Gjest Utlogget nå Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg sitter med en litt vond klump i magen for tiden... Har akurat involvert meg i en fyr, vi har vel hengt sammen nesten daglig siden sommerferien. Jeg hadde da nettop gått ut av et langvarig (10 år) forhold, og hadde ikke tenkt å finne meg en ny mann med det første. Men så falt jeg for han her da... Synes han er morsom søt og omtenksom, han er veldig oppmerksom i forhold til min eks. Vi har fantastisk sex forresten også . Men nå begynner jeg å tvile litt på om jeg har valgt rett/forhastet meg. Begynner kanskje å synes at han er litt teit innimellom, istedet for morsom, og har kanskje litt problemer med å se ham for seg med mine venner etc. Synes også at han kan være litt barnslig og umoden noen ganger... Han sine venner er veldig hyggelige, men veldig forskjellige fra meg. Vet ikke om jeg føler meg helt hjemme i kretsen hans, men det går seg kanskje til? De er veldig søte og inkluderende, men de snakker om og har helt andre interesser enn meg. Føler meg mye eldre enn dem, selv om vi bare skiller et par år. Nesten ingen av dem har utdannelse (ser ikke ned på dem pga det, men merker at man har forskjellige preferanser i ulike diskusjoner), og de er mer sånn som tar seg en skikkelig fyllefest hver helg, mens meg og mine venner kan sitte og fjase til langt på natt med god mat og vin. Vi tar også en bytur og drikker oss fulle, men ikke på samme måten... Vi blir ikke høylydte og kranglete som noen av dem gjør. Et av venneparene hans, blir jeg satt helt ut av, de kaller hverandre de styggeste ting foran alle vennene sine, og de bare ler ! Jeg er ikke vant til sånt, og reagerer kanske litt mye. Og min nye flamme kan jo ikke noe for hvordan vennene hans oppfører seg, kan jo ikke dømme han pga dem.. Her er noen fler av de situasjonene som jeg har fått litt angst av : * var på besøk hos foreldrene hans for første gang. de var veldig hyggelige og vi fant fort tonen. Men kjæresten min var ikke spesielt intresert i samtalene våre, han lå bare rett ut på sofaen og halvsov helt til vi skulle gå... Synes kanskje han kunne vært litt mer engasjert . Dette gjentok seg forresten neste gang vi var der også, da sa jeg det til han at jeg syntes det var litt kjedelig, han sa at han skulle rette på det, så for vi se om det skjer *han var hos meg, jeg fikk besøk av en venninne. Vi satt i salongen aller tre. Da legger han seg rett ut på den ene sofaen og begynner å lese tegneserier. Sitter og leser og skrattler innimellom. Sikkert gøy med tegneserier, men er det ikke høfligst å prate med meg og venninnen min? Synes han var litt sløv der... *vi var på tur til en by i sommer, da "burna" han gjennom hele byen, den var svart av røyk og svidd gummi Flaut!!! *maser veldig om hvordan ting må være fremover, virker som han vil ha garanti for alt. eks. "jeg vil ha barn, vil du ha ? Ikke nå ,nei, men når da? For hvist du fremdeles ikke vil ha barn om 3 år, så er det jo ikke noe vits i være med deg!" "Hvist du treffer X på byen og han tar på deg (ikke seksuelt) så kommer jeg ikke til å like det, for da vet jeg at han bare tenker på å knulle deg" kan han finne på å si... Dette var noen eksempler på hva som UROER meg litt. Jeg er sikkert overnervøs, men er så redd for at jeg har gjort en tabbe igjen! Jeg er også redd for hvordan han blir når han er full, vet at han kan være rimelig fjern da, men han har lovet at det ikke skal skje, så må jo bare vente å se om han holder det. han har hele tiden vært redd for at jeg ikke var seriøs når det gjaldt han, og han var redd for at jeg brukte han som trøst for å komme over eksen min. Dette har jeg hele tiden nektet for, og ment det. Men nå begynner jeg å bli redd for at han rett, man skal jo ikke tvile slik på noen man er ville med, ihvertfall ikke så tidlig? Og når jeg leser eksemplene mine, så er de vel kanskje bare bagateller, og ikke noe å henge seg oppi? Huff, er redd for at jeg gjør noe dumt, som ender med å såre mennesker som ikke fortjener det Er jeg helt på jordet?
Gjest months Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Noen ganger varer forelsken ikke lenger enn dette, og det er nå du vil åpne øynene og se om dette er noe du er villig til å satse videre på. Alle forelskelser fører ikke til forhold som varer livet ut, dessverre. Sånn som du forteller det så virker kjæresten din veldig utrygg, og ved å stadig tvile på deg så vil din usikkerhet om dette er noe å satse på øke. Det kan være slitsomt å leve i forhold med usikre personer, de vil hele tiden trenge bekreftelse og kanskje bare se seg selv og sine behov. Du får bruke tiden til å finne ut om du vil mer, om dette er bare midlertidig usikkerhet fra din side eller om forelskelsen faktisk er i ferd med å gå over til ingenting, noe som faktisk er like normalt som andre veien. Lykke til.
