Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2002 #1 Del Skrevet 22. mars 2002 Det står litt forskjellig, forskjellige steder. Har lest at den eneste gangen gifte sitter sammen v/ bords i selskap er i demmes eget bryllup, samboere, kjærester sitter sammen. Så har jeg også lest at par skal sitte sammen (også gifte). What to do??? Hva sier dere??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
littlemama Skrevet 23. mars 2002 #2 Del Skrevet 23. mars 2002 vet ikke hva som er "reglene" på dette,men selv har jeg tenkt å blande parene litt,for at gjestene kan bli litt bedre kjent.brudeparet må selvsagt sitte ved siden av hverandre.det blir jo også igjen noen som egentlig ikke får egen borddame/gutt men dem tror jeg at jeg bare får flette inn på et vis.lykke til!:-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbita Skrevet 23. mars 2002 #3 Del Skrevet 23. mars 2002 Jeg hørte en veldig lur idè for ikke så lenge siden; mannfolkene fikk et bordkort med et damenavn på, og så måtte de finne denne damen. Dette var da hans borddame under middagen. Unntaket var selvfølgelig de som har "faste plasser". Veldig enkelt, og det ble mye morsomt med det, i tillegg til at man får sjangs til å bli kjent med nye mennesker. Hadde tenkt å sette samboere/kjærester/gifte sammen i vårt bryllup, men jeg har fundert litt på å bruke denne løsningen. Syntes det var en kjempelur idè, for da slipper en å lure seg grønn på hvem man skal plassere hvor og med hvem.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 23. mars 2002 #4 Del Skrevet 23. mars 2002 Vi splittet ikke opp par. Og sørget for at alle satt sammen med noen de kjente. Det var kun to stykker som ikke kjente noen fra før, de satte vi sammen med noen som vi visste de ville ha noe å snakke om med. Skikk og bruk? Vi satte det til side, og prioriterte at gjesten våre skulle føle seg komfortable og ha det det hyggelig under en middag som varte i fire timer.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anni Skrevet 23. mars 2002 #5 Del Skrevet 23. mars 2002 Vi kommer heller ikke til å ta hensyn til skikk og bruk når det gjelder bordplasseringen. Vi kommer til å sette par sammen - alle får sitte ved siden av hvertfall en de kjenner godt. Jeg er selv ikke spesielt begeistret for å bli plassert sammen med ukjente mennesker, og vet at mange av de som kommer tenker som meg. Det viktigste er at alle har det hyggelig!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussilago Skrevet 23. mars 2002 #6 Del Skrevet 23. mars 2002 Vi kommer også til å la alle parene sitte sammen, jeg hadde ike syntes det var noe koselig hvis jeg skulle i bryllup og måtte sitte med noen jeg ikke kjente fra før, men så er jeg litt beskjeden av meg da når sant skal sies:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viwi Skrevet 23. mars 2002 #7 Del Skrevet 23. mars 2002 ser det som en selvfølge at par får sitte sammen. Har selv vært i bryllup der jeg ikke fikk sitte sammen med mitt følge, det var ikke kjekt!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olympia Skrevet 23. mars 2002 #8 Del Skrevet 23. mars 2002 Det blir mest trivelig når par sitter sammen synes jeg. Det kommer jo like mange unge® som voksne i vårt bryllup,og vi ser det som veldig viktig at alle sitter sammen med noen de kan prate med.F.eks får de 3 eldste tantebarna mine sitte ved siden av hverandre,da de har veldig god kontakt.De aller minste barna får sitte mellom foreldrene sine,par uten barn sitter sammen osv. Vi har lagt veldig stor vekt på at alle skal sitte ved siden av noen de kjenner og kan prate med. Og det har vi fått til nå (hvis ikke noen takker nei og klusser til bordplanen vår..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 23. mars 2002 #9 Del Skrevet 23. mars 2002 Jeg synes par skal få sitte sammen. Det er jo ikke alle som liker å småprate med fremmede mennesker og mange føler seg sikkert tryggest med sin kjære ved sin side ved slike formelle anledninger. Det er vel heller ikke noe poeng å presentere folk i faste forhold for nye mennesker av motsatt kjønn?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2002 #10 Del Skrevet 24. mars 2002 Takker for svar, ser ut til at de fleste ikke tar hensyn til "riktige etikette". Selv setter jeg ikke pris på å bli plassert sammen men folk jeg ikke kjennner så godt. Det viktigste er at folk trives!! Da blir det ikke noe særlig til blanding av gifte hos meg tenker jeg. Det er så godt å ha dere her Får så mange gode råd & tips! Takk alle sammen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå