Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 eg sku egentlig hatt mensen i går,etter syklusen på 28 dager..men eg er 1 dag over tiden,er det for tidleg og teste da?første dag i siste mens var 5 september..
Lady79 Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 ...og ikke glem å gi oss tilbakemelding på resultatet
sissy1 Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Har du testet? ← nei eg har ikke testet meg ennda..eg er litt usikker på ka symptomer eg skal vere på jakt etter og?eg sluttet på p pillen 30 august..
sissy1 Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 nei eg har ikke testet meg ennda..eg er litt usikker på ka symptomer eg skal vere på jakt etter og?eg sluttet på p pillen 30 august.. ← er på ein måte litt redd for at den skal vere negativ og?men eg finner jo ikke det ut før eg tar ein test..hehe..eg lurer på om eg skal drøye det til fredag?hehe..eller ka sier dere? klemz
Cymbidium Skrevet 4. oktober 2006 #10 Skrevet 4. oktober 2006 nei eg har ikke testet meg ennda..eg er litt usikker på ka symptomer eg skal vere på jakt etter og?eg sluttet på p pillen 30 august.. ← Så dette er første syklus etter at du sluttet på p-piller? Da kan det hende at syklusen din ikke har normalisert seg ennå. Er du sikker på at du har hatt EL (eggløsning)? Det er heller ikke sikkert at din normale syklus er på 28 dager. Når det gjelder symptomer, noen merker ikke noe spesielt. Andre blir kvalme, har ømme pupper og mye spreng i underlivet. Det er rett og slett ikke noe fasit på det. Men det kan jo selvfølgelig også hende at du er gravid
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #11 Skrevet 4. oktober 2006 Så dette er første syklus etter at du sluttet på p-piller? Da kan det hende at syklusen din ikke har normalisert seg ennå. Er du sikker på at du har hatt EL (eggløsning)? Det er heller ikke sikkert at din normale syklus er på 28 dager. Når det gjelder symptomer, noen merker ikke noe spesielt. Andre blir kvalme, har ømme pupper og mye spreng i underlivet. Det er rett og slett ikke noe fasit på det. Men det kan jo selvfølgelig også hende at du er gravid ← ja eg hadde eggløsning den 23 september,men eg hadde ikke sex før dagen etterpå for eg var sjuk den dagen eg tok en eggløsnings test..viste 2 røde streker?det betyr at testen er posetiv sant? så i dag har eg merket litt smerter i korsryggen på en måte?og eg har hatt eggevit utflod i trusa,begynte med det i går?og litt stikkinger i magen?og litt kvalmen..
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #12 Skrevet 4. oktober 2006 ja eg hadde eggløsning den 23 september,men eg hadde ikke sex før dagen etterpå for eg var sjuk den dagen eg tok en eggløsnings test..viste 2 røde streker?det betyr at testen er posetiv sant? så i dag har eg merket litt smerter i korsryggen på en måte?og eg har hatt eggevit utflod i trusa,begynte med det i går?og litt stikkinger i magen?og litt kvalmen.. ← eg har berre gått på p pillene diane i 3 mnd..og eg hadde mensen regelmesigt når eg gjekk på p pillene..mensen forsvant etter at eg hadde gått på p sprøyta,eg tok to p sprøyter..so eg måtte gå på p piller for og få igjen mensen..so eg sluttet med p pillene den 30 august for eg ville bli prøver hadde en stor oprasjon i november i fjor,fjernet en stor cyste og ene eggstokken..men legen bekreftet at det gikk helt fint og bli gravid igjen med bare en eggstokk.. heldigvis for det da..
Gekko Skrevet 5. oktober 2006 #13 Skrevet 5. oktober 2006 ja eg hadde eggløsning den 23 september,men eg hadde ikke sex før dagen etterpå for eg var sjuk den dagen eg tok en eggløsnings test..viste 2 røde streker?det betyr at testen er posetiv sant? så i dag har eg merket litt smerter i korsryggen på en måte?og eg har hatt eggevit utflod i trusa,begynte med det i går?og litt stikkinger i magen?og litt kvalmen.. ← Les bruksanvisningen! De fleste får to røde streker på eggløsningstesten uansett hvor de er i syklusen. Men hvis teststreken er sterkere enn kontrollstreken (den som alltid kommer opp) er testen positiv. Positiv test betyr at du sannsynligvis får eggløsning i løpet av 12-48 timer. Positiv EL-test er dessverre ingen garanti for at EL skjer, men den forteller at kroppen gjør seg klar. For å være sikker på at EL har skjedd må du enten tempe, ta blodprøve eller bli gravid. Det kan altså hende at du hadde EL 24. september, men det er ikke sikkert. De fleste får litt andre symptomer før mens når de ikke bruker hormonell prevensjon. Dette kan lett forveksles med graviditetssymptomer. Når det er sagt synes jeg du skal ta en test om et par dager. Det er litt tidlig ennå. Bare ikke bli alt for skuffet om den er negativ og det viser seg at syklusen er litt ute på tur. Det er nemlig helt normalt etter p-pillebruk. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå