Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter at jeg sa ja til å støtte en norsk forening med et engangsbeløp, har det fortsatt å ringe! nå er jeg fryktelig lei.. :frustrert:

alle mulige foreninger ringer, og ber om penger! alt fra 1 gang i måneden, til flere ganger i uka. før dette har jeg aldri blitt ringt ang slik støtte, så jeg har jo tydeligvis havnet på en slags liste nå! hva gjør man?? er fryktelig lei, og kommer aldri til å gi penger til noen som helst over telefonen igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aj! Så kjedelig....da vet jeg hvertfall hva jeg IKKE skal gjøre hvis en eller annen forening ringer.

Hvis jeg var deg så ville jeg kontakten denne foreningen du ga penger til, og hørt om de kunne gjøre noe. Eventuelt true de med å starte en eller annen anti -kampanje mot de :sjarmor:

Eller bare sende en klage. Kontakte forbrukerombudet kan du også gjøre. Hvis du gidder ;)

Eller, meld deg inn i brønnøysund registeret og reserver deg mot sånne plagsomme telefoner...

Lykke til!!!

Gjest beekeeper
Skrevet

ELLER

hvis du har lyst til å tulle med dem fordi de plager deg, kan du:

-Brøle en kjempestor raaaap i telefonrøret etterfulgt med å legge på

-Si "vent litt du.." og så legger du røret fra deg. Vent helt til de legger på! Da kan de bruke penger på å sløse med tiden din

- Si "nei, men vet du jeg er ikke hjemme akkurat nå jeg!" også legger du på

- Slipp en promp mot røret

- Lat som du får orgasme

Dette er bare noe av det du kan finne på om du vil at de skal slutte å plage deg! :ler:

Skrevet
ELLER

hvis du har lyst til å tulle med dem fordi de plager deg, kan du:

-Brøle en kjempestor raaaap i telefonrøret etterfulgt med å legge på

-Si "vent litt du.." og så legger du røret fra deg. Vent helt til de legger på! Da kan de bruke penger på å sløse med tiden din

- Si "nei, men vet du jeg er ikke hjemme akkurat nå jeg!" også legger du på

- Slipp en promp mot røret

- Lat som du får orgasme

Dette er bare noe av det du kan finne på om du vil at de skal slutte å plage deg! :ler:

:ler:

Skrevet

Det enkleste (ogærligste - tross alt er det et menneske i den andre enden) er å si : "Jeg støttet en organisasjon en gang, men nå har alle begynt å ringe så det gjør jeg ikke mer. Jeg ønsker ikke å støtte dere. Ha det bra."

Skrevet

hehehe, beekeeper. mye gode forslag der! kanskje jeg skal prøve en av de neste gang- så får de seg en overraskelse :ler:

ellers får jeg vel bare kontakte de som ringte først, mener det var nasjonaltjenesten for folkehelsa (så pass på hvis de ringer folkens :icon_mad: )

Det enkleste (ogærligste - tross alt er det et menneske i den andre enden) er å si : "Jeg støttet en organisasjon en gang, men nå har alle begynt å ringe så det gjør jeg ikke mer. Jeg ønsker ikke å støtte dere. Ha det bra."

det er det jeg pleier å gjøre, men det kommer ikke mindre telefoner av den grunn. er blitt veldig flink til å si nei nå i hvertfall.

sist gang det ringte så ga de seg heller ikke når jeg sa nei på denne måten. begynte med at "det er jo så lenge siden", "og det er jo bare et engangsbeløp". syns det var temmelig frekt, jeg sa jo tydelig nei- og forklarte hvorfor!!

Skrevet

Huff - ikke bra!

Men hvis de ikke gir seg etter at du har sagt nei, så ville jeg bare lagt på. I et slikt tilfelle synes jeg ikke det er uhøflig engang.

Skrevet

Brreg er vel den enkleste løsningen - der kan man nå faktisk krysse av for organisasjoner også.

Skrevet

Jeg gikk inn på nettsidene til brønnøysund registeret. Du må ikke være medlem. Noen få tastetrykk og jeg har reservert meg. Enkelt og greit. Det tar ca 3 mndr så er alt ok. Om de da ringer deg så kan du si at du har reservert deg og at de ikke har LOV å ringe deg. Enkelt og greit.

Gjest prestekrage
Skrevet

PS: Desverre hjelper det ikke så mye å skulle finne på kødd tilbake til de som ringer. De setter de deg bare på liste som "ring tilbake", nettop FOR å plage deg....

Høflighet varer lengst... (kjedelig men sant)

Som regel kan man jo kjenne igjen endel av telefonnr de ringer fra- få noen andre til å ta telefonen å si at du ikke lever lengre! Da setter de deg på liste for død- og telefonnr havner i søpla.

Jeg jobbet for noen år siden en liten periode som telefonselger (men var ganske snill jeg da- pga høflighet...) og vet at mange av de frivillige organisasjonene har gitt ett og samme marketingbyrå oppdraget med å ringe. Dermed kjøper byrået ett sett med kundelister fra forex DM-Huset og ringer for alle organisasjonen fra ei og samme liste....

Dette gjelder bla den foreningen (unngår å nevne navn dirkete her) du snakket om samt endel andre hadde med diverse sultkatastrofer i Afrika (3 organisasjoner), spedbarn som dør, kreft, hjerte og kar etc etc.

Dersom du forteller en av disse at du skal fjernes fra lista (være seg reservasjon eller død) vil dette innvirke på listene til alle organisasjonene som bruker dette marketingbyrået....

(forferdelig klønete forklart men...)

Gjest beekeeper
Skrevet
PS: Desverre hjelper det ikke så mye å skulle finne på kødd tilbake til de som ringer. De setter de deg bare på liste som "ring tilbake", nettop FOR å plage deg....

Hehe, det er bare å se hvem som holder ut lengst det! :ler:

Jeg har fryktelig mange telefonselger-spøker jeg kan dra før jeg er tom, for å si det sånn!

Gjest prestekrage
Skrevet
Hehe, det er bare å se hvem som holder ut lengst det!  :ler:

Jeg har fryktelig mange telefonselger-spøker jeg kan dra før jeg er tom, for å si det sånn!

Men du drar dem vel nettop for at de ikke skla ringe igjen???

Skrevet

Det mest effektive er en kombinasjon av å reservere seg på www.brreg.no det er meget fort gjort, og å svare de som ringer med "Jeg har reservert meg og ser gjerne at dere ikke ringer meg flere ganger."

Men for all del, de som har glede av å være frekk mot de som sitter i andre enden, kan jo ikke nekte dem det da. Men det ER jo mennesker i andre enden, somregel helt vanlige menneker som bare gjør en jobb.

Gjest beekeeper
Skrevet
Men du drar dem vel nettop for at de ikke skla ringe igjen???

Joda, men om de ringer meg igjen, så gir jeg meg ikke. Det er ikke så mange av dem som ringer tilbake. Jeg må være flink jeg da :)

Gjest prestekrage
Skrevet
Det mest effektive er en kombinasjon av å reservere seg på www.brreg.no det er meget fort gjort, og å svare de som ringer med "Jeg har reservert meg og ser gjerne at dere ikke ringer meg flere ganger."

Men for all del, de som har glede av å være frekk mot de som sitter i andre enden, kan jo ikke nekte dem det da. Men det ER jo mennesker i andre enden, somregel helt vanlige menneker som bare gjør en jobb.

:klappe::klappe::klappe:

Mange som jobber som telefonselgere gjør dette i påvente av andre jobber ISTEDEFOR å gå arbeidsledig hjemme!!!

Skrevet

Jeg har også krysset av for ideelle organisasjoner hos Brreg. Tok noen år før jeg gjorde dette, for jeg syntes at "det kunne men da ikke gjøre..." Greit med annet telefonsalg, men ikke når det gjelder sykdom, fattigdom og sånt. Samvittighetsgreie, det der. Men hvis en organisasjon ringer nå (det er lenge siden noen har gjort det) Så sier jeg at jeg er reservert, men at jeg har valgt ut én organisasjon som jeg støtter fast, og at det holder for meg. Fungerer fint.

Skrevet

Jeg ble regelerett terrorisert av Norsk Folkehjelp i over en måned. De ringte og ringte og ringte, og det hjalp ikke hvor mye jeg enn sa nei, ikke ring meg flere ganger. Det verste var da de holdt på slik da jeg var en uke i Russland, hvor til og med ubesvarte anrop kostet skjorta, så mobilregningen ble rekordhøy. De sluttet heldigvis etter at jeg registrerte med i Brønnøysundregisteret. Men ikke faen om noensinne skal gi noe til dem noen gang.

Skrevet

Jeg har null problrem medå reservere meg mot "humanitært telefonsalg" rett og slett fordi jeg uanset ikke støtter over telefonen.

I slike tilfeller går nemlig mesteparten av pengene til det selskapet som ringer, ikke til den humanitære organisasjonen. Etter at jeg fikk vite hvor lite penger de fikk igjen for det (mamma sitter i en organsiasjon som vurderte å benytte seg av det der, men de fant ut at de fikk nesten ikke noe igjen for det) så er det rett og slett uaktuelt.

Jeg støtter direkte, og jeg har valgt meg mine saker. Kan ikke støtte alle, og det jeg støtter med vil jeg skal gå direkte til organisasjonen.

Skrevet

masse gode råd her :) , må prøve å få reservert meg i brønnøysundregisteret jeg da.

men det stemmer ikke at det holder å si ifra at man ikke vil være på lista lengre til en av de som ringer. for det har jeg gjort alle gangene - og det har jo tydeligvis ikke virket!

Skrevet

Vel, dersom du ikke reserverer deg, så vil du jo komme på listene hver gang noen kjøper en ny liste, men det skal faktsik hjelpe å be dem om å stryke deg av listen sin (dersom du er kommet på listen til en organisjasjon fordi du har gitt til dem før er du i kunderegisteret deres, og da har de lov til å ringe selv om du er reservert, fordi du altså er en "tidligere kunde". Men ber du dem slette deg fra registeret er de pliktet til å gjøre det.) Men selvsagt, noen ringer fortsatt etter telefonkatalonge også, selv om det er forbudt, så ikke alle gjør det de er pliktige til da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...