Minien Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Trond Giske vil nå forby nettpokerspilling fra Norge. Hva syns du? Jeg mener at hvis jeg vil spille poker på nettet, så er det min sak. Han har ingen rett til å fortelle meg hva jeg skal bruke penger på, ei heller hva jeg skal gjøre på fritiden. Jeg skjønner at folk blir avhengige av sånt, men at andre ikke klarer å styre seg er i prinsippet ikke mitt problem.
talin Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Trond Giske vil nå forby nettpokerspilling fra Norge. Hva syns du? At noen bør fortelle mannen at lovforslaget hans er ekstremt vanskeligt å gjennomføre.
Fibi Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Trond Giske vil nå forby nettpokerspilling fra Norge. Hva syns du? Jeg mener at hvis jeg vil spille poker på nettet, så er det min sak. Han har ingen rett til å fortelle meg hva jeg skal bruke penger på, ei heller hva jeg skal gjøre på fritiden. Jeg skjønner at folk blir avhengige av sånt, men at andre ikke klarer å styre seg er i prinsippet ikke mitt problem. ← Det der er et utrolig dårlig argument, hva med andre forbudte ting, feks kokain, siden jeg kan bruke det en og annen gang uten å bli avhengig bør det altså være lovlig? (ikke at jeg gjør det) Fordi det ikke er mitt problem at andre går i hundene? så fremt man ikke bor på en øde øy, trenger man regler for at det samfunnet vi er en del av skal fungere best mulig. At det krasjer med ens personlige ønsker er ikke til å unngå. Du må skille klare mellom hva som er samfunnsmessig fornuftig og hva du selv ønsker for deg. Litt klønete skrevet, men tror du skjønner hva jeg vil frem til her
Minien Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2006 Kan jeg bli avhengig av nettpoker, kan folk bli avhengige av å spille lotto også. Men vil Giske forby det? Nei, for det bringer for mye penger inn til samfunnsnyttige formål i Norge. Dessuten syns jeg sammenlikningen poker/kokain er for drøy. Sammenlikn det med lignende ting, så skal jeg høre på deg (f.eks lotto som jeg har nevnt).
Fibi Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 Kan jeg bli avhengig av nettpoker, kan folk bli avhengige av å spille lotto også. Men vil Giske forby det? Nei, for det bringer for mye penger inn til samfunnsnyttige formål i Norge. Dessuten syns jeg sammenlikningen poker/kokain er for drøy. Sammenlikn det med lignende ting, så skal jeg høre på deg (f.eks lotto som jeg har nevnt). ← Noen kan sikkert bli avhening av lotto, men det er stor forskjell på nettpoker og lotto. Faktorer som skaper avheninghet er i stor grad tilstede ved nettpoker. Dette er feks tilgjengelighet, det at man får et rush el adrenalinkick osv. Dette er jo spill hvor man inkasserer "seieren" umiddelbart, slik man også gjør ved spillautomater. Lotto er en helt annen type spill og gir ikke samme avheninghet som disse her. Jeg kjenner flere som er totalt hekta på nettpoker, flere av dem har vært i faresonen når det gjelder automater også. Men ingen av dem har falt for lotto. For å si det sånn. Og hvorfor er sammenligningen ed kokain for drøy? Veldig mange ønsker tydeligvis å bruke dette som "krydder". de klarer det fint også. Hvorfor skal de nektes kun fordi andre ikke kan styre seg som du sier?
Gjest mysan Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 Er'n for å forby nå? For et halvt år siden ville han ikke forby. Merkelig mann. Jeg forstår det med avhengighet, men det gjelder da alt annet spill også, som eies av blant annet Norsk Tipping. Alt eller ingen ting, spør du meg. Ellers er vel poker på nett forbudt her i landet, men så lenge du spiller på en utenlandsk server er det ikke stort de kan gjøre. Ellers mener jeg at folk som har avhengighetsgenet like gjerne blir avhengig av noe annet dersom de ikke får spille. Det sitter i hodet, de trenger stimulansen. Ergo vil det ikke løse noen problemer, det vil bare flytte dem. Det blir som å feie søpla under teppet.
Gjest gjest1 Skrevet 5. oktober 2006 #7 Skrevet 5. oktober 2006 Ellers mener jeg at folk som har avhengighetsgenet like gjerne blir avhengig av noe annet dersom de ikke får spille. Det sitter i hodet, de trenger stimulansen. Ergo vil det ikke løse noen problemer, det vil bare flytte dem. Det blir som å feie søpla under teppet. ← Som om jeg skulle sagt det helt selv !
Gjest kenneth Skrevet 5. oktober 2006 #8 Skrevet 5. oktober 2006 Trond Giske vil nå forby nettpokerspilling fra Norge. Hva syns du? Jeg mener at hvis jeg vil spille poker på nettet, så er det min sak. Han har ingen rett til å fortelle meg hva jeg skal bruke penger på, ei heller hva jeg skal gjøre på fritiden. Jeg skjønner at folk blir avhengige av sånt, men at andre ikke klarer å styre seg er i prinsippet ikke mitt problem. ← Dette blir, som påpekt, bare vås. Rekken av eksempler på at vi trenger å vernes mot vår egen dumskap synes endeløs. "Jeg gjør som jeg vil og driter i alle andre"-filosofier høster liten respekt hos meg. Det vitner om en egoistisk legning og/eller manglende evne til å forstå verden rundt seg. "Han har ingen rett til å fortelle meg hva jeg skal bruke penger på"? Jo, det kan han! Sett deg inn i konseptet med de 3 statsmakter, så kanskje det demrer. Den ufyselige og slemme Staten kan bestemme mye rart som påvirker livet ditt. Tro det eller ei.
Solskinn Skrevet 5. oktober 2006 #9 Skrevet 5. oktober 2006 Nå er det vel ikke lov å spille poker i Norge for penger tror jeg (sånn offentlig ved pokersteder og komersialiserte enheter). SÅ det er vel ikke så revolusjonerende at det skal forbys andre plasser heller. Men på den andre siden så kan det jo ikke gjennomføres. Internett er jo ikke regionalt, og spillstedene ligger utenfor landets grenser så da kan det jo ikke kontrolleres. Argumentet om at staten ikke kan kontrollere oss og bestemme hva vi skal gjøre faller likevel i grus, da de allerede gjør dette ellers når det kommer til poker. Det er ikke lovelig å opprete komestielle spillarenaer i Norge, og det er jo akkurat det disse sidene på nettet er. Den eneste forskjellen er at de ikke ligger i Norge. Hva jeg selv mener? Helt greit å forby, men det lar seg jo på ingen måte gjennomføre. Poker på nett hvor man ikke spiller for penger er helt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå