Gjest Ts Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Bilforsikringen min er oppsagt, å nå kan jeg ikke bruke bilen min som jeg er ganske avhengig av. Jeg trenger en ny forsikring nå, men hvor kan jeg få det, og hvordan? Selskapet som har sagt opp forsikringen er If.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Det er vel bare å kontakte et annet forsikringsselskap det? Hvorfor ble forsikringen sagt opp forresten?
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Bilforsikringen min er oppsagt, å nå kan jeg ikke bruke bilen min som jeg er ganske avhengig av. Jeg trenger en ny forsikring nå, men hvor kan jeg få det, og hvordan? Selskapet som har sagt opp forsikringen er If. ← Du måå o runge et annet selskap umiddelbart
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Det er vel bare å kontakte et annet forsikringsselskap det? Hvorfor ble forsikringen sagt opp forresten? ← Det var pga økonomisk rot
Gjest niomi Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Ikke sikkert noen andre forsikringsselskaper vil ha deg som kunde da, gitt... Men lykke til på jakten etter et snilt forsikringsselskap!
Gjest gjesta Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Huff, lykke til. Håper det ordner seg. Har du foressten prøvd å ringe IF? Om du overfører penger i dag, så kan det hende de er villige til å "åpne" forsikringen igjen? :klø: Verdt et forsøk kanskje?
Gjest TS Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 Må legge til at jeg ikke har noe utestående med If. Har betalt alle regningene, men bare ikke til tiden. Men man kan vel ikke nektes forsikring siden det er lovpålagt å ha ansvarsforsikring? Til dere som kommer med spydige kommentarer, de overser jeg glatt. Jeg er ute etter seriøs info og ikke spydigheter.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #8 Skrevet 3. oktober 2006 Kan ikke se at de som svarer er så spydige. Ring forbrukernes forsikringskontor (tror jeg det heter) i Oslo og spør der. De hjelper deg i forhold til forsikringsselskap.
Gjest TS Skrevet 3. oktober 2006 #9 Skrevet 3. oktober 2006 Kan ikke se at de som svarer er så spydige. Ring forbrukernes forsikringskontor (tror jeg det heter) i Oslo og spør der. De hjelper deg i forhold til forsikringsselskap. ← Takkfor rådet. Skal prøve å søke på det nå.
Gjest gjesta Skrevet 3. oktober 2006 #10 Skrevet 3. oktober 2006 Til dere som kommer med spydige kommentarer, de overser jeg glatt. Jeg er ute etter seriøs info og ikke spydigheter. ← :klø:
Gjest TS Skrevet 3. oktober 2006 #11 Skrevet 3. oktober 2006 Ikke sikkert noen andre forsikringsselskaper vil ha deg som kunde da, gitt... Men lykke til på jakten etter et snilt forsikringsselskap! ← Jeg synes denne var spydig jeg da, men det er meg... Ellers syns jeg at jeg har fått mange fine tilbakemeldinger. At man reagerrer på spydigheter i en sånn situasjon er nok for at man selv er klar over at situasjonen ikke er bra, å man føler seg både dum og liten. Man er ikke mye stolt av seg selv da Har netopp snakket med forsikringsselskapet, å det eneste utestående der var et purregebyr som jeg betalte med en gang. Personen jeg snakket med kunne ikke skjønne hvorfor jeg da hadde fått brev om inndraging av skilter pga manglende forsikring. H*n skulle sende melding med en gang om at jeg har gyldig forsikring, å jeg tør nå å kjøre bilen min igjen.
Gjest TS Skrevet 3. oktober 2006 #13 Skrevet 3. oktober 2006 Bra det ordnet seg for deg ← Takk. Dette var ingen ønskesituasjon, å jeg gruet for å ringe forsikringsselskapet, men personen jeg snakket med var veldig hyggelig
Gjest niomi Skrevet 3. oktober 2006 #14 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg synes denne var spydig jeg da, men det er meg... ← Og da har du misforstått meg... Det jeg mente, er at forsikringsselskapet svartelister dårlige kunder, og dette drar man med seg videre. Og sannsynligheten for å finne et forsikringsselskap som da er villig til å ta deg som kunde, er liten. (Blir på en måte en slags kredittsjekk innad i forsikringsbransjen, om du skjønner). Men fint at det bare var en misforståelse, og at det løste seg.
Gjest gjesta Skrevet 3. oktober 2006 #15 Skrevet 3. oktober 2006 Bra at det ordnet seg TS! Det var godt du tok den telefonen!
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #16 Skrevet 3. oktober 2006 Og da har du misforstått meg... Det jeg mente, er at forsikringsselskapet svartelister dårlige kunder, og dette drar man med seg videre. Og sannsynligheten for å finne et forsikringsselskap som da er villig til å ta deg som kunde, er liten. (Blir på en måte en slags kredittsjekk innad i forsikringsbransjen, om du skjønner). Men fint at det bare var en misforståelse, og at det løste seg. ← Ok, ingen sure miner herfra
Gjest kundekonsulenten Skrevet 4. oktober 2006 #17 Skrevet 4. oktober 2006 Nå jobber jeg som kundekonsulent i et forsikringselskap (vil ikke nevne navn , men det er ikke IF ) Dersom du har alt oppgjort med IF kan du tegne forsikring på nytt andre steder. Ansvarsforsikring er lovpålagt - derfor kan ingen selskap nekte deg det. Derimot foretas det en kredittsjekk, har du betalingsanmerkninger vil prisen bli en god del dyrere - bare sånn at du er klar over det. Men anbefaler deg å skaffe deg ny forsikring ASAP
Buster Skrevet 6. oktober 2006 #18 Skrevet 6. oktober 2006 Innlegget til niomi var ikke spydig og var faktisk bare reel fakta informasjon som stemmer på en prikk. Det finnes en side på nettet hvor du kan fylle inn informasjon om deg og den forsikring du søker Tjenestetorget og her er et av spørsmålene om du tidligere har hatt ubetalte regninger eller lignende med forsikringsselskaper. Dette spørsmålet er der ikke uten grunn og de er ganske harde i forhold til dette.
Gjest Ts Skrevet 6. oktober 2006 #19 Skrevet 6. oktober 2006 Innlegget til niomi var ikke spydig og var faktisk bare reel fakta informasjon som stemmer på en prikk. Det finnes en side på nettet hvor du kan fylle inn informasjon om deg og den forsikring du søker Tjenestetorget og her er et av spørsmålene om du tidligere har hatt ubetalte regninger eller lignende med forsikringsselskaper. Dette spørsmålet er der ikke uten grunn og de er ganske harde i forhold til dette. ← Skjønner selvsagt at det må stilles visse krav, ellers kunne enkelte spekulert i det med å ikke betale forsikringen for bare å skaffe ny i et annet selskap. Det var ganske opplysende det som "kundekonsulenten" kom med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå