Gå til innhold

Realkompetansevurdering

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tok realkompetanse som hjelpepleier i fjor høst. Sendte først inn papirer og dokumenatsjon på arbeidsforhold og all utdanning jeg hadde fra før. Etter en stund fikk jeg et skjema tilbake for utfylling hvor jeg ble bedt om å krysse av hvorvidt jeg selv synes jeg "kvalifiserte" i forhold til de ulike pktenen i målplanen foor yrket.

Jeg fikk deretter en tlf fra en konsulent hvor vi avtale en samtaletime ( som skulle ta ca 2 timer) hvor hun skulle kartlegge kunnskapene mine og eventuelt guide meg videre i forholdt til eksamner jeg trenger for å fylle opp hull der kunnskapen er mangelfull. Jeg ble bedt om under 1 uke også da) Samtalen var veldig "uformell" hvor konsulenten tok utg.pkt i de i ulike delmålene i læreplanen og spurte meg spm utifra de. Det sier seg selv at det blir få spm på hvert punkt og at man ikke kan gå helt i dybden. Etter halvannen time avslutter vi og hun konkluderte med at jeg ikke trengte å ta noen skriftlige eksamner for å få godkjennelse som hjelpepleier.

Det jeg måtte ta var en praktisk test på et sykehjem hvor jeg skulle lage en pleieplan den ene dagen for å ta utg.pkt i den å stelle pasienten påfølgende dag. Under stellet var det 2 konsulenter med for å observere. Etter stellet vardet igjen en samtale med konsulentene hvor vi sammen gikk gjennom pleieplan og stellet og hvor de kom med tilbakemeldinger. De skrev under på at jeg hadde bestått realkompetansevurderingen og 1 uke etterpå fikk jeg vitnemål i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...