Gjest TS Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Takk for klokt svar. Må vel bare ta tiden til hjelp, men det blir jo bare verre å ta en avgjørelse jo lenger tiden går Er redd for å såre ham, han er er en fin fyr.
Scapa Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Du beskriver godt,og jeg kan se for meg hvordan det kan være!! Det er viktig for mange av oss å kjenne seg komfortabel med kjæresten i ulike sosiale settinger. Synes ikke du er på jordet her,nei... Spørsmålet er vel kanskje om han er så vanvittig bra på andre måter at det er verdt å "bære over" med at dere ser ut til å være veldig forskjellige i sosial sammenheng. (Du skriver at han er både søt,oppmerksom og omtenksom - og at dere har fantastisk sex...det er mange fisker i dèt havet altså ) Som du skriver,kan du ikke dømme ham pga vennene hans - men han oppfører seg kanskje litt annerledes enn deg i andre sosiale settinger også?? Kjenner par som er ulike på den måten som du beskriver det her. JEG synes IKKE eksemplene dine som dreier seg om sosiale relasjoner er bagateller. Nettopp fordi det er snakk om viktige sosiale sammenhenger som vi opplever ganske ofte i hverdagen. Spørsmålet er kanskje om du reagerer på dem fordi du synes han oppfører seg idiotisk eller om du reagerer fordi du synes det er uvant at noen oppfører seg sånn?! Går det bra når dere er på fest med dine venner? Dere har jo allerede snakket om hvordan du kjenner det i disse sammenhengene - kanskje du har gjort det i den situasjonen med venninna også??!! Nå har han jo sagt at han skulle rette på et par ting her,så får du se hva som skjer Når det gjelder tvil,er min personlige erfaring at jeg er i tvil i begynnelsen av et "forhold". Jeg er IKKE flink til å gi ting en sjanse - den egenskapen hadde jeg gjerne blitt flinkere til!! Du skriver i siste del av innlegget ditt "(...)ender med å såre mennesker som ikke fortjener det" . Du sårer flere hvis du blir i en ukomfortabel setting enn hvis du forlater den!!!!
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Du beskriver godt,og jeg kan se for meg hvordan det kan være!! Det er viktig for mange av oss å kjenne seg komfortabel med kjæresten i ulike sosiale settinger. Synes ikke du er på jordet her,nei... Det var godt å høre... Spørsmålet er vel kanskje om han er så vanvittig bra på andre måter at det er verdt å "bære over" med at dere ser ut til å være veldig forskjellige i sosial sammenheng. (Du skriver at han er både søt,oppmerksom og omtenksom - og at dere har fantastisk sex...det er mange fisker i dèt havet altså ) Det er det som er så vanskelig å vite, er kanskje ikke så godt vant på det området. Som du skriver,kan du ikke dømme ham pga vennene hans - men han oppfører seg kanskje litt annerledes enn deg i andre sosiale settinger også?? Kjenner par som er ulike på den måten som du beskriver det her. JEG synes IKKE eksemplene dine som dreier seg om sosiale relasjoner er bagateller. Nettopp fordi det er snakk om viktige sosiale sammenhenger som vi opplever ganske ofte i hverdagen. Spørsmålet er kanskje om du reagerer på dem fordi du synes han oppfører seg idiotisk eller om du reagerer fordi du synes det er uvant at noen oppfører seg sånn?! Går det bra når dere er på fest med dine venner? Vi har aldri vært på fest med mine venner enda, så vet ikke hvordan det går. Har en venninne som kjenner ham fra før, hun har sagt (før jeg ble sammen med han) at hun synes han er litt teit på fylla... Men kan jo være at han skjerper seg nå som vi er sammen? Dere har jo allerede snakket om hvordan du kjenner det i disse sammenhengene - kanskje du har gjort det i den situasjonen med venninna også??!! Nå har han jo sagt at han skulle rette på et par ting her,så får du se hva som skjer Når det gjelder tvil,er min personlige erfaring at jeg er i tvil i begynnelsen av et "forhold". Jeg er IKKE flink til å gi ting en sjanse - den egenskapen hadde jeg gjerne blitt flinkere til!! Når det gjelder å ta sjanser, så er jeg vel litt for imulsiv av og til. det får man svi for også, så det beste hadde vel vært en blanding Du skriver i siste del av innlegget ditt "(...)ender med å såre mennesker som ikke fortjener det" . Du sårer flere hvis du blir i en ukomfortabel setting enn hvis du forlater den!!!! ← Ja
Gjest TS Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Var bare TS over her Fikk ikke helt til denne siteringsgreia, så kommentarene mine kom inni Sorry, men håper dere skjønner det alikevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå