Gå til innhold

Hvordan er din hybel?

Anbefalte innlegg

Gjest Hybelboeren
Skrevet

Akk, her er jeg, 25 år og bor på hybel på en studentby...

Hybelen er jo grei nok, men jeg sliter med å få gjort den personlig, noen her som har klart det og har noen tips?

Rommet er 12 kvm og ganske firkantet, standard studenthybel vil jeg anta. Veggene er hvite, gulvet beige og de medhørende møblene er i lyst tre. Jeg har byttet ut senga som fulgte med med min egen, litt større, seng, så denne tar jo en del av rommet (120 cm bred). Skrivebordet er 160 bred og fungerer både som spiseplass og arbeidssted. Gardiner følger også med, de er i en kjedelig blå farge.

Oppbevaring er en saga blott. Har stasja en del under sengen, og litt oppe på klesskapet, men det ser jo rotete ut...

Det er ikke lov til å spikre eller skru i veggen (og så er den mur, så jeg hadde ikke turt uansett) ergo er veggene ganske nakne, har hengt opp noen kunstplakater, men det hjelper ikke mye. Det går en list litt under taket som jeg vistnok kan spikre i.

I og med at jeg er nødt til å bo her i minst et år til ønsker jeg å sette mitt preg på rommet, uten å gjøre noen fysiske inngrep. Har prøvd sengeteppe og stearinlys, men det holder ikke i lengden. :sjenert:

Tips folkens?

Noen som har bilder av spreke studenthybler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet det er mange som henger bilder ned fra den trelista på veggen.

Kanskje kan det være en ide å henge opp et speil også...

Sett inn lamper, gjerne med litt gule pærer (mandarin) som gir et varmt lys...

Om pulten er stor så kan du jo legge en løper over den ene enden, slik at den delen blir som et bord, sett inn stearinlys, kubbelys. Disse kan du pynte med en stålvaier med perler...

Tenk på å henge opp egne gardiner, trenger ikke være så dyrt og du kan live opp rommet ganske mye... Om du ikke henger opp nye gardiner så kan du pynte opp de som er der på samme måte som med kybbelysene el...

Lykke til...

Skrevet

Hva med å kjøpe et gulvteppe? IKEA har mange spreke for en billig penge. Sengeteppe og puter er også fint, og kjekt når det blir til at man bruker senga som sofa.

Skrevet

Jeg lager sengen om til "sofa" med sengeteppe og puter som matcher om dagen. I bokhyllen har jeg både bøker og bilder. Har du plass til det kan du sette inn en fin (fargerik?) stol som kan sprite opp rommet ganske bra. Bilder/plakater kan også henges opp på dør/klesskap o.l. som nødløsning (med tack-it e.l.). Bytt ut gardinene med nye som har en farge som passer til sengeteppet og annet du har i hybelen. Hva med gulvteppe?

Mange muligheter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...