Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker særlig på strikket/heklet - type sokker, votter, skjerf, sjal, luer, vesker osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ullsokker er alltid stas å få. Resten av det du nevner kommer an på smak og behag :)

Skrevet

Kommer litt ann på.

Jeg tenkte litt på å ta bilder av meg og sambo og/eller min lillebror, og lage en kalender ut av det.

Sende den til trykk, og gi til mamma og evt. mormor eller noe.

Tror de vil bli glad for sånn.

Skrevet

Kommer ann på.

Ullsokker, ja, deilig.

Strikkede luer, votter, sjal: Stort sett flott, dersom det er i en farge/stil mottaker bruker da. Jeg ville ikke verdsatt knallorange lue, men det ville min bror (Han har en, han ønsket seg den, han er Aafk-supporter) eller "fluffy, turkis sjal" (Det er bare ikke min stil) men jeg BRUKER jo luke og hansker og sjal, så å få det sånn generelt er fint. Bare altså med noen forbehold. Det gjeldernok vesker også. Jeg bruker ikke denslags vesker, men se mottaker litt an, noen vil jo like det, andre vil aldri bruke det.

Et unntak er selvsagt alle gaver laget av barn. Da er hjemmelaget ALLTID bra, uansett hvor "ubrukelig" det er :)

(og ja, slike fotokalendre er gjerne populære hos enkelte familiemeldemmer. Jeg ville neppe vært så glad for en kalender med bilde av min bror, men mamma ville kanskje likt en av meg og min bror og våre partnere, og besteforeldre liker gjerne slike av sine barnebarn. (men om man har tre barn som hver har formert seg, så er det sikkert lurt å samarbeide, for det er grener for hvor mange kelender man trenger...)

Skrevet
Tenker særlig på strikket/heklet - type sokker, votter, skjerf, sjal, luer, vesker osv...

Ja, jeg ville satt pris på hjemmelagde gaver så lenge de var laget til meg slik at de faktisk passet min stil.

det vil altså si at så lenge du tenker på å lage noe som skal brukes ute, sammen med andre klær og vedkommendes personlige stil, så bør det enten være en person du kjenner stilen til og kan lage noe du vet passer inn, eller lage noe pent og nøytralt i nøytrale farger og klassisk men passe moteriktig.

sokker er unntaket, sokker er deilig uansett farge og stil, men så brukes de på en annen måte en skjerf, sjal, luer og vesker også da.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg setter stor pris på hjemmelagde gaver. Foretrekker faktisk det framfor kjøpte gaver (helt ærlig nå). Men nå elsker jeg også sjal, vesker og slikt da. Ikke at noen pleier å lage så mye sånt til meg, så jeg kompenserer ved å tvinge det på alle andre :)

Skrevet

Hjemmelaget er bra! Veldig kjekt å få! Viser at vedkommende har tenkt spesielt på deg når h'n har laget den, og det er en del arbeid selv om prisen for råvarene ikke trenger å være så høye! Det er arbeidet jeg setter stor pris på, at noen faktisk har brukt tid til å lage noe til meg! :)

Lager mesteparten av gavene selv, jeg også.

Vi kjøper kalenderne fra Hippopotamus. Kalendere kan brukes til å lime inn mer enn bilder.. ungene kan male, tegne, lime på nabbiperlefigurer (så kan de også brukes til noe....), tørkede blomster og blader (med kontaktpapir over), vindusmaling (med plast under og over slik at det ikke hekter seg fast i papiret), osv osv osv. Vi har laget kalendere i 5 år nå, og jeg ser jo at det blir mer og mer bilder, for hun er jo faktisk 11 år nå... så hun lager ikke så mye nabbi feks.... men hun er blitt flink til å male og tegne! :)

Selv støper jeg lys, strikker/hekler sokker, puter, skjerf, luer, grytekluter, votter, dokkeklær mv som passer til den enkelte.

Er opptatt av at gavene som gis skal være noe å bruke. Hater nips og andre pyntegjenstander...

Skrevet

Jeg synes hjemmelagede gaver er fint, bortsett fra pyntegjenstander og annet nips. Jeg ville føle meg forpliktet til å ha det stående ute, men samtidig vil jeg ikke ha hva som helst til pynt i leiligheten, så jeg hadde pakket det vekk, men vært redd for å såre giveren og evt få spørsmål/kommentar om hvorfor gaven ikke stod til utstilling.

