sitter der uten å kunne gjøre noe som helst.

Masse spørsmål,usikkehet og følelsen av å være maktesløs. Ingenting er verre enn det,

sånn jeg har opplevd det iallefall.

Skrevet
Helt klart å bli dumpa!

Det er vondt å være den som gjør det slutt også,men da har du på en måte kontrollen allikevel. Du vet at du kan bli.

Masse spørsmål,usikkehet og følelsen av å være maktesløs. Ingenting er verre enn det,

Enig!

Og mange ganger er den dårlige samvittigheten det verste med å dumpe noen... Det å bli vraket føles vondt i seg selv, i tillegg til at forholdet tar slutt.

Skrevet

Jeg har opplevd å bli dumpa en gang, og jeg må nok si at det synes jeg var det verste. (Sammenlignet med å dumpe, som jeg nok har større erfaring med. :flau:) Jeg satt da uten "makt" og mulighet til å gjøre stort med det valget den andre parten hadde tatt.

Skrevet

Har sittet på begge sidet av bordet. Og selv om det var vanskelig å forlate samboeren min, visste jeg at det var riktig for meg. Var utrolig kiipt å se at han hadde det så vondt, og at det var min skyld at han hadde det slikt.

Nå har jeg akkuratt blitt forlatt av min samboer, og det er 1000 ganger vondere. Selv om ting føles litt bedre dag for dag er det en lang vei frem og jeg klarer ikke helt å kutte kontakten og å gi slipp på han enda. Er så vondt å prøve å forstå at han ikke lenger deler samme drøm som meg, og at han ikke ønsker meg i livet sitt lenger. Jeg vet jo at det er han jeg vil ha.

Så konkulusjonen, så lenge man går fordi følelsene ikke er rett lenger, ikke pga utroskap eller andre hendelser man ikke greier å tilgi, er det definitivt vondest å bli forlatt.

Skrevet

Jeg har opplevd begge deler, og selv om det er veldig vanskelig å såre et annet menneske så er det helt klart verst å bli såret selv.

Skrevet

Jeg har ikke opplevd å bli dumpa... Føler på en måte at det snart må bli min tur til å bli dumpa, men det håper jeg ikke skjer fordi jeg elsker han jeg er sammen med nå over alt på jord....

Fikk vannvittig dårlig samvittighet når jeg gjorde det slutt med x'ene mine. Måtte faktisk gå til psykolog en periode etter at jeg gjorde det slutt med en fyr. Han han knakk helt sammen og truet med å skyte seg. Hadde så dårlig samvittighet at jeg knakk sammen selv....

Gjest frustrert frue
Skrevet

begge er utrolig vont.

men det er verst å blinforlatt.... man føler seg så "tatt på sengen" og hjelpeløs i det øyeblikket der skjer....

så, ja..... å bli forlatt er verst.

Skrevet

Har opplevd begge deler og for meg var det absolutt vondest å bli forlatt. Det sank ikke inn før etter noen timer, først ble jeg bare iskald og i sjokk. Men så, midt på natten gikk det opp for meg og jeg følte at hjertet ble slitt i tusen deler og ville eksplodere inni meg.En enorm sorg og et press innefra som gjorde direkte vondt. Hyperventilering og skjelvebyger og gråt hele natten. Jeg må ha vekket naboene :sjenert:

Noe så jævlig som det natten har jeg aldri opplevd og bare ved å skrive dette, mange år senere, bringer det frem tårer. Det var intenst vondt, rett og slett et levende mareritt.

Heldigvis fikk vi en fremtid sammen, men han holdt på å totalt ødelegge meg der...

Gjest Bellatrix
Skrevet
Helt klart å bli dumpa!

Jeg har ikke opplevd noen av delene, men av samme grunn som Mrs. Potter så tror jeg det må være verst å bli dumpa. Da har du på en måte ikke noe valg.

Skrevet

Jeg har aldri blitt dumpet, men jeg har endt 2 forhold..og syntes det var helt grusomt.

Mulig det er verre å bli dumpet, men samtidig er det årsaken og måten det blir gjort på som utgjør hvor smertefult det oppleves av den som blir forlatt.

Da jeg dumpet min første eks tok han det på langt nær bra. Bruddet kom som lyn fra klar himmel for han, og han opplevde seg (som dere lengre oppe forklarer) helt maktesløs og uten en flis av kontroll for å forhindre det. Han var knust i lang tid etterpå.

Min andre eks tok det bedre. Han visste at det kom til å skje og hadde forberedt seg i lang tid. Og årsaken til bruddet hadde vi diskutert mange ganger, og han visste at vi ikke kunne fortsette så lenge sammen.

Skrevet

Synes det er verst å dumpe en man er glad. Samvittighetsgnaget.

Å bli forlatt er liksom ikke så ille, er ille, da. Men da kan du ikke gå tilbake og si "unnskyld", og bli sammen igjen. (Liker ikke være bundet til en person, så for meg er dette mye greiere)

Det med at dere sier det er 1000 ganger verre å bli forlatt, sier litt om mennesker.

Skrevet

Nå har jeg bare dumpet én fyr, men synes det er verst å bli dumpet. Sist jeg ble dumpet hadde jeg skikkelig kjærlighetssorg og gråt en hel helg .. det var så grusomt

Skrevet
dere som både har blitt dumpa og selv har dumpa noen-hva synes dere var mest vondt?

Å bli forlatt når man ikke ser det komme - helt klart.... men ikke å kimse av å måtte forlate noen som ikke ser det komme og så klart...

Skrevet

Å bli dumpet. Mest fordi man ikke har noen kontroll over det som skjer, tror jeg.

Gjest Gjesten
Skrevet

Begge deler har eg opplevd som heilt forferdeleg. Når eg har dumpa var det ein som har betydd masse for meg i mange år, og som eg var uendeleg glad i. Etterpå fekk han sørge, medan det var forventa at eg skulle ha det heilt fint. Å bli dumpa var grusomt fordi eg ikkje kunne få han tilbake uansett, og han gjekk vidare.

Og dei som seier at "det er betre å ha elska og tapt enn aldri å ha elska" lyg.

Skrevet
Begge deler har eg opplevd som heilt forferdeleg.

Samme her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...