Sannasol Skrevet 20. januar 2003 #1 Skrevet 20. januar 2003 Jeg er 32 år og har 2 barn fra før. Ei jente på 7 og en gutt på 2. Har lyst på et tredje barn (tror jeg), men har vel egentlig ikke lyst til å ha så stor aldersforskjell som mellom de 2 første. Så er saken at jeg ikke er i fast jobb. Jeg har midlertidig tilsetting, og det gjelder foreløbig ut 2003. Hva skjer om jeg blir gravid i løpet av dette året? Hvilke rettigheter har man da? Om jeg ikke skulle få forlenget jobben ytterligere? Hva om jeg får forlenget det. Feks. et år til, hva skjer da? Hvis jeg blir gravid altså? Hmm.. undrende hilsen meg...
Gjest marilyn Skrevet 21. januar 2003 #2 Skrevet 21. januar 2003 For å få stønad må du ha jobbet minimum 6 av de siste 10 månedene før fødselen. stønaden blir regnet ut fra et gjennomsnitt av lønna di. Er det ikke 80% av lønnen din i 48 uker tro? Eller 100 % i en litt kortere tid,,, sånn sirkum sarum. jeg er nettopp blitt gravid, Jeg har kontrakt kun ut april. Jeg har blitt fortalt at jeg får ny kontrakt for 4 nye måneder på slutten av april. Dette er jo helt forjævlig, men sånn gjør de det i skolen i trøndelag. Jeg må jo rett og slett skjule at jeg er gravid... Jeg tror ikke de er interessert i å lønne meg over sommern for at jeg skal gå ut i svangerskapspermisjon 8 dager etter skolestart til høsten.. Stønn. :evil: Jeg føler meg råtten , men har funnet ut at jeg må tenke på med selv i denne situasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå