Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk hjelp før synstest her inne, så jeg prøver igjen. (Skal ha lesebriller for første gang og er 100% blank på dette.)

Hva slags tilbehør bør jeg kjøpe ved siden av brillene mine, eller følger det man bør ha med. Jeg tenker på etui (må ha et i hard plast eller noe, hva koster det?, og pusseklut. Bør jeg kjøpe spray for rengjøring av brillene, eller er dette dyrt og unødvendig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid fått med et etui i hardplast når jeg har kjøpt briller - gjerne et helt enkelt med optikerens logo på. Inni disse har det ligget en pusseklut, men personlig synes jeg ikke den er det helt store, så jeg kjøper våtservietter for å pusse brillene med. Spray+den pussekluten i etuiet funker også fett. Personlig "må" jeg ha enten slike servietter eller spray fordi jeg synes det er det beste for å få fete fingermerker og lignende bort fra glassene.

Skrevet

Jeg vasker brillene mine under springen med pittebittelitt zalo og tørker av de med en myk klut som ikke loer.

Har et hardt brillehus, som fulgte med på kjøpet.

Skrevet

Jeg har også fått med etui og pusseklut, de klutene jeg har fått står det optikerens logo på, men det står "merke" utenpå, f.eks Chanel..

Så lenge en har såpe så er spray egentlig unødvendig, men er det krise så er det jo greit.

Skrevet

Spray+klut eller våtservietter er greit å ha i veska sånn om du får behov for noe "når du ikke er hjemme", men sånn ellers vasker jeg brillene i vaemt vann i springen, med litt såpe på, og det gjør susen.

Så lenge det er snakk om lesebriller i ditt tilfelle, så er det vel ikke noe tort problem med skitne briller "ute" heller, du bruker dem vel da helst på jobb og når du leser hjemme?

Brilleetui har jeg alltid fått med. Da jeg var ung (jeg hr hatt briller sdien jeg var 9) brukte jeg det også, la brillene pent på plass i etueiet hver kveld. I mange, mange år. Men jeg har ikke brukt det i det hele tatt på mange år nå. Men selvsagt, det er fordi jeg har på meg brillene fra før jeg setter bena utenfor senga og til etter jeg har krøpet under dyna. Til lesebriller, som du gjene skal ha med deg, så er nok dette mer i bruk.

Pleier få med både etui med klut i og ei sprayflaske eller en pakke våtserietter når jeg kjøper briller, men uansett er ikke dette en stor kostnad å kjøpe heller.

Gjest snikkelora
Skrevet

Må bare legge til det jeg pruker for å pusse mine briller emd; micrkfiberklut. Sånn blå til spegler/vinduer. Bruker dem bare til brillene da :)

Skrevet

Er vanlig å få med etui og pusseklut fra optikeren. Synes våtservietter er veldig greie til å gjøre brillene rene, før jeg "polerer" med pussekluten. Er også vanlig å få med informasjon om hvordan man best vedlikeholder brillen sin.

Lykke til med brillekjøpet!

Skrevet (endret)
Må bare legge til det jeg pruker for å pusse mine briller emd; micrkfiberklut. Sånn blå til spegler/vinduer. Bruker dem bare til brillene da :)

Samme her!

Mer lettvint enn å bruke zalo og vann, greit å ha med i veska. Jeg har aldri prøvd spray, så det kan jeg ikke uttale meg om. Har prøvd brille- våtservietter, det kan sikkert være kjekt å ha i veska (om man ikke har mikrofiberklut)...

Mange måter å gjøre det på.

Brille- etui i hardplast følger med brillene, det koster noen hundrelapper å kjøpe et mer fancy ett.

Endret av Kitten
Gjest Bellinger
Skrevet
Brille- etui i hardplast følger med brillene, det koster noen hundrelapper å kjøpe et mer fancy ett.

Æh, kjøper du dyre nok briller, så følger det med skinnetui.

Skrevet

Takk for alle svar, hentet brillene mine i går. Fikk med etui, pusseklut og en liten sprayflaske. Så da har jeg det for å prøve litt. Veldig fornøyd med valget, selvom det selvsagt er veldig rart å bruke briller sånn helt plutselig.

Skrevet

Dersom man skal ha briller, har jeg hørt at det er greit med ører så de ikke faller av :ler:

Skrevet
:ler: Heldigvis er alt det i orden også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...