Gjest Revenka Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Skal på jobbintervju og har trålet alle butikkene for noe å ha på meg. Det er sånn passe formelt, men ikke helt stivt heller da. Etter å ha gått igjennom alle butikkene på de lokale kjøpesenterne har jeg ikke funnet noe jeg vil ha annet enn en mørkebrun fløyelsbukse. Den sitter fint. Prøvd mange dressbukser men ingen satt noe fint i det hele tatt. Jeans vil jeg ikke ha på meg. Men over til den brune buksa.. jeg vil gjerne ha den men hva passer til en brun fløyelsbukse? Samboeren min mener jeg bør ha en pen jakke til, men hva slags materiale da? Og hvilken farge?? kan man bare komme i en fin genser i stedet?Går det greit med brune sko som ikke er i samme nyanse som buksa? Har noen flotte italienske sko men de er i en nyanse lysere enn buksa.
Gjest HB Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Hva med et pent cardigansett i kremhvitt? Dersom skoene er i samme brunfarge som buksa bare lysere synes jeg du kan ha dem. Lykke til på intervju! Hilsen Lille meg
Karamba Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Hva med et pent cardigansett i kremhvitt? Dersom skoene er i samme brunfarge som buksa bare lysere synes jeg du kan ha dem. Lykke til på intervju! Hilsen Lille meg ← Enig! Eller en bluse, kanskje?
Karamba Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Eller hva med en helt enkel genser som dette: genser eller dette: genser
Gjest gjesta Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Stemmer også for et cardigansett. gjerne i off-white.
aline Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 eller dette: genser ← denne synes jeg ser lekker ut, og bør passe fint sammen med brun fløyelsbukse, med noen pene smykker til så blir det helt fint til intervju.
Gjest Frk Åberg Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg ville også gått for et cardigansett, gjerne off-white eller kanskje lys beigerosa. Eller en bluse. Jeg ville følt meg rar i dressjakke, fordi det ikke er meg. Uten at jeg er så dreven på jobbintervjuer, så vil jeg velge noe jeg trives i samtidig som det er hakket penere enn vanlig. Dette kommer kanskje litt an på hvilken bransje man er i også da.
Gjest Revenka Skrevet 3. oktober 2006 #8 Skrevet 3. oktober 2006 Takk for gode svar! Likte genserforslagene men tror jeg heller mer mot cardigan sett. Hva er forresten et sett?
Gjest Frk Åberg Skrevet 3. oktober 2006 #9 Skrevet 3. oktober 2006 F.eks. cardigan med tilhørende singlet under. Jeg har ingen slike ordentlige sett selv, blander bare noe som passer.
Gjest Turi Skrevet 3. oktober 2006 #10 Skrevet 3. oktober 2006 Hva vil være hverdagsantrekket ditt på jobben om du får den? Hva slags selskap er dette? Personlig ville jeg ikke gått i intervju uten dressjakke og bluse, men det har sikkert med type jobb å gjøre. Er det fløyelsbukse eller cordfløyel du har kjøpt? Cordfløyel er MYE mer uformelt enn fløyelsbukse. Cardigansett er strikket topp og genser i samme materiale og farge. Til brunt kan du bruke alle farger som kler deg egentlig, offwhite er kanskje litt kjedelig? Sko og bukse trenger ikke ha samme farge, men bør gå i samme tone - dvs varme ELLER kalde brunfarger.
Gjest Revenka Skrevet 3. oktober 2006 #11 Skrevet 3. oktober 2006 Det er drømmejobben (på kripos) Får jeg den vil arbeidstøyet være laboratoriefrakk. Buksen er fløyel, ikke cordfløyel.
Manico Skrevet 3. oktober 2006 #12 Skrevet 3. oktober 2006 Og så tror jeg man bør være litt forsiktig med smykker. Selv om det ser pent ut og passer fint sammen, så er spesielt dinglende øredobber ikke et hit.
Ciara Skrevet 3. oktober 2006 #13 Skrevet 3. oktober 2006 Selv om det ser pent ut og passer fint sammen, så er spesielt dinglende øredobber ikke et hit. ← Virkelig? Tar det seg dårlig ut, altså?
Gjest Turi Skrevet 3. oktober 2006 #14 Skrevet 3. oktober 2006 Cardigansett høres da pent ut. Ikke så lange øredobber, bedre med noe litt nøytralt.
Gjest Revenka Skrevet 4. oktober 2006 #15 Skrevet 4. oktober 2006 Etter å ha gått igjennom butikkene flere ganger med mange ideer endte jeg opp med en kremhvit cardigan med perleknapper. Har kjøpt en singlet i samme farge til å ha under.
Gjest Turi Skrevet 4. oktober 2006 #16 Skrevet 4. oktober 2006 Nøytralt og enkelt Lykke til på intervju
Karamba Skrevet 4. oktober 2006 #18 Skrevet 4. oktober 2006 Etter å ha gått igjennom butikkene flere ganger med mange ideer endte jeg opp med en kremhvit cardigan med perleknapper. Har kjøpt en singlet i samme farge til å ha under. ← Blir bra det! Lykke til!
Gjest Turi Skrevet 4. oktober 2006 #20 Skrevet 4. oktober 2006 Hvor har du kjøpt fløyelsbukse forresten? Sett noen få som har det nå, men ikke sett i butikkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå