Gå til innhold

Noen som vet hvilken sjokolade dette er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De var små/tynne og avlange (bare noen cm lange og kanskje en cm brede) i sølvpapir. Det var en med nøtter (tror jeg) som hadde en blå logo på seg og den av ren sjokolade hadde rød logo. Selve sjokoladen hadde lange striper på toppen.

Spiste den sist for 7-8 år siden og har ikke sett den i det siste.

Vet det er lite å gå på men håper noen vet hva jeg prater om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den typiske juletrefest-godteposesjokolade! Den ene het Riegel, den andre Hasla (?) eller noe lignende. Gode var de...

Skrevet

Riegel og Hasla, ja. Den ene hadde blå skrift og den andre rød. Er det ikke lenger siden de forsvant? Kan ikke huske å ha sett dem på veldig lenge...

Skrevet

Ååh, ja. Det var det de het! Tusen takk. :)

Har de stoppet helt å lage de? :sjenert:

Gjest Very Victoria
Skrevet

Riegel sjokolade har jeg sett på Nille, over nett og ellers ute i Europa. Den lages i Tyskland så vidt jeg husker.

Skrevet
Riegel sjokolade har jeg sett på Nille

:overrasket: Har du????

*løper til Nille*

Skrevet
Riegel sjokolade har jeg sett på Nille, over nett og ellers ute i Europa. Den lages i Tyskland så vidt jeg husker.

Jeg er rimelig sikker på at den Riegel- og Haslasjokoladen det er snakk om her var en del av Freia sitt sortiment, altså en norsk sjokolade.

Gjest Rilokiley
Skrevet
Jeg er rimelig sikker på at den Riegel- og Haslasjokoladen det er snakk om her var en del av Freia sitt sortiment, altså en norsk sjokolade.

Det er nok mange av Freiasjokoladene som ikke produseres i norge, flertallet faktisk.

Lakristwisten er den eneste i twistposen som blir produsert i norge faktisk.

Skrevet

Dere som løp til Nille... fant dere den?

:)

Skrevet
Det er nok mange av Freiasjokoladene som ikke produseres i norge, flertallet faktisk.

Lakristwisten er den eneste i twistposen som blir produsert i norge faktisk.

Nå ja, men da Riegel og Hasla fantes var Freie fremdeles et norskeid selskap i motsetning til nå. Tror ikke jeg tar feil der, gitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...