Gjest Gjest_*Anne*_* Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 I kveld kom pus inn med to stk flått på halsen. Hadde nesten trodd vi gikk fri i år, for vi har ikke funnet noen hele sommeren........ Anyway, da vi skulle fjerne dem, klarte vi uheldigvis ikke å få med alt på den ene. Så, nå sitter altså hodet fast langt nede i huden på pus. Hva gjør vi nå ? Noen som har opplevd dette før ? Har alltid fått dem ut hele jeg.......
Gjest gjest1 Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 tja, det jeg har hørt er at det er viktig å trekke den ut fra så langt ned mot pelsen som mulig for å få med hele saken... er det noe som stikker ut som du kan bruke pinsetten til å dra ut med?
Leo Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Hva gjør vi nå? Noen som har opplevd dette før? Har alltid fått dem ut hele jeg....... ← Jeg hadde faktisk en flått i nakken for noen uker siden som jeg ikke fikk ut hel og det skjedde ingen verdens ting! Restene kom ut mens såret grodde. Det kan imidlertid gå betennelse i det, så følg med noen dager og kontakt veterinær hvis det blir veldig hovent og/eller ser betent ut. Det har også hendt at jeg ikke har fått med alt når jeg har fjernet flått på hunder og det har aldri vært noe problem.
Gjest Gjest_Lion Queen_* Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 I sommer/høst har vi fjernet opptil flere flått fra hunden vår,hver dag. Vi har fått skikkelig teken på det,men av og til sitter flåtten slik at det er vanskelig å få med alt. Når dette skjer,smører vi inn sårstedet med masse fucidin eller bacimysin..(antibac.sårsalve) Hunden har aldri hatt noe reaksjon på flåttbittene, og er frisk som en fisk. Tror nok hunder tåler flåttbitt ganske bra..så lenge de blir oppdaget, og blir fjernet.
Mossa Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Hodet vil vanligvis falle av etterhvert. Det kan bli en liten verkkul når hodet skal ut igjen. Det du skal observere er symptomene på bittet :Sprer hevelsen sig til en ringformet rødme i huden, tyder det på, at pusen er blitt smittet. Denne ringformede rødme i huden kan vise sig fra et par dage til tre uker etter, at flåtten har suget blod. Den sprer seg langsomt og kan bli meget stor - opp til 10 cm i diameter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå