Gå til innhold

Hjemmelagde julekort

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ninni_*
Skrevet

Hvordan ser dine hjemmelagde julekort ut?

Jeg har store planer om å lage alle julekortene selv i år. Har kjøpt et søtt englestempel og har tenkt å ha dobble kort i str A6 enten i julerød eller mørkgrønn. Englestempelet skal stemples på hvit kartong som limes på kortet med slike "knotter" som gir 3D effekt. I ryggen har jeg tenkt å knytte en gullsnor eller noe. Kanskje lager jeg "innmat" av transparent papir....

Spennende å høre hvordan andre gjør det!! Legg gjerne med bilder :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke bestemt meg enda, men blir det som i fjor, så blir de ulike.

I fjor laga jeg kort i 10*15 cm (rett og slett fordi jeg delte et 12*12 (tommer, ca 30*30 cm) ark i tre ene veien og to den andre veien. Laga doble til de nærmeste, og enkle til de andre, ble jo mange kort.

Felles for de alle var stempelet "God Jul", men jeg varierte mellom å flette en liten "juletrekurv" lime på hjerteri ulike varianter (med eller uten 3D-effekt) en miiiini "juletrelenke", eller et utskåret juletremotiv med fargede prikker som pynt etc.

Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre i år, vi får se.

Spennende å høre hva andre gjør ja.

Skrevet

Fikk tilbud fra en eller annen bok/hobbyklubb og har bestilt meg bok om hvordan lage kort, så nå venter jeg bare på ideer derfra.

Før har jeg bare hatt bilder av ungene, men har lyst til å prøve noe nytt!

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Jeg skal også lage kort, men har ikke bestemt meg for hvordan ennå.

*følger med*

Skrevet

Jeg håper på masse snø før jul. Tenkte å ta bilde av hytta og bruke det, men det er bare visst det blir masse snø altså. Er så veldig fint der på vinteren

Skrevet

Julekort med bilde av snødekt hytte høres veldig koselig ut.

Jeg har kjøpt noen fine englestempler på Panduro som jeg gleder meg til å prøve ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...