Skrevet
og ja, slike fotokalendre er gjerne populære hos enkelte familiemeldemmer. Jeg ville neppe vært så glad for en kalender med bilde av min bror, men mamma ville kanskje likt en av meg og min bror og våre partnere, og besteforeldre liker gjerne slike av sine barnebarn. (men om man har tre barn som hver har formert seg, så er det sikkert lurt å samarbeide, for det er grener for hvor mange kelender man trenger...)

Haha, ja.

Ville ikke gitt det til alle nei.

Mamma lage en sånn av meg og min lillebror som hun ga til mormor,

og de ble kjempe-glade for den.

Men det er jo ikke sikekrt jeg lager, men når kommer jeg itl å lage alt selv uten maler, så den blir i min stil, og noe man ikke har sett før.

mamma trenger kalender. Eller sånn bok man skriver opp ting i, det digger hun

Skrevet

Vi får kalender hvert år vi, som min svigerinne (to be) tegner til oss. Hun er 16 år gammel nå, og kjempeflink.

Ett år fikk vi vel 3 eller 4 kalender til jul, men bare en hjemmelget da, resten var kjøpte, i ulike varianter, fordi jeg hadde vært så uheldig og si noe om at jeg savnet den kalenderen alle hjemme har, den får de i posten, med bilder fra fylket. vi fikk mange ulike kalender, men hadde en i hvert rom følte jeg...

Det koselige med denne er at på juni i år er det tegnet meg og min forlovede som brudepar. (Ja, hun er flink å tegne, det ligner) Hun visste ikke da at hun tegnet det et år for tidelig, i juni i år fridde han, og i juni neste år gifter vi oss. Tipper at årets kalender kommer til å være påvirket av dette....

Noen hjemmelagede gaver er kjempekoselige. Andre ikke. de som ikke er det kommer somregel av at giveren ikke har funnet en gave som PASSER mottakeren. Og da er det jo bare dumt, å ha brukt tid og krefter på å lage en gave, også blir den aldri brukt fordi man ikke tenkte på at dette mennesket ALDRI bruker den typen vesker, men helt sikkert ville elsket et godt sjal eller raggsokker...

Både ved kjøpe og hjemmelagede gaver er hovedpoenget at gaven passer den som får den. Da blir det fulltreff. ellers blir det bare skuffefyll.

Skrevet

Ja, hjemmelaget er bra! Med unntak av dorullnisser kanskje...

Men jeg får aldri noe hjemmelaget lenger. Vil gjerne ha fine nøytrale gensere, votter, sokker og andre strikkerier. Ingen her som vil være bestemoren min, da? :sjenert:

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Hjemmestrikka sokker, luer og votter er kjempekoslig. Desverre er det ingen i familien som strikker noe særlig lenger, så har ikke fått noe hjemmestrikka i det siste.

Skrevet

strikket sokker er alltid gøy, det er greit å få en gang i året også siden de slites vel ca på et år hvis de brukes aktivt.

Skrevet

Etter at jeg ble voksen, har julegaver fått en mer symbolverdi for meg. Hvis slekt og venner har lyst til å gi meg en gave, gleder jeg meg på en måte mer over det enn selve innholdet. Selvfølgelig er det en stor bonus hvis gaven er noe jeg trenger eller ønsker meg, men det er ikke det overordnede lenger.

Hjemmelagede gaver er spesielt fine hvis jeg merker at det ligger omtanke og flid bak.

Skrevet
Ja, hjemmelaget er bra! Med unntak av dorullnisser kanskje...

Haha :ler:

Hadde vel et år da jeg var liten hvor alle i familien fikk vær sin forull nisse :sjarmor:

Skrevet

Hadde vel et år da jeg var liten hvor alle i familien fikk vær sin forull nisse  :sjarmor:

Jeg blir kjempeglad for dorullnisser

:hjertesmil:

Skrevet

Hadde vel et år da jeg var liten hvor alle i familien fikk vær sin forull nisse  :sjarmor:

Sier du det du. Kan jeg ikke kjenne meg igjen i altså... :sjenert:

Jeg blir kjempeglad for dorullnisser

:hjertesmil:

Men da lager jeg og Tweek fine dorullnisser til deg, så strikker du til oss da?

Skrevet

Ja :hoppe:

Jeg kan lage en mote-nisse eller det-du-er-interessert-i-nisse :ler:

Skrevet

Så bra! Jeg lager ting "custom-made" for mottakeren, dvs jeg vet det er design og farger som h*n liker... Og jeg ville aldri gitt bort noe jeg ikke ville brukt selv!!!

Da kan jeg fortsette å strikke sokker da! